Starka indikationer på att nästa Dragon Age får multiplayer

Robot
Starka indikationer på att nästa Dragon Age får multiplayer

Bioware söker multiplayervana förmågor.

#bioware, #dragon-age, #dragon-age-4, #multiplayer


Medlem

Har absolut inget emot Multiplayer, bara det inte är något påklistrat skit.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Har absolut inget emot Multiplayer, bara det inte är något påklistrat skit.

Lovar dig att det kommer vara påklistrad skit.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Lovar dig att det kommer vara påklistrad skit.

Inte tvunget - de kanske gör ett lika bra jobb som Original Sin 2


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Inget jag någonsin saknat i Dragon Age, men görs det bra och smidigt har jag inget emot det. Jag kommer troligtvis spela ensam ändå, jag föredrar att uppleva den typen av spel i min egen takt och på mitt eget sätt.

Medlem

Jo för Bioware är mästarna på Multiplayer....

Säkert bara så de kan klistra på lootlådor och annat skit du ska köpa "för en bättre upplevelse", sen ere ju klart att du måste köra Multiplayer för o få det bästa slutet?

Multiplayer har inget o göra i Singleplayer spel!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bennii:

Inget jag någonsin saknat i Dragon Age, men görs det bra och smidigt har jag inget emot det. Jag kommer troligtvis spela ensam ändå, jag föredrar att uppleva den typen av spel i min egen takt och på mitt eget sätt.

Jag saknade det i första spelet men mest på grund av att det fanns Multiplayer i Baldur's Gate, Neverwinter Nights osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nu fattas väl bara mobilspel av det med då...

Moderator | Testpilot
Skrivet av B-itta:

Nu fattas väl bara mobilspel av det med då...

Finns roligt nog ett DA-spel till mobil sedan länge: http://dragonage.wikia.com/wiki/Heroes_of_Dragon_Age


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tja, om dom gör det som i Dragons Dogma kan jag köpa det ^^ Annars så är Dragon Age för mig något att avnjuta som ensam spelare.

Medlem

Detta är ju endast för EA ska kunna lägga till mikrotransaktioner


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Vill påminna om att Mass Effect 3, Dragon Age: Inquisition och Mass Effect Andromeda hade multiplayerlägen. Det är alltså ingenting nytt för Bioware, eller serien, för den delen.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Mass effect MP var väl ändå rätt ok?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Finns roligt nog ett DA-spel till mobil sedan länge: http://dragonage.wikia.com/wiki/Heroes_of_Dragon_Age

Det var som fan, verkar dessutom har blivit uppdaterat mycket under åren. Får iaf ge dem lite cred att det inte har något som helst med storyn i huvudspelen att göra...

Releasehästryttare

Mutiplayer i ett dragon age spel?!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Finns roligt nog ett DA-spel till mobil sedan länge: http://dragonage.wikia.com/wiki/Heroes_of_Dragon_Age

Bra då vet jag hoppas de inte fokuserar på att göra en ny version.

Börjar tyvärr bli trendigt med bra single-player spel som går över till mobil och multiplayer...

Medlem

Jag hoppas på Co-oP

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Vill påminna om att Mass Effect 3, Dragon Age: Inquisition och Mass Effect Andromeda hade multiplayerlägen. Det är alltså ingenting nytt för Bioware, eller serien, för den delen.

Va, fanns det multiplayer i inquisition? Kan inte ha varit en hit. Aldrig hört talas om det.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Va, fanns det multiplayer i inquisition? Kan inte ha varit en hit. Aldrig hört talas om det.

Jo fanns en multiplayerkomponent, dock var den helt skild från singleplayer-spelet och storyn. Var väl mest ett sätt att få in lite mikrotransaktioner.
http://dragonage.wikia.com/wiki/Dragon_Age:_Inquisition_multi...

Medlem
Skrivet av Bennii:

Inget jag någonsin saknat i Dragon Age, men görs det bra och smidigt har jag inget emot det. Jag kommer troligtvis spela ensam ändå, jag föredrar att uppleva den typen av spel i min egen takt och på mitt eget sätt.

Det läskiga är att den upplevelsen kanske blir sabbad på grund av andra spelare. Om dom flätar in multiplayer i singleplayer delen så kan det ju bli lite skadligt - men det beror ju såklart på hur som gör. Men med dagens multiplayervarianter så blir jag lite orolig och ledsen i ögat.


signatur

Niet.

Ambassadör
Xbox

Jag förstår varför spelföretagen vill baka in MP i allt, men jag har lite svårare att förstå varför spelare vill ha det. Det här är ju oerhört subjektivt förmodar jag, men jag är verkligen helt ointresserad av multiplayer i singleplayerspel. Det känns alltid påklistrat och väsensskilt från grundspelet och jag kan inte se lockelsen i det alls. För mig handlar bra singleplayerspel, allra helst RPG eller andra tunga storydrivna spel, om inlevelse och berättelser. Varför skulle jag vilja besudla den upplevelsen med random muppar i MP?
Vill jag ha MP så finns det utmärkta spel som fokuserar på just det eller har en stark tradition av både och där MP-delen inte är ett påhäng.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Varför skulle jag vilja besudla den upplevelsen med random muppar i MP?

Hear, hear! Inlevelse är A och O i RPG, och inlevelse skapas med bra dialog, bra story och ett trovärdigt världsbygge. Troligtvis därför jag aldrig fastnat för MMORPG, inlevelsen stendör när man läser chatten och folk springer runt som yra höns kring en.

Geeks Gaming

Give me co-op. Enda multiplayern jag vill se i det flesta RPG spel.

Pansarknekt

Dragon Age 76, confirmed!


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Alla Bioware-spel får MTX-lägen. Oops, jag menar MP. /s

Det har väl en viss charm ibland, men även om det ovan var ett litet skämt så är det givetvis en stor del av anledningen till att man har ett sådant läge. Såvida inte man sadlat om helt och gått full MP antar jag.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av deftune:

Dragon Age 76, confirmed!

Säg inte så


signatur

Jump in.

Medlem

Snacka om att Dragon Age är ett varumärke man verkligen pissar och spottar på

Fan va bra Origins är än idag, spelar det ALLTID en gång om året, har aldrig tänkt tanken att röra 2an eller 3an, folk säger att det suger.

Medlem

Varför begår Bioware detta utdragna självmord? En gång i tiden så stod studion för allt jag tyckte om. Då fanns det inlevelse, goda historier, frihet, trovärdiga karaktärer och konsekvenser. Skamligt att önska att folk förlorar jobbet men Jag hoppas Fan att de snart lägger ner så att jag slipper se namnet släpas längre ner i dyn för varje release.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Vill påminna om att Mass Effect 3, Dragon Age: Inquisition och Mass Effect Andromeda hade multiplayerlägen. Det är alltså ingenting nytt för Bioware, eller serien, för den delen.

De spelen som jag tycker är sämst i serierna;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av beersgarden:

De spelen som jag tycker är sämst i serierna;)

Där tycker vi likadant. Men jag tror inte att det beror på att det fanns multiplayer. I fallen ME3 och DAI (osäker på Andromeda) utvecklades lägena av separata team.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

12
Skriv svar