Alien: Blackout bekräftat till... mobil

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hela ditt inlägg passar lika bra när man jämför pc och konsol. Kontroller är inget att ha jämfört med mus och tangentbord så jag antar att utvecklare ska sluta utveckla spel på konsol?

Njae, min poäng är att spelande bör vara njutbart. Eller i vart fall uthördlogt, och i min mening blir det inte njutbart förrän man har sikten fri från flottiga fingrar.

Dvs. Switchen är uthärdlig med sina kontroller och njutbar när man kopplar den till TVn. Mobilen är det inte, i mitt tycke.

(Sedan ska erkännas att jag har preachat PC master race också, så du är inte helt fel ute. Dock förstår jag (och faller stundom för) charmen att sitta i TV-soffan med spelandet. Mobilspelande hör i min värld dock vara hemma på muggen och tunnelbanan)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

skjut mig i huvet

Medlem

Det som är så ofantligt provocerande med detta har ju ingenting att göra med att dom släpper ett alienspel på mobil. Gör vilka spel ni vill! Det finns redan mästerliga respektive värdelösa alienfilmer och spel... Fint det är så det ska vara. Testa på!

Det som är så sjukt provocerande är att det är en uppföljare till isolation.

Ungefär som om Battlefield V hade släppts som brädspel, att Beethovens femma hade skrivits för mungiga, eller Peter Jackson hade valt att släppa The Hobbit på instagram.

Avstängd
Skrivet av Rackaren:

LOL hahahaha. Blir spelbranschen bara mer och mer koko? xD

Mer lat och mer girig är svaret!

Medlem

@FejkFejksson: Jag växte upp med Alien filmerna, 1a och andra delen är dom som dom fortfarande ej kan komma i närheten av. Och komr nog aldrig att göra heller.

Medlem
Skrivet av Preacher81:

@FejkFejksson: Jag växte upp med Alien filmerna, 1a och andra delen är dom som dom fortfarande ej kan komma i närheten av. Och komr nog aldrig att göra heller.

Yes Alien och Aliens är skitbra.
Tycker 3an är ok, inte fantastisk, men funkar. 4an har sina moments, typ undervattendelen och alien Ripley var väl lite äcklig. Trots att dom inte tillför mycket intressant storymässigt, är dom dock i jämförelse med senaste skräpet mästerverk.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

123
Skriv svar