Grisiga algoritmer stoppar osexig indieannons

Robot
Grisiga algoritmer stoppar osexig indieannons

Inte en rosa skinka så långt ögat kan se.

#ad, #block, #facebook, #gris


Medlem

Undrar allt oftare varför jag fortfarande tolererar skiten.

Redaktör
Ponny

Att se påklädda statyer kan vara skadligt för hjärnan. Vi måste tänka på baaarnen!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Att se påklädda statyer kan vara skadligt för hjärnan. Vi måste tänka på baaarnen!

Det skulle ni tänkt på innan ni publicerade den där snuskiga bilden på er hemsida!

Medlem

Nog för att det är tråkigt att det händer, men jag vet inte om jag riktigt förstår problemet i det stora hela. "Tolerera skiten"?

Är det dåligt att det finns en algoritm som ser till att porr eller naket inte laddas upp på facebook?

Klart en algoritm kan ta fel, men är det inte bara att slänga iväg ett meddelande till facebook så åtgärdas saken?

Medlem

Shit happends lixom?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Klart en algoritm kan ta fel, men är det inte bara att slänga iväg ett meddelande till facebook så åtgärdas saken?

Visst, men likt Youtube lycka till att få ett svar inom en rimlig tid om du inte har några personliga kontakter på företaget.

Medlem

För övrigt ett sjukt vackert spel. 4-5~ timmar långt

eld
Medlem
Skrivet av Cordayne:

Nog för att det är tråkigt att det händer, men jag vet inte om jag riktigt förstår problemet i det stora hela. "Tolerera skiten"?

Är det dåligt att det finns en algoritm som ser till att porr eller naket inte laddas upp på facebook?

Klart en algoritm kan ta fel, men är det inte bara att slänga iväg ett meddelande till facebook så åtgärdas saken?

Citat:

“We appealed and they said the appeal was rejected based on the grounds that Facebook does not allow nudity. First of all, she’s a statue and second, absolutely no nudity is shown in that photo, nor is this what any reasonable person would consider ‘sexualized content’.”

Facebook är ju rätt känt för att ta hårda tag mot bröstvårtor (och saker som de tror är bröstvårtor) men inte lägger lika mycket energi på hatgrupper eller liknande, så känner igen mig i känslan av "varför tolererar jag skiten" bland det och all annan skit facebook gjort genom tiden.

Inaktiv
Skrivet av eld:

Facebook är ju rätt känt för att ta hårda tag mot bröstvårtor (och saker som de tror är bröstvårtor) men inte lägger lika mycket energi på hatgrupper eller liknande, så känner igen mig i känslan av "varför tolererar jag skiten" bland det och all annan skit facebook gjort genom tiden.

Åsikterna om vad som faktiskt är "hatgrupper" går nog isär.
Betydligt lättare att sätta en gräns kring nakenhet.

Releasehästryttare
Medlem

Bästa pris på kasta gris på prisjakt får jag upp under artikeln, på tal om algoritmer 😁

Medlem

Dear Devolver Digital. Your ad is so blatantly ripping off the works of Olly Moss that viewers are guaranteed to instinctively scream sexually explicit words at the screen. We therefor find no other solution that to take it down according to our Sexual Suggestive policy.

//LD

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Nog för att det är tråkigt att det händer, men jag vet inte om jag riktigt förstår problemet i det stora hela. "Tolerera skiten"?

Är det dåligt att det finns en algoritm som ser till att porr eller naket inte laddas upp på facebook?

Klart en algoritm kan ta fel, men är det inte bara att slänga iväg ett meddelande till facebook så åtgärdas saken?

Om det nu så var så, men så vart det icke.

https://twitter.com/devolverdigital/status/108260361416880128...

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Nog för att det är tråkigt att det händer, men jag vet inte om jag riktigt förstår problemet i det stora hela. "Tolerera skiten"?

Är det dåligt att det finns en algoritm som ser till att porr eller naket inte laddas upp på facebook?

Klart en algoritm kan ta fel, men är det inte bara att slänga iväg ett meddelande till facebook så åtgärdas saken?

Ja. "Mer porr åt folket" som den kända psykologen Mark Twain sa.

@kaealy: Du får oftast svar från Facebook inom någon timme om du har ett marknadsföringskonto.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Själv såg jag en facebook vän lägga ut en gif på en naken man som spelar piano med något nedanför naveln. Inte tycker facebook att det är något fel med att man ser hela paketet där. Så tror nog att de måste ändra sin algoritmen något...

@krille1986: Olika upplägg för granskning. Annonser granskas hårt på förhand. Privat delat content faller snarare på andra användare att rapportera.


signatur

Viam inveniam aut faciam

1
Skriv svar