Det här krävs för att spela Anthem på pc

Robot
Det här krävs för att spela Anthem på pc

Systemkraven släppta – klarar du dig?

#anthem, #bioware, #ea, #releaselistan


Medlem

Nja, klarar allt utom rekommenderade grafikdelen. Har ändå planerat ett köp av ny GPU då det är den nuvarande flaskhalsen i datorn.

Det blir fint!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Officiell release + 3 månader = bra köptillfälle (?)


signatur

Niet.

Medlem

Hmm. Kul att dem sätter rekomenderad GPU 1060/2060 när dem inte ens är i närheten av att vara lika bra, senaste benchmarks visar ju att 2060 är mer som ett 1070ti. Knasigt EA

Medlem
Skrivet av rhodin016@hotmail.com:

Hmm. Kul att dem sätter rekomenderad GPU 1060/2060 när dem inte ens är i närheten av att vara lika bra, senaste benchmarks visar ju att 2060 är mer som ett 1070ti. Knasigt EA

Vilket RTX-kort skulle vara mer jämförbart med 1060 då?

Medlem

Jag blir alltid lite orolig när trailers sätter fokus på mekanik snarare än story. Hoppas det inte faller platt.

Medlem
Skrivet av Theade:

Officiell release + 3 månader = bra köptillfälle (?)

Japp, då har man hunnit skrapa ihop till rätt pixelskyfflare också!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Blir att aktivera sitt premierkonto så man får testa spelet en månad för 150 kr och hoppa på tåget tidigare. Good times!

Gen
Medlem

Recommended Settings - vad gäller det för? 1080p/60fps? 1080p/30fps?

Medlem

Klarar med råge, tänker köpa är en helt annan fråga.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kan inte spela då, har windows 8.1 varför krävs win 10 ? fattar inte.. skitspel

NuZ
Testpilot

Tror spelet blir snyggt, men bra är en annan fråga!? Sjukt skeptisk till detta. EA bakom kalaset så gissar på microtransaktioner till mängder i ett fullprisspel redan från start


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Kan inte spela då, har windows 8.1 varför krävs win 10 ? fattar inte.. skitspel

För att Windows 10 är bäst, och ingen mening ha 8 kvar.
Tror mera att ej spelet är skit(ingen som vet ännu)
Tror mera på skit bakom tangentbordet


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av rhodin016@hotmail.com:

Hmm. Kul att dem sätter rekomenderad GPU 1060/2060 när dem inte ens är i närheten av att vara lika bra, senaste benchmarks visar ju att 2060 är mer som ett 1070ti. Knasigt EA

För att Anthem kommer stödja DLSS-tekniken, och det finns först i RTX 2060 och uppåt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Minimum absolut, rekommenderade behöver jag nog uppgradera för. Men sparar nog ihop och uppgraderar lagom till Cyberpunk släppet istället.

Medlem
Skrivet av D01tY:

Tror spelet blir snyggt, men bra är en annan fråga!? Sjukt skeptisk till detta. EA bakom kalaset så gissar på microtransaktioner till mängder i ett fullprisspel redan från start

Har spelat det, är bra, samt väldigt snyggt som du säger.
Endast kosmetiska microtransaktioner, bekräftats vid flertal tillfällen.

Medlem
Skrivet av polifyr:

Vilket RTX-kort skulle vara mer jämförbart med 1060 då?

Inget, så varför skriva ut 1060 om 2060 är rekommenderat?

Medlem

FÖRBOKA INTE! är allt jag har att säga efter att ha spelat alphan.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Vad är kraven för max då? Mycket mer intressant än "recommended"...

Blir en solklar förhandsbokning, i vilket fall som helst.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av rhodin016@hotmail.com:

Inget, så varför skriva ut 1060 om 2060 är rekommenderat?

Därför att 1060 är det rekommenderade GTX-kortet och 2060 är det rekommenderade RTX-kortet.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Kan inte spela då, har windows 8.1 varför krävs win 10 ? fattar inte.. skitspel

Get with the times old man.
Troligen på grund av dx12
But who knows.
Eller för att majoriteten använder w10 även om du inte tycker om det
Över 60% av steam användare använder w10.

Sen är det enklare att optimera till ett OS.

https://store.steampowered.com/hwsurvey/directx/

Mer personer använder xp än 8.1 på Steam


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av D01tY:

Tror spelet blir snyggt, men bra är en annan fråga!? Sjukt skeptisk till detta. EA bakom kalaset så gissar på microtransaktioner till mängder i ett fullprisspel redan från start

Det blir nog som med microtransaktioner i spel på sistone. De har inga, eller bara lätta kosmetiska, just vid släpp. Lagom till när alla recensenter släppt sina recensioner några veckor senare så släpps det en uppdatering med de verkliga mikrotransaktionerna. Allt för att undvika kritik och inte förlora launch sales.

Skrivet av Zymac:

FÖRBOKA INTE! är allt jag har att säga efter att ha spelat alphan.

Håller med. Är ett grovt misstag att förboka detta spel. Om man nu inte är ett sjukt fan av Destiny och vill ha mer av samma sak. För något Biwoare storydrivet spel är det inte.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det blir nog som med microtransaktioner i spel på sistone. De har inga, eller bara lätta kosmetiska, just vid släpp. Lagom till när alla recensenter släppt sina recensioner några veckor senare så släpps det en uppdatering med de verkliga mikrotransaktionerna.

Vilka spel har gjort detta?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk
Skrivet av rhodin016@hotmail.com:

Hmm. Kul att dem sätter rekomenderad GPU 1060/2060 när dem inte ens är i närheten av att vara lika bra, senaste benchmarks visar ju att 2060 är mer som ett 1070ti. Knasigt EA

Eftersom de som vanligt inte behagar berätta vad det är för inställningar, upplösning och medel-fps som uppnås så är det ju som vanligt ett stort "jaha". Tycker det är väldigt ofta dessutom som de rekommenderade systemkraven är konstiga när de tar cpu och gpu från intel och amd som inte alls har samma prestanda.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dunder:

Vilka spel har gjort detta?

Fallout 76, Ass creed, Gran turismo sport och Destiny vad jag kan slita ut minnet bara sådär. Så förekommer att man ”öppnar” ”dlc” shopen efter släppet.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Fallout 76, Ass creed, Gran turismo sport och Destiny vad jag kan slita ut minnet bara sådär. Så förekommer att man ”öppnar” ”dlc” shopen efter släppet.

Fo76 har inte gjort det, Destiny kan jag inte minnas har gjort det heller utifrån det lilla jag spelade för länge sedan. AC är väl singleplayer, spelar det någon roll där?

EDIT: Jag antog att du menade att man inför mer än bara kosmetiska prylar, så som klassiska "pay-to-win"-prylar som ofta är uppe på tapeten. Om du menade något annat så missförstod jag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dunder:

Fo76 har inte gjort det, Destiny kan jag inte minnas har gjort det heller utifrån det lilla jag spelade för länge sedan. AC är väl singleplayer, spelar det någon roll där?

EDIT: Jag antog att du menade att man inför mer än bara kosmetiska prylar, så som klassiska "pay-to-win"-prylar som ofta är uppe på tapeten. Om du menade något annat så missförstod jag.

Tyckte jag och andra var rätt tydliga med att det är att man iplementerar mer saker i shopen efter släppet för kritikerna som sätter betyg inte ska anmärka på något. Som nu t.ex när shoppen i blops4 har tom. Rödpunkten i siktet för 10kr. Sådant man kunnde ändra själv i cod4 och uppåt och ingick i spelet.

Ok så du menar att shoppen i FO76 inte blivit större efter släppet och att det nu inte finns kod i spelet för ”lunch boxes” samma ”loot lådor” som i Shelter?

Spelar väl en himla roll i sp spel för nästan 700kr att man är tvungen att köpa skins som fanns i spelen förr? Gratisspel som Fortnite förstår jag men i betalspel? Ge dig nu. Bara befängt att du försvarar mtx i fullpris-spel.

Edit: värre dyslexi än mig får man leta efter på en 30årig gubbe men rättade till det jag såg


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Tyckte jag och andra var rätt tydliga med att det är att man iplementerar mer saker i shopen efter släppet för kritikerna som sätter betyg inte ska anmärka på något. Som nu t.ex när shoppen i blops4 har tom. Rödpunkten i siktet för 10kr. Sådant man kunnde ändra själv i cod4 och uppåt och ingick i spelet.

Ok så du menar att shoppen i FO76 inte blivit större efter släppet och att det nu inte finns kod i spelet för ”lunch boxes” samma ”loot lådor” som i Shelter?

Spelar väl en himla roll i sp spel för nästan 700kr att man är tvungen att köpa skins som fanns i spelen förr? Gratisspel som Fortnite förstår jag men i betalspel? Ge dig nu. Bara befängt att du försvarar mtx i fullpris-spel.

Edit: värre dyslexi än mig får man leta efter på en 30årig gubbe men rättade till det jag såg

Jag menar att det inte spelar någon roll om den blir större (varför skulle den inte bli det? Vore väldigt konstigt), så länge det inte är fördelar man kan köpa på sig.

Så länge det är kosmetiska prylar ser jag det som något positivt, då det blir enklare att motivera fortsatt utveckling av spel, särskilt multiplayerspel. CoD har jag inte spelat sen MW2, så det kan jag inte kommentera direkt.

Mikrotransaktioner är här för att stanna, och många lyckas sköta det på ett bra sätt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dunder:

Jag menar att det inte spelar någon roll om den blir större (varför skulle den inte bli det? Vore väldigt konstigt), så länge det inte är fördelar man kan köpa på sig.

Så länge det är kosmetiska prylar ser jag det som något positivt, då det blir enklare att motivera fortsatt utveckling av spel, särskilt multiplayerspel. CoD har jag inte spelat sen MW2, så det kan jag inte kommentera direkt.

Mikrotransaktioner är här för att stanna, och många lyckas sköta det på ett bra sätt.

Då har vi skillda åsikter om mtx i fullprisspel. Jag respekterar din åsikt, tro inget annat bara det jag har en annan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Då har vi skillda åsikter om mtx i fullprisspel. Jag respekterar din åsikt, tro inget annat bara det jag har en annan

Jao, det var mer vilka spel som konspirationsteorin gällde som jag var intresserad av... Fick aldrig svar på det


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar