Hur bra är nya Geforce RTX 2060? SweClockers har såklart benchat

Robot
Hur bra är nya Geforce RTX 2060? SweClockers har såklart benchat

Ray tracing för under 4 000 kr tycktes omöjligt när de svindyra korten i den nya generationen grafikkort från Nvidia avtäcktes - och det är det nästan.

#battlefield-v, #geforce-rtx-2060, #sweclockers


Medlem

Samma prestanda som ett 1070Ti i princip med mindre minne, för i princip samma pengar. Gääääääsp! Och Raytracing är helt ointressant på detta kortet för det orkar inte med det ordentligt!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Samma prestanda som ett 1070Ti i princip med mindre minne, för i princip samma pengar. Gääääääsp! Och Raytracing är helt ointressant på detta kortet för det orkar inte med det ordentligt!

1500-2000kr billigare än 1070Ti och marginellt bättre prestanda för effektivt $35 mer än vad 1060 kostade (som för övrigt hade väldigt snarlik prestanda mot sin föregående generations kort) . Men visst, försöker man så går det mesta att gnälla om.

Medlem

Om det här ska kosta likadant som ett vanligt 1070 så ska väl BANNE mig priserna kunna gå ner något på äldre kort i övre mellansegmentet?

Medlem

Jag är en PC spelare i hjärtat, gammal Quake veteran osv men alltså 4.000kr för ett midend grafikkort, det är samma pris som en komplett valfri highend spelkonsoll. Näe jag tycker personligen det är orimligt att vara PC-gamer nowadays. Priserna är ju helt sjuka. Visst jag spelar hellre med hög stabil fps mus/tangentbord osv som man får med en PC men då får någon av er ta diskusionen med min fru om att jag visst behöver lägga 30lakan om året för att kunna hålla mig med en PC som kan spela det senaste i goa fps...vore snällt om någon kunde göra detta..., jag saknar tiden då man kunde "lyxa till sin pc" med ett 3DFX för 1000kr och fick max fps.

Medlem

Lägger hellre dom pengarna på spel till ps4


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Mitt GTX 1070 kort får räcka ett tag till då jag endast lirar på en 1080p monitor. Uppgraderar nästa generation.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av kebbe:

1500-2000kr billigare än 1070Ti och marginellt bättre prestanda för effektivt $35 mer än vad 1060 kostade (som för övrigt hade väldigt snarlik prestanda mot sin föregående generations kort) . Men visst, försöker man så går det mesta att gnälla om.

Hahahaha hur naiv är du?

MSRP för 1070Ti vid lansering var bara några dollar mer, tror du själv att 349$ kommer gälla i Sverige? Med moms MINST 4000kr och säkerligen lite till då återförsäljarna ska gå med vinst också.

Köpte ett 1070Ti med grym kylare för 4600 till brorsan i höstas, hur får du det till 1500-2000kr dyrare?

Skippa struntsnacket.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Hahahaha hur naiv är du?

MSRP för 1070Ti vid lansering var bara några dollar mer, tror du själv att 349$ kommer gälla i Sverige? Med moms MINST 4000kr och säkerligen lite till då återförsäljarna ska gå med vinst också.

Köpte ett 1070Ti med grym kylare för 4600 till brorsan i höstas, hur får du det till 1500-2000kr dyrare?

Skippa struntsnacket.

Den dyrare FE-varianten ligger på 3999kr direkt från Nvidia, tredjepartskorten kommer i regel vara betydligt billigare än så. Exempelvis ligger RTX 2080 FE på 9199kr hos Nvidia och runt 7800kr från tredjepart. Att priserna skulle stiga för övriga modeller är något märkligt önsketänkande baserat på bristande kunskap.

Vad du köpt på något erbjudande i höstas är inte särskilt relevant för diskussionen. Var ju dock ganska dumt att lägga nästan 5000kr på ett två år gammalt kort som skulle ersättas av ett bättre kort med RTX för runt 3500kr några månader senare.

Medlem

Fan hade man hållt sig lite uppdaterad hade man lurat på nån kid sitt GTX 1070 för 3 lax begagnat och köpt ett sådant här.

Men om man endast spelar 1440p, gör ens ett 2060 någon väsentlig skillnad mot ett MSI GTX1070? (ej Ti)

Sen att någon nämner 30 lax om året för att hålla sig någorlunda uppdaterad som PC-gamer är bara bullshit. Jag förstår mkt väl att du kanske överdrev, men tror inte du gör det med mkt.
Det finns ingen regel som säger att man prompt bara för att "kunna spela PC" ska ha total high end på allt, med en 4k 160 hz 30 " skärm och Årets upplaga av i7/senaste generationen Geforce osv osv.

Nej nej. De allra flesta casual gamers nöjer sig med 1080p. Och för att spela med bra flyt på sådan upplösning krävs inte mkt. En AMD "budget" dator klarar sig väldigt långt. Och allt där emellan finns en massa vettigt.
Fan numera kan man få en budget dator med Nvidia/Intel också.
Byggde ihop en för runt 10 sträcket i Oktober åt en vän.
Tog recommended på Anthem ganska så exakt.
Fan bortser man från 4K, upscaling m.m så har knappt förra generationen grafikkort ens börjat svettats. (Mitt GTX 1070 införskaffades vid release 2016 för cirka 2,5 år sedan)

Sen då tittar vi på konsol-gaming. Ska man utgå från ert ovanstående synsätt, där är allt under en Xbox One X med en tillhörande 65" Samsung/LG TV med givet stöd för 4K, HDR samt QLED/OLED, för upp mot 20 lax helt otänkbart. Eller räknar man med konsolerna annorlunda? xD Gällande att man kan där spela på vilken skärm/tv som helst, samt ha Originalutgåvan på rea utan minneskort/hdd? Poängen är att ska du spela fint och bekvämt även på Konsol, så får du punga ut stora summor också. Om man inte vill sitta där med minimal hårddisk, 1080p, låg fps och en gammal rostig TV och "skratta åt alla dumjävlar som bränner pengar på PC" . xD Närå men.

Men att lira på annat än feta 4K Skärmar, vilket jag vill bestämt hävda att en hel del gör. Långt från alla har en stor fin TV av rang. Fler och fler börjar ju däremot skaffa förstås när 4K TV apparater finns för 5-10 k. Men kan ändå säga att många jag känner sitter på nån 42 " med många år på nacken och lirar på sin Xbox One/Ps4 de innehaft sen releasen. I ett sådant scenario får man låg fps, dålig bild och alltså undermålig upplevelse för sin billiga peng gentemot de som ändå bygger en dator för 10-15 k och som ändå hlr ett par år innan de behöver lägga nån tusing till på att byta grafikkort, o ev. processor, lägga till litet ram etc, för att inte tappa settings att för hårt. Det där går att debattera i evigheter men kortfattat: Man får det man betalar för.

(Jag har sj en rad konsoler och förstås PC och är väl halvt som halvt insatt i priserna.)

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag är en PC spelare i hjärtat, gammal Quake veteran osv men alltså 4.000kr för ett midend grafikkort, det är samma pris som en komplett valfri highend spelkonsoll. Näe jag tycker personligen det är orimligt att vara PC-gamer nowadays. Priserna är ju helt sjuka. Visst jag spelar hellre med hög stabil fps mus/tangentbord osv som man får med en PC men då får någon av er ta diskusionen med min fru om att jag visst behöver lägga 30lakan om året för att kunna hålla mig med en PC som kan spela det senaste i goa fps...vore snällt om någon kunde göra detta..., jag saknar tiden då man kunde "lyxa till sin pc" med ett 3DFX för 1000kr och fick max fps.

Det kostar att ligga på topp.
Men du tänker lite fel tycker jag.
För det första finns inget som heter High end consol
Det kostar inte 30k /år.
Vill du ha en PC som håller samma prestanda som en konsol så kommer du väldigt billigt undan förhållandevis och för lite pengar kommer du lätt över prestanda jämfört med konsol. Konsol motsvarar väll "low" på pc med sämre flyt.
Du kan inte jämföra en konsol med high end PC


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Klarar ju knappt 60 fps i 1080 på low...

Medlem

För mig som är noob och bara har en 1080p-skärm och ett 1060-kort, är det värt att uppgradera?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar