Spelutveckling och drama i dokumentär om Kingdom Come: Deliverance

Robot
Spelutveckling och drama i dokumentär om Kingdom Come: Deliverance

Sagan om man skapar ett historiskt RPG, som drakarna trodde att ingen ville ha.

#kingdom-come, #making-of


Medlem

Spelar igenom det nu, skönt "lunk" i spelet, lite av RDR2s slöhet. Plockade örter, bryggde snaps och gick på date igår. Ingen dog på flera timmar. Men hade ändå rätt kul.

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Spelar igenom det nu, skönt "lunk" i spelet, lite av RDR2s slöhet. Plockade örter, bryggde snaps och gick på date igår. Ingen dog på flera timmar. Men hade ändå rätt kul.

Det är exakt det jag gillade med spelet. Jag hoppa över till Assassins Odyssey när jag behövde döda

Riktigt bra jobb för att vara studions första spel!

*Dokumentärern finns även på GOG

Medlem

Länken till klippet då?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Länken till klippet då?

Jag ser länken i alla fall. Prova läsa artikeln då?

Moderator | Testpilot

Jag är en snål jävel men hade gärna kikat om det inte kostade en slant T_T


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är definitivt på min lista, men har som sagt en del spel som måste tas itu med. Open-world är ju oftast något i hästväg så de tar tid


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Tar de på fullaste allvar betalt för nåt sånt här? Uppenbarligen inte nog att de släpper dlc med 3 halvkassa quests i för 100 kr..

Särskilt dåligt då Noclip gör bra dokumentärer och släpper de fritt, den om CD Projekt Red är väldigt bra.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Särskilt dåligt då Noclip gör bra dokumentärer och släpper de fritt, den om CD Projekt Red är väldigt bra.

Joo förstås, men Noclip får in runt 200k i månaden via patreon + Youtube royalties...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Joo förstås, men Noclip får in runt 200k i månaden via patreon + Youtube royalties...

Mm, men dokumentärerna är ändå gratis att kolla på för oss som inte "stödjer" dem, vilket var min poäng.

Medlem

Trevligt med folk som driver igenom sina visioner utan att de stora bolagen släpper till stålar. Iofs inte spelat spelet själv men det står på listan.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Mm, men dokumentärerna är ändå gratis att kolla på för oss som inte "stödjer" dem, vilket var min poäng.

NoClip i all ära men de är mer ett intervju program. Kingdom Come släpper nu in dig i studion med denna dokumentär och visar hur allt gick till, från koncept till produkt.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Gratis att kolla på för oss som inte "stödjer" dem, vilket var min poäng.

Ska du väl mer se som ett privilegium än en rättighet i mina ögon.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Ska du väl mer se som ett privilegium än en rättighet i mina ögon.

Ser det som något positivt, inget privilegium eller rättighet. Jag får kolla gratis, de får fler att kolla och spridning. Mitt problem med det hela är att de försöker kränga så mycket, den senaste Dlc:n var löjligt värdelös.

Skrivet av B-itta:

NoClip i all ära men de är mer ett intervju program. Kingdom Come släpper nu in dig i studion med denna dokumentär och visar hur allt gick till, från koncept till produkt.

Ja, kanske det, fast tycker sånt går väldigt bra som intervjuer också, väl mer en smaksak om vilken typ av medium en själv känner tillför bäst information.

Medlem

@Fiddi: Warhorse har massa gratis making of videos på deras kanal, defintivt värda att se:

https://www.youtube.com/channel/UCIqUdfkbYmCGM-YRmk28zCg/vide...

Medlem

Såg verkligen fram mot att testa detta men tyvärr flyter det lite för trögt på min burk. Får bli när jag uppgraderar inför Cyberpunk kanske.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Ser det som något positivt, inget privilegium eller rättighet.

Då skulle jag kalla dig bortskämd. Lätt att åka snålskjuts på andra som betalar för sig, visst att det är det som är lite meningen med Patreon men jag skulle kalla det ett privilegium att man kan se det gratis. Men men, you do you.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Då skulle jag kalla dig bortskämd. Lätt att åka snålskjuts på andra som betalar för sig, visst att det är det som är lite meningen med Patreon men jag skulle kalla det ett privilegium att man kan se det gratis. Men men, you do you.

Bra att du ignorerade resten av det jag skrev. Åker knappast snålskjuts om man dels bidrar till reklamintäkt men också sprider videon till ens vänner. Men för all del, "bortskämd"...

Skrivet av B-itta:

@Fiddi: Warhorse har massa gratis making of videos på deras kanal, defintivt värda att se:

https://www.youtube.com/channel/UCIqUdfkbYmCGM-YRmk28zCg/vide...

Tackar, tror jag sett ett par av dem, men ska ta en titt till. Av nyfikenhet, om de finns och beskriver processen någorlunda, vad gör den här dokumentären olikt, annat än kanske lite mer djupgående?

Releasehästryttare
Skrivet av B-itta:

"när jag behövde döda"

Medlem

Skaffar lätt detta... Så fort jag får ett bra pris för ett grafikkort.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Peterboxy:

Spelar igenom det nu, skönt "lunk" i spelet, lite av RDR2s slöhet. Plockade örter, bryggde snaps och gick på date igår. Ingen dog på flera timmar. Men hade ändå rätt kul.

Ooh, nu åkte det här spelet längre upp på listan för mig. Avstod när det släpptes för att det var buggigt satan, men jag antar att de löst allt sådant nu?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ooh, nu åkte det här spelet längre upp på listan för mig. Avstod när det släpptes för att det var buggigt satan, men jag antar att de löst allt sådant nu?

Har väl blivit måttligt bättre. Du bör kunna spela igenom main questet utan några större problem, i alla fall. Vissa sidoquest kan paja, brukar gå att fixa med att ladda en tidigare sparfil (om man har någon tillgänglig, vilket inte alls är säkert) men ibland är det försent för det och man får helt enkelt skita i det questet.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ooh, nu åkte det här spelet längre upp på listan för mig. Avstod när det släpptes för att det var buggigt satan, men jag antar att de löst allt sådant nu?

Än så länge har jag bara stött på några damer som jag skulle följa efter ut i skogen, men stod bara och glodde utan att röra på sig. Över lag så funkar det tycker jag.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fiddi:

Har väl blivit måttligt bättre. Du bör kunna spela igenom main questet utan några större problem, i alla fall. Vissa sidoquest kan paja, brukar gå att fixa med att ladda en tidigare sparfil (om man har någon tillgänglig, vilket inte alls är säkert) men ibland är det försent för det och man får helt enkelt skita i det questet.

Skrivet av Peterboxy:

Än så länge har jag bara stött på några damer som jag skulle följa efter ut i skogen, men stod bara och glodde utan att röra på sig. Över lag så funkar det tycker jag.

Aight, tack för infon!


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av joonsson:

Såg verkligen fram mot att testa detta men tyvärr flyter det lite för trögt på min burk. Får bli när jag uppgraderar inför Cyberpunk kanske.

Ahh. PS4? Köp en Xbox one X så flyter det finfint

Medlem

Tack för tipset Joakim, det här missade jag i julstöket.

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Än så länge har jag bara stött på några damer som jag skulle följa efter ut i skogen, men stod bara och glodde utan att röra på sig. Över lag så funkar det tycker jag.

Låter som en rätt lyckad dejt ändå? Kan alltid vara värre.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

1
Skriv svar