Varumärket Outcast uppköpt av... *trumvirvel* THQ Nordic!!

Robot
Varumärket Outcast uppköpt av... *trumvirvel* THQ Nordic!!

Dammsuger upp ännu en spelserie.

#outcast, #thq-nordic


Medlem

Härliga nyheter. Ett Outcast 2 hade kunnat bli riktigt bra. Lite småhypead nästan, haha.
Nu väntar jag bara på min stora dröm att någon köper upp Heroes of Might and Magic ifrån Ubisoft

Medlem

Kanon! Men de kan vänta med det spelet och istället ge oss ett CoH3 först


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Hoppas nästan dagligen på att få höra nått om att THQ och EA kommit överens om att de ska få släppa en Kingdoms of Amalur remaster. Så onödigt att bara låta det ligga.

Medlem

Är det bara jag som har drömt att för nått år sen så var THQ nära att konka? eller vart har jag fått det ifrån?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Redaktör
Skrivet av DitroX:

Är det bara jag som har drömt att för nått år sen så var THQ nära att konka? eller vart har jag fått det ifrån?

THQ var ett amerikanskt företag som konkade för några år sedan. THQ Nordic är europeiskt (bl.a. svenskt), det hette tidigare Nordic Games tills man köpte namnet (häpp) THQ och bytte till det.


signatur
Geeks Gaming
Skrivet av Ankh:

Kanon! Men de kan vänta med det spelet och istället ge oss ett CoH3 först

Tyvärr så ägs CoH av Relic och Sega.

Medlem

Får hoppas att det gör något bra med alla varumärken också, och inte bara sitter på dem, eller väntar på att sälja de vidare.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

THQ var ett amerikanskt företag som konkade för några år sedan. THQ Nordic är europeiskt (bl.a. svenskt), det hette tidigare Nordic Games tills man köpte namnet (häpp) THQ och bytte till det.

Okej! Där ser man! Då förstår jag, Thanks for clarifying!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

THQ Nordic är lite roliga ändå, de går runt där med sin dammsug och suger upp diverse ”döda”, misslyckade, och mer eller mindre obskyra titlar och företag. Undrar vad de egentligen planerar med sin ständigt växande samlig?

Medlem

Jag vill ha en remaster från den månader gamla remaken snarast...

Skrivet av Atilaa:

THQ Nordic är lite roliga ändå, de går runt där med sin dammsug och suger upp diverse ”döda”, misslyckade, och mer eller mindre obskyra titlar och företag. Undrar vad de egentligen planerar med sin ständigt växande samlig?

De vill ta över spelbranschen med remasters... hehe


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_326400:

Hoppas nästan dagligen på att få höra nått om att THQ och EA kommit överens om att de ska få släppa en Kingdoms of Amalur remaster. Så onödigt att bara låta det ligga.

Kingdoms of Amalur blev bakåtkompatibelt på Xbox One härommånaden, det var ett otippat livstecken så man vet aldrig.


signatur

Jump in.

Medlem

Det är nog inte så svårt att köpa upp "döda" varumärken om dom som äger dom inte tror på det helt själv, svårare kanske är att faktiskt leverera något bra sedan utan att det blir jävligt B eller som sades, massa remasters och så.

T ex när dom köpte Titan Quest, det var lätt att styra upp en expansion till det där som är gjort av lite fans och sådant (vet inte exakt vilka som faktiskt gjort det helt ärligt), men det kommer ju krävas sjukt mycket jobb för att göra ett Titan Quest 2 som då måste vara vid kvalitet av Grin Dawn, Path of Exile och Diablo 3 liksom, det är vad man förväntar sig, inte att det kommer i samma fack som 99% av alla nya ARPGn som kommer ut och dör eller känns sådär... "B".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är det lönt att spela Outcast idag? Hur har det åldrats?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Är det lönt att spela Outcast idag? Hur har det åldrats?

Ingen aning men finns ju en remake som kom ”nyligt” på iaf PC och PS4 om man tycker originalet är föråldrat.

1
Skriv svar