Mobil-Alien får sällskap av MMO-Alien – till pc och konsol

Robot
Mobil-Alien får sällskap av MMO-Alien – till pc och konsol

Vi får fortsätta att vänta på Alien: Isolation 2.

#alien, #alien-blackout, #alien-isolation


Medlem

Vi får väl se hur länge detta kommer leva. Känns som att man kan säga "flopp" redan nu, men vad vet jag? Kanske är det bara jag som är pessimistisk?

Medlem

Alien IP:et har verkligen haft en konstig resa i spelvärlden, några av de största klassikerna till några av de största bottennappen och en av de största bait-and-switch scamsen någonsin.

Medlem

Finns en trailer på skiten, är en exakt kopia av Five Nights At Freddy's fast Alien-tema.
Den har 9k ogillningar och 300 gillningar, var verkligen detta fansen väntade sig.

Sen kan man även förhandsboka det, en digital kopia av ett mobilspel..

Medlem

Mobil och multiplayer marknaden tar över mer och mer... Skrämmande!

Medlem

Diablo immortal all over again.

Medlem

Väck mig när de kommer ut och säger att de utvecklar ett nytt alien vs Predator i samma tappning som första och andra. Isolation var skit så förstår inte varför folk vill se en fortsättning på det. Den typen av "Gameplay" som isolation, och spel som det, har är så icke-engagerande att man somnar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sillgam:

Väck mig när de kommer ut och säger att de utvecklar ett nytt alien vs Predator i samma tappning som första och andra. Isolation var skit så förstår inte varför folk vill se en fortsättning på det. Den typen av "Gameplay" som isolation, och spel som det, har är så icke-engagerande att man somnar.

Vad gäller det fetmarkerade så är det inte konstigare än att drivor av folk tyckte spelet var grymt, inte skit. 91% positiva recensioner på Steam. Gillar folk ett spel vill man ha en fortsättning, oavsett om du, jag eller Åsa-Nisse inte gillade spelet.

Medlem

"mmo-kunnigt folk från Cryptic"...ja där sprack det... Alltid mycket bra idéer (City of Heroes, suck) men brister *extremt* i utförandet. Champions online, Star Trek Online....
...men de ska som sagt ha credits för att de ofta går sin egen väg mer än andra, inte bara gör wow-kloner.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vad gäller det fetmarkerade så är det inte konstigare än att drivor av folk tyckte spelet var grymt, inte skit. 91% positiva recensioner på Steam. Gillar folk ett spel vill man ha en fortsättning, oavsett om du, jag eller Åsa-Nisse inte gillade spelet.

Hela idén med inlägget var att provocera och få er att inse att inte alla "fans" vill se ett isolation 2. Det är en sak att vilja ha något och en helt annan att gnälla bara för man inte får som man vill. "entitled gamers" är precis vad alla dessa gnällspikar är, även om de hävdar att de inte är det.

Medlem
Skrivet av cocona:

Diablo immortal all over again.

Hur tänker du nu?
de ska ju släppa detta till PC och konsol.

Må hända att det många vill ha Isolation 2.
Men jag tycker att detta är helt rätt sätt att göra det på.
Släpper man ett mobilspel så skall man visa att man ändå vill släppa ett riktigt spel samtidigt.
Dvs inte som Immortal alls.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sillgam:

Hela idén med inlägget var att provocera och få er att inse att inte alla "fans" vill se ett isolation 2. Det är en sak att vilja ha något och en helt annan att gnälla bara för man inte får som man vill. "entitled gamers" är precis vad alla dessa gnällspikar är, även om de hävdar att de inte är det.

Förstår inte ens vad du snackar om nu, tbh.

Medlem

Cryptic... va faaan...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Lyssna på ljudläggningen i isolation... Inget annat än ett konstnärligt mästerverk från början till slut i sig självt. Varför pratar ingen om det? Därtill ett av de bästa alster jag upplevt å då har jag som 40 plussare ändå spelat en del. Jag förstår om spelet inte passar alla men att säga att det är skit är helt enkelt objektivt felaktigt. Det är ett mästerverk på en massa plan oavsett om du gillar det eller inte. En mobil uppföljning... Blunda håll för öronen räkna till tio... Lalalala så nu pratar vi aldrig mer om detta ok!!!!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Förstår inte ens vad du snackar om nu, tbh.

Ditt fz kanske automatiskt tagit bort alla kommentarer som skrikit "vart är isolation 2", "vart är det fansen vill ha" osv.

1
Skriv svar