DI: Tencent köper Fatshark-aktier för 500 miljoner

Robot
DI: Tencent köper Fatshark-aktier för 500 miljoner

Men Vermintide-studion förblir oberoende, försäkrar grundaren.

#fatshark, #tencent, #warhammer-vermintide-2


Medlem

Ännu en studio till Epicstore?

Medlem

Ja, va fan. Monopol är ju alltid bra för kunderna.

Medlem

Tencent är verkligen skrämmande stort.

Medlem

Har alltid gillat Fatshark och tyckt de hållit på med vettiga saker, men det här känns en aning oroande. Är en fet lögn att de kommer vara oberoende om en megajätte värt en helt orimlig summa pengar köper 36% av aktierna, klart de kommer kräva något i gengäld för sin investering, är så business funkar.
Men man kan hoppas att TenCent bara investerar och att Fatshark faktiskt behåller sitt oberoende.

Medlem

Sa inte blizzard samma sak när Activision köpte upp dom?

Medlem

Kina äger snart en del av allt i västvärlden, de kommer kunna styra hej vilt i den internationella handeln när de nästlat sig tillräckligt långt in i tillräckligt många företag.

Redaktör
Skrivet av legendofkarl:

Kina äger snart en del av allt i västvärlden, de kommer kunna styra hej vilt i den internationella handeln när de nästlat sig tillräckligt långt in i tillräckligt många företag.

Det blir så med företag i länder som är kapitali... kommuni... Äh, jag finns i spelrummet om ni behöver mig.


signatur
Medlem
Skrivet av Atilaa:

Har alltid gillat Fatshark och tyckt de hållit på med vettiga saker, men det här känns en aning oroande. Är en fet lögn att de kommer vara oberoende om en megajätte värt en helt orimlig summa pengar köper 36% av aktierna, klart de kommer kräva något i gengäld för sin investering, är så business funkar.
Men man kan hoppas att TenCent bara investerar och att Fatshark faktiskt behåller sitt oberoende.

Jag med, dock gillar jag inte hur de behandlat några av deras tidigare titlar som kanske "inte gick hem" rent ekonomiskt? War of the Vikings/Roses, Lead and Gold: Gangs of the Wild West - totalt övergivna spel, speciellt de förstnämnda som inte ens går att spela längre för alla servrar är nedstängda....

Medlem
Skrivet av epson55:

Jag med, dock gillar jag inte hur de behandlat några av deras tidigare titlar som kanske "inte gick hem" rent ekonomiskt? War of the Vikings/Roses, Lead and Gold: Gangs of the Wild West - totalt övergivna spel, speciellt de förstnämnda som inte ens går att spela längre för alla servrar är nedstängda....

Trist absolut men det är väl logiskt, tyvärr. Även om en liten kärngrupp gillar det så är det väl svårt att hålla spel vid liv. Är inte gratis i varken tid eller pengar att underhålla.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

@legendofkarl: Särskilt oroväckande är det hur stor andel av europeiska hamnar som ägs av kinesiska aktörer nu. https://www.scmp.com/news/china/diplomacy/article/2165341/why...

Medlem

Kvittot på att det går jävligt bra för FS, oavsett om det är kineser eller amerikaner som köper upp.

Tror FS kommer expandera och bredda, aldrig att TenCent köper in sig för att bara ta del av försäljning av Vermintide.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Största bekymret är väl främst om Tencent förväntar sig att Fatshark under alla omständigheter ska leverera till den kinesiska marknaden och därmed måste följa deras censur regler. De verkar ju ha synpunkter i princip allt och därmed begränsas fatshark i sin kreativitet.

Medlem

RIP


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Citat:

...och allehanda internettjänster.

Ja vilka tror ni står bakom Kinas snart kommande sociala kredit system...

Medlem
Skrivet av peggleball:

Största bekymret är väl främst om Tencent förväntar sig att Fatshark under alla omständigheter ska leverera till den kinesiska marknaden och därmed måste följa deras censur regler. De verkar ju ha synpunkter i princip allt och därmed begränsas fatshark i sin kreativitet.

Yep, ska ett spel kunna köpas i kina så måste det följa deras kommunistiska grundlagar
Dom är inte precis "EVERYTHING GOES, gör som du vill", mer som, gör som vi säger eller så tillåter vi er inte.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

Kina äger snart en del av allt i västvärlden, de kommer kunna styra hej vilt i den internationella handeln när de nästlat sig tillräckligt långt in i tillräckligt många företag.

Erövringar kommer mer och mer ske ekonomiskt och inte med inrullade tanks speciellt inte i "moderna världen" det kommer användas till när nått ska totalförstörda bara som man gör i 3e världen för att hålla domni schakt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av epson55:

Jag med, dock gillar jag inte hur de behandlat några av deras tidigare titlar som kanske "inte gick hem" rent ekonomiskt? War of the Vikings/Roses, Lead and Gold: Gangs of the Wild West - totalt övergivna spel, speciellt de förstnämnda som inte ens går att spela längre för alla servrar är nedstängda....

Alltid trist när utvecklare stänger ner spel, men förstår ändå varför det görs. Men höll de inte War of the Roses vid liv ganska länge ändå? För att va ett spel med låg spelarbas som även försöktes hållas vid liv via F2P på slutet. Sen har de givit ut en hel massa nycklar till Lead and Gold gratis vid jämna mellanrum för att ändå försöka hålla spelet vid liv. Tror även Paradox hade ett finger med i spelet när War of the Roses stängdes ner. De var publisher för både Vikings och Roses spelen så de kan också ha varit delaktiga i servernedstängningen. Även Lead and Gold hade Paradox som publisher, så är bara ren spekulation.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Yep, ska ett spel kunna köpas i kina så måste det följa deras kommunistiska grundlagar
Dom är inte precis "EVERYTHING GOES, gör som du vill", mer som, gör som vi säger eller så tillåter vi er inte.

Woke som fan eller? Så jävla transparent detta höger-PK.
Det är ett halvstort företag som blir en del av ett jättestort företag. Det har hänt en miljon gånger.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

RIP tack då vet jag vad jag ska undvika

1
Skriv svar