Starka indikationer på att nästa Dragon Age får multiplayer

Medlem

Sista spiken i kistan.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Dragon Age: Inquisition hade väl multiplayer som var helt ok, bara de lägger in det som co-op som man kunde köra i t ex baldur's gate 2 så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Snacka om att Dragon Age är ett varumärke man verkligen pissar och spottar på

Fan va bra Origins är än idag, spelar det ALLTID en gång om året, har aldrig tänkt tanken att röra 2an eller 3an, folk säger att det suger.

2:an är helt ok även fast det känns mer som man spelar ett Beat em up tack vare att gubbar som bara hoppar framöver allt. 3:an är ett MMO i singelplayer form, gillar man det formatet så är det helt ok också. Spelar man på PC så har man ju "strategy/tactical view" om man vill i striderna om jag inte minns helt fel som är lite bättre.

Inaktiv

Äntligen! Nu kanske Dragon Age spelen blir relevanta till slut.

Har alltid skippat dem spelen på grund av avsaknaden av multiplayer och minns ännu den enorma besvikelse när de gick ut med att Dragon Age endast blir singleplayer. Bioware är ju i grunden en multiplayerutvecklare som tyvärr gick mot singleplayer och allt sämre spel. Antar att de som kunde multiplayer har slutat för längesedan och det är anledningen till denna jobbannons.
Kan inte tänka mig ett enda singleplayerspel som inte skulle bli bättre med ett multiplayeralternativ.

Medlem

Dragon Age Inquisition hade multiplayer. Du vet, ifall man tycker om att spela WoW dungeons som är långsammare än vanligt, med 3 abilities, microtransactions, ingen story, trista miljöer, as-långa fights bara för att alla är bullet sponges, och 4 fiender. Repetera samma combat loop i cirka 40 minuter och få en loot-chest eller liknande.

Sämsta skiten någonsin gjort. Ungefär lika livlöst som spelet det kom från.

Dragon Age Inquisition är antagligen det absolut sämsta AAA spelet någonsin gjort som rent tekniskt sätt fungerar. Det finns inget nöje i det. Allting i det spelet är som bäst mediokert och oftast helt och hållet skit.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Nya Dragon ska tydligen vara woke som fan, ser redan floppen framför mig!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Co-Op skulle kunna bli riktigt intressant, och om de återinför turbaserade strider hade även multiplayer i något slags versus-läge kunnat vara intressant.

Ska bli kul att se vad de får till, Bioware är ett av få spelföretag jag fortfarande har tilltro till.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fanns multiplayer i inquisition. Ingen hit. Men hade coola outfits som moddare lyckades modda in i singleplayer.

Jag testade en gång vid release, det var typ capture the flag i någon dungeon. Jag testade aldrig igen.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Ankh:

Inte tvunget - de kanske gör ett lika bra jobb som Original Sin 2

Ett lika bra jobb som Original Sin 2 är inte något som sker av en slump, det krävs genuin dedikation och viljan att uttrycka sig genom "konsten". Det är något som EA inte har/kan(jag vet, Bioware bla bla bla...).

Min extremt morbida och väldigt dystopiskt grundade uppmaning till alla fans skulle vara att inse att Bioware inte finns. Lite som när man försöker förklara för en väldigt ensam person i valfri zombieapokalyps att det inte är "din mamma du pratar med, det är ett köttätande miffo i "din-mamma-kostym""

Ea kommer fortsätta förstöra och våldföra sig på gamla fina franshise med "multiplayer", live services & frostbite-bögarnas standardiseringsmani sålänge folk fortsätter stödja galenskapen. Bioware dog för flera år sedan!

Medlem
Skrivet av Devan:

Missade du att de redan hade MP i förra spelet? Totalt avsågat från SP delen och faktiskt heeelt ok att spela med polare.

Medlem

Fler features är ju sällan man tackar nej till. Görs det bra, spelar man, annars har man ju alltid valet att låta bli.

Huvudsaken för mig är att de sätter SP-delen.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Äntligen! Nu kanske Dragon Age spelen blir relevanta till slut.

Har alltid skippat dem spelen på grund av avsaknaden av multiplayer och minns ännu den enorma besvikelse när de gick ut med att Dragon Age endast blir singleplayer. Bioware är ju i grunden en multiplayerutvecklare som tyvärr gick mot singleplayer och allt sämre spel. Antar att de som kunde multiplayer har slutat för längesedan och det är anledningen till denna jobbannons.
Kan inte tänka mig ett enda singleplayerspel som inte skulle bli bättre med ett multiplayeralternativ.

Själv hade jag hade tvärtom skippat de tidigare om det hade varit multiplayerspel, jag tackar alla som nuförtiden vågar utveckla SP-spel istället för multiplayer då det tyvärr verkar bli vanligare och vanligare att spelstudios mer och mer fokuserar på MP-träsket med spelserier som tidigare främst innehållit SP-spel.

Medlem

Ska de skjuta sig i sank redan innan båten lämnat hamnen?
Sluuuuuuta fokusera på sattyg som tar resurser från det egentliga RPG som spelet faktiskt ska vara.
Det är så vågat av dom. Titta på Andromeda. Hyfsat rolig multiplayer t.om. Måttligt spel i övrigt.
I övrigt har jag knappt startat ett multiplayerläge i Bioware spel och då har jag lirat de flesta av dem från 20 år tillbaka drygt.
Nej, fokusera på att leverera en gedigen D&D-ish upplevelse, med bra story, intressanta karaktärer, och många valfriheter och andra features.
I vissa lägen föredrar jag t.om när Protagonisten inte är röstad, då de har en förfallenhet att göra dem så inrutade då. Dvs. De har ofta en viss slags personlighet och värderingar som grund. Sen kan man bara välja att vara t,ex en ruthless hjälte, men ändå en hjälte. Det brukar finnas mer sjuka alternativ och utgångar när inte huvudkaraktären är röstad.
Inte för att jag hade klagat om de vore röstat.
Kotor II TSL Nar Shaadaa: " Die you useless worm" lol

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Äntligen! Nu kanske Dragon Age spelen blir relevanta till slut.

Har alltid skippat dem spelen på grund av avsaknaden av multiplayer och minns ännu den enorma besvikelse när de gick ut med att Dragon Age endast blir singleplayer. Bioware är ju i grunden en multiplayerutvecklare som tyvärr gick mot singleplayer och allt sämre spel. Antar att de som kunde multiplayer har slutat för längesedan och det är anledningen till denna jobbannons.
Kan inte tänka mig ett enda singleplayerspel som inte skulle bli bättre med ett multiplayeralternativ.

Nämn ett Bioware spel som i grunden är MP-spel. Baldur's Gate och Neverwinter Nights är Singleplayer i grunden, men det finns MP. Knights of the Old Republic är bara SP. Jade Empire liksaså. Mass Effect är också SP först och främst.

Fattar inte vad du dillar om...

Anledningen till att Dragon Age: Origins har så fina betyg är att det gick tillbaka till en isometrisk vy och gjorde det väldigt bra. Det tilltalade cRPG-fansen. MEN, det gör sig inte så bra på konsol, vilket har lett till utvecklingen att göra det mer som ett Action-RPG i tredjepersonsvy. Det gick sådär...

Ständigt samma dilemma. Konsolmarknaden fördummar spelserier för att sälja mer.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Inaktiv
Skrivet av Azureye:

Nämn ett Bioware spel som i grunden är MP-spel. Baldur's Gate och Neverwinter Nights är Singleplayer i grunden, men det finns MP. Knights of the Old Republic är bara SP. Jade Empire liksaså. Mass Effect är också SP först och främst.

Fattar inte vad du dillar om...

Anledningen till att Dragon Age: Origins har så fina betyg är att det gick tillbaka till en isometrisk vy och gjorde det väldigt bra. Det tilltalade cRPG-fansen. MEN, det gör sig inte så bra på konsol, vilket har lett till utvecklingen att göra det mer som ett Action-RPG i tredjepersonsvy. Det gick sådär...

Ständigt samma dilemma. Konsolmarknaden fördummar spelserier för att sälja mer.

Vad är det för svammel, troll? Baldurs Gate 1&2 samt Neverwinter Nights är multiplayerspel. Speciellt NWN är ju känt som ett av de bästa multiplayer-rollspelen genom tiderna. NWN var inte så märkvärdigt i single-player men helt magiskt i multiplayer vilket skapade en stor community som skapade multiplayeräventyr och moddar.

Kotor var magiskt men det hade blivit ännu bättre om man kunde köra coop. Mass Effect var inte så mycket att hänga i granen.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Vad är det för svammel, troll? Baldurs Gate 1&2 samt Neverwinter Nights är multiplayerspel. Speciellt NWN är ju känt som ett av de bästa multiplayer-rollspelen genom tiderna. NWN var inte så märkvärdigt i single-player men helt magiskt i multiplayer vilket skapade en stor community som skapade multiplayeräventyr och moddar.

Kotor var magiskt men det hade blivit ännu bättre om man kunde köra coop. Mass Effect var inte så mycket att hänga i granen.

Finns inga tvivel om att de första spelen hade bra multiplayer. Spelade själv mestadels NWN på persistant RP-servers. Tycker fortfarande spelen klassas som SP, med MP-inslag (det mesta användarskapat som du själv påpekar). Om du är av en annan uppfattning så får vi helt enkelt ha olika åsikter där.

Att Bioware skulle ha MP som grund har jag fortfarande svårt att se. De skapade SP-äventyr med tillhörande verktyg att skapa egna multiplayer-äventyr med. Det är lite som att säga att Divinity: Original Sin är ett multiplayerspel i grunden, för att du kan spela Co-op.

Kotor var helt fantastiskt och jag hade inte velat spela med nån otålig vän som bara vill klicka förbi alla cutscenes. Mass Effect var konsolifierat skit rent gameplay-mässigt, men hade en okej, engagerande, story.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Inaktiv
Skrivet av Azureye:

Det är lite som att säga att Divinity: Original Sin är ett multiplayerspel i grunden, för att du kan spela Co-op.

Ja?

Du och många andra verkar på något sätt missförstå innebörden av multiplayer.
"Multiplayer - involving or intended for more than one player"

https://www.merriam-webster.com/dictionary/multiplayer

Två spelare i co-op är fler än en, därav klassas spelen som multiplayer. Divinity spelen är fantastiskt fina exempel på hur bra moderna multiplayerspel kan göras.

Skrivet av Azureye:

Kotor var helt fantastiskt och jag hade inte velat spela med nån otålig vän som bara vill klicka förbi alla cutscenes.

Jag tycker det låter som du borde se över vilka vänner du spelar med i så fall. I fallet KotOR så gjorde jag och en polare som så att vi körde "multiplayer" på det enda sätt man kunde i många äldre spel. Vi turades om att spela olika partier medans den andra kollade på, riktigt kul. Spel är så mycket roligare när man är fler än en och alla spel som fortfarande envisas med singleplayer är något man helt enkelt sällan orkar spela.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

I fallet KotOR så gjorde jag och en polare som så att vi körde "multiplayer" på det enda sätt man kunde i många äldre spel. Vi turades om att spela olika partier medans den andra kollade på, riktigt kul.

Ja men just det! Där sa du något. ALLA spel är multiplayerspel, för det går ju att spela medan någon tittar på! Att jag inte tänkt på det


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

12
Skriv svar