Resident Evil 2 slipper alltför läskiga systemkrav

Robot
Resident Evil 2 slipper alltför läskiga systemkrav

Vi håller tummarna för att din pc är stark nog att överleva zombieapokalypsen.

#capcom, #resident-evil-2


Medlem

Finns det möjlighet att detta innebär 60fps på konsol? Jag tvivlar, men man kan ju drömma.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Finns det möjlighet att detta innebär 60fps på konsol? Jag tvivlar, men man kan ju drömma.

En konsollspelares ögon kan bara se 23.97fps ändå, så helt onödigt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Verkar fett men är för feg för att spela :'(

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

En konsollspelares ögon kan bara se 23.97fps ändå, så helt onödigt

Haha, jag förstår vad du menar. Själv blev jag överlycklig av att Nioh körs i högre fps än 30 och tycker att 30 fps är det överlägset sämsta med konsol. Här håller jag Nintendo högt som kör 60 fps trots svag hårdvara (Switch). Det kräver skills

Edit: har en PC där jag spelar en del spel på i 60 fps, Assassins Creed bland annat. Är däremot tjock och bekväm och vill helst köra konsol som den peasant jag är.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Haha, jag förstår vad du menar. Själv blev jag överlycklig av att Nioh körs i högre fps än 30 och tycker att 30 fps är det överlägset sämsta med konsol. Här håller jag Nintendo högt som kör 60 fps trots svag hårdvara (Switch). Det kräver skills

Nintendo försöker få alla sin first party spel att vara 60 fps ja
Men dom ljög när det kom till Breath of the Wild
Dom sa att det skulle vara 60 fps, sa det till och med under presskonferenser sen BAM, 30 fps

But yes, 60+ is the way to go


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Nintendo försöker få alla sin first party spel att vara 60 fps ja
Men dom ljög när det kom till Breath of the Wild
Dom sa att det skulle vara 60 fps, sa det till och med under presskonferenser sen BAM, 30 fps

But yes, 60+ is the way to go

Det vet du bättre än mig, Botw är dock fantastiskt trots sviktande fps

Edit: blir fortfarande imponerad över Mario Kart 8:Deluxe tack vare flytet. Samma sak med Smash Ultimate.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tror detta kommer vara 60 fps på konsol med. RE7 var i 60 fps på konsol och det är samma motor.

Medlem

Skall bli oerhört intressant att spela med mus och tangentbord! Inte sett en enda video där de spelat med det.

Hoppas på väldigt smidigt och bra kontroller.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Nintendo försöker få alla sin first party spel att vara 60 fps ja
Men dom ljög när det kom till Breath of the Wild
Dom sa att det skulle vara 60 fps, sa det till och med under presskonferenser sen BAM, 30 fps

But yes, 60+ is the way to go

När sa dom det? Zelda har väl aldrig varit någon serie med performance-fokus


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Själv hoppas jag att spelet har stöd för ultrawide. Vilket det troligen inte kommer att ha... Vilket är konstigt då det finns de som har alla möjliga bildskärmar med olika bildförhållanden.

Medlem

Capcom sa att 4k på PS4 Pro och Xbox One X kommer vara 30 fps, om inte 4k så är det 60 fps. Sen kan såklart PC klara 4k/60 fps, om man har bra hårdvara. Men det visar sig väl sen när spelet kommer ut.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Inaktiv

@Godofcheese: Det enda jag kunde hitta var att de siktade på att få upp spelet i 60fps om de lyckades med vissa optimeringar men inget om att det lovat något sådant.

Psst... Det sägs att om man har en tillräckligt bra dator och googlar sig till lite halvt olagliga saker så kan man spela BoTW i 60 fps på sin PC

Medlem

Undrar om min ps4 pro klarar spelet. Köper endå och håller tummarna för ekonomin är inte så fett just nu så att jag bara kan kasta pengar på spel som inte är optimerad till den grad att det är ospelbart. Eller om det blir annat strul med grafikkort eller ljudkort mm.

Medlem

När kommer demot?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

SoL
Medlem

Är det någon som har koll på när vi kan ladda ned demot? Är det på 00:00 slaget eller blir det senare på fredags kvällen?

Medlem

@SoL: Det borde vara vid midnatt men steam ca kl 19 på kvällen då de går efter amerikansk tid.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

1
Skriv svar