Paradox köper Prison Architect - ska utforska möjligheterna med ett "bredare Architect"-varumärke

Robot
Paradox köper Prison Architect - ska utforska möjligheterna med ett "bredare Architect"-varumärke

Simulator-marknaden börjar bli så fullsmetad, blir Architect nästa buzzword för simuleringssugna?

#paradox-interactive, #prison-architect


Medlem

Jag skulle önska ett Prison Architect i betydligt vassare grafik till PC. Mera 3D grafik fast uppifrån då. Konceptet verkar ju riktigt skoj o spännande.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag skulle önska ett Prison Architect i betydligt vassare grafik till PC. Mera 3D grafik fast uppifrån då. Konceptet verkar ju riktigt skoj o spännande.

Jag hade velat se ett med realistisk 3d grafik och möjlighetet till flera våningar

Medlem

DLC Architect

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag skulle önska ett Prison Architect i betydligt vassare grafik till PC. Mera 3D grafik fast uppifrån då. Konceptet verkar ju riktigt skoj o spännande.

Håller med, ett Prison Architect II med schysst isometrisk grafik vore toppen.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Håller med, ett Prison Architect II med schysst isometrisk grafik vore toppen.

Isometrisk grafik är 2d https://sv.wikipedia.org/wiki/Isometrisk_projektion. Men 3d grafik med samma look som isometriska spel hade varit perfekt.

Medlem
Skrivet av matnojje:

Isometrisk grafik är 2d https://sv.wikipedia.org/wiki/Isometrisk_projektion. Men 3d grafik med samma look som isometriska spel hade varit perfekt.

Ja ett spel helt i 3D är väl också ok om de håller kraven låga. Fördelen med första spelet och andra 2D indie spel är att de går att spela på de flesta PC.

Medlem

Själv börjar jag bli orolig att Paradox köper upp för mycket. Ett av mina favorit företag, hoppas inte de expanderar för fort.

Medlem

Herregud gott folk. Paradox har ju skapat en stor mobilavdelning och ska ju ha något inom denna avdelning. Ett bredare varumärke innebär kort och gott att prison architects framtid ligger inom mobilspel. Prove me wrong.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag skulle önska ett Prison Architect i betydligt vassare grafik till PC. Mera 3D grafik fast uppifrån då. Konceptet verkar ju riktigt skoj o spännande.

Skrivet av FZGA_MER:

Jag hade velat se ett med realistisk 3d grafik och möjlighetet till flera våningar

Är inte det befintliga 3D-läget snyggt nog alltså?

Avstängd

Ja grafiken är inte direkt tilldragande men det är möjligt att den precis som i Rimworld (ett tusen ggr bättre spel) så är det lite av en nödvändighet för att snabbt kunna identifiera saker och förhindra att det blir för rörigt.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Ja grafiken är inte direkt tilldragande men det är möjligt att den precis som i Rimworld (ett tusen ggr bättre spel) så är det lite av en nödvändighet för att snabbt kunna identifiera saker och förhindra att det blir för rörigt.

Håller med om att Rimworld är ljusår bättre än Prison Architect i samma genre.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja ett spel helt i 3D är väl också ok om de håller kraven låga. Fördelen med första spelet och andra 2D indie spel är att de går att spela på de flesta PC.

Ja du har en bra poäng. Första spelen flyter grymt på min gpd-win.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Ja grafiken är inte direkt tilldragande men det är möjligt att den precis som i Rimworld (ett tusen ggr bättre spel) så är det lite av en nödvändighet för att snabbt kunna identifiera saker och förhindra att det blir för rörigt.

När jag såg videon ovanför så insåg jag att det nog är svårt med ett 3D läge (eller 2D isometriskt) utan att spelet är anpassat för det från början. Precis som du säger gäller det också för Rimworld.

Medlem
Skrivet av Funkmeister-F:

Herregud gott folk. Paradox har ju skapat en stor mobilavdelning och ska ju ha något inom denna avdelning. Ett bredare varumärke innebär kort och gott att prison architects framtid ligger inom mobilspel. Prove me wrong.

Tror du har rätt om det.

PA... kul nån dag. Tyckte det bugga ganska ordentligt.
Skulle behöva lite snyggare grafik.

Medlem

Kommer förhandsboka "Brothel Architect Über Edition" om de kommer


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

Nu kommer alltså miljarders små men dyra dlc börja komma till mitt älskade Prison Architect a la Paradox style... samt några uppdateringar som lägger in buggar som sen ytterligare större dlc fixar...
Vet inte, kanske bara är jag som upplever paradox:s strategi på det viset.

Medlem

Kul. Nästa 'tycoon, kanske?

Och sen kommer det ju bra spelideer bara av att köra ordleken ni uppmanade till.

Chaos/Supervillain Architect, Cult Architect eller varför inte Architect Architect.


signatur

subterranean homesick alien

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av Atilaa:

Nu kommer alltså miljarders små men dyra dlc börja komma till mitt älskade Prison Architect a la Paradox style... samt några uppdateringar som lägger in buggar som sen ytterligare större dlc fixar...
Vet inte, kanske bara är jag som upplever paradox:s strategi på det viset.

Du får ta del av spelupdateringarna och buggfixarna även om du inte låst upp nya grejerna i själva DLCn.

Crusader Kings 2 och Everquest är nog de dyraste spel (DLCer och expantioner includerat) jag köpt.

1
Skriv svar