SweClockers testar HTC Vive Pro Eye - VR-headset med ögonspårning och framtidsteknik

Robot
SweClockers testar HTC Vive Pro Eye - VR-headset med ögonspårning och framtidsteknik

Foveated rendering gör bilden skarpare samtidigt som hårdvaran behöver jobba mindre.

#ces-2019, #htc-vive, #tobii


Medlem

Intressant och smart teknik, skall bli kul att följa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Härligt att se! Jag hoppas på en ny generation av VR nu.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Glöm inte att sticka huvudet inom Pimax bås, där de har 200 graders fov Och ögonspårning

Medlem

Varit så sjukt taggad på VR men på grund av att det är ny teknik bör man nog vänta lite... Oerhört intressant att se vilka framsteg de gör, väldigt nyfiken på heptic feedback-handskarna som är i utveckling och hur den teknologin kommer utnyttjas i framtiden. Sen känns det inte som en så hög prio som student, mat på bordet och koffein i blodomloppet tenderar att väga mer.

Medlem

Kul! Något som är ännu roligare är att Tobii är Svenska, det var nyheter för mig!


signatur

Nämen!

Inaktiv

Cool och smart grej! Kan nog vara rusktigt användbart för många i VR och bör i praktiken tillåta ännu snyggare spel till en mindre kostnad för datorn.

1
Skriv svar