Klick! Metro Exodus släpps med fotoläge till pc och konsolerna

Robot
Klick! Metro Exodus släpps med fotoläge till pc och konsolerna
Backloggens befriare

Och vad är "Nvidias nya skärmdumpslösning" ?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Används friskt i Fo7, så detta är välkommet!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Skärmdump... Det är det som händer när man råkar trycka på fel knapp för att centrera TrackIR när man spelar Elite eller F1..

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Och vad är "Nvidias nya skärmdumpslösning" ?

Ansel?

Backloggens befriare
Skrivet av Blackwolfe:

Ja jag har inte den blekaste aning, därför jag frågar?


signatur

Ad hoc addendum

Inaktiv

@keffkebab: Jag antar att det är Ansel man snackar om här men hurvida den är ny eller inte får man väl avgöra själv men vad jag kan hittar kom Ansel i mitten av 2016.

Frilansare

Känns som om det borde bli standard nu? SÅ mycket gratis marknadsföring, om inte annat.

Medlem

Använder alltid fotoläget och lägger upp bilder på Steam och PSN. Gillar att kommentera andras bilder o få kommentarer tillbaka. Det var Steam gemenskapen som gjorde så jag började med detta 2016. Kul funktion!.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

skulle väldigt gärna vilja se konsol vs dator på detta.

Medlem
Citat:

Photo Mode has been one of the most requested features from the Metro community.

'Photo Mode' är något utvecklare lägger till för att få ökad spridning I social media.
"one of the most requested features by the community" är något man sager när man ska motivera en feature man vill använda till monetisering/kränga aktier. Det uttalandet stämmer inte I 99.9% av fallen.

Men det sagt har jag väl inget emot att dom slänger in ett photomode, det som kan störa mig är att...

A. FZ rapporterar om detta, en marknadsföringsfeature - varför? Har aldrig sett det rapporteras när någon annan individuell feature breakar... Det blir kommers överflöd för mig.
B. Dom säger att det är fansen som vill ha detta.

Vad jag vill: Lägg in photo mode om ni vill, men håll käften för ingen bryr sig. Om någon frågar varför säg att det är för att få ökad spridning på spelet/vissa tycker det är skojsigt. Det är väl få som skulle ha något att invända kring det? Så varför ljuga bara för sakens skull?

EDIT: Kom på nu att anledningen till att dom berättar om det antagligen är just för att kränga aktier… Det är en nyhet inte för konsumenter utan investerare.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Använder alltid fotoläget och lägger upp bilder på Steam och PSN. Gillar att kommentera andras bilder o få kommentarer tillbaka. Det var Steam gemenskapen som gjorde så jag började med detta 2016. Kul funktion!.

håller med. Älskar att ta episka bilder i spel

Inaktiv

@Anton Q: Är benägen att hålla med. Finns säkert ett fåtal entusiaster samt speljournalister och dylikt där detta kommer att underlätta men törs lova att den stora majoriteten inte bryr sig ett skit så att säga att detta är "one of the most requested features" är riktig jävla smörja.

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Skärmdump... Det är det som händer när man råkar trycka på fel knapp för att centrera TrackIR när man spelar Elite eller F1..

Det finns en funktion i Elite Dangerous för att byta hotkeys och konfigurera joysticks. Jag har använt den sen jag började spela. Varje större uppdatering där de ändrar i hotkeys brukar leda till en del skämt om det.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

'Photo Mode' är något utvecklare lägger till för att få ökad spridning I social media.
"one of the most requested features by the community" är något man sager när man ska motivera en feature man vill använda till monetisering/kränga aktier. Det uttalandet stämmer inte I 99.9% av fallen.

Men det sagt har jag väl inget emot att dom slänger in ett photomode, det som kan störa mig är att...

A. FZ rapporterar om detta, en marknadsföringsfeature - varför? Har aldrig sett det rapporteras när någon annan individuell feature breakar... Det blir kommers överflöd för mig.
B. Dom säger att det är fansen som vill ha detta.

Vad jag vill: Lägg in photo mode om ni vill, men håll käften för ingen bryr sig. Om någon frågar varför säg att det är för att få ökad spridning på spelet/vissa tycker det är skojsigt. Det är väl få som skulle ha något att invända kring det? Så varför ljuga bara för sakens skull?

EDIT: Kom på nu att anledningen till att dom berättar om det antagligen är just för att kränga aktier… Det är en nyhet inte för konsumenter utan investerare.

Intressant utläggning, men du säger emot dig själv.
1) Du säger att ingen bryr sig
2) Du säger att det är en marknadsföringsgrej
Min erfarenhet av marknadsföringsgrejer är att uttalanden görs just för att många ska påverkas, eller "bry sig".

Medlem

Själv använder jag aldrig fotoläget och hatar verkligen när utvecklarna kör upp funktionen i ansiktet på mig när jag spelar, typ som att ha en dedikerad knapp som inte går att byta ut mot något bättre.

Skrivet av Fulci:

Intressant utläggning, men du säger emot dig själv.
1) Du säger att ingen bryr sig
2) Du säger att det är en marknadsföringsgrej
Min erfarenhet av marknadsföringsgrejer är att uttalanden görs just för att många ska påverkas, eller "bry sig".

Han menar kanske mer att om det inte funnits något fotoläge hade näst intill ingen blivit arg eller saknat det?

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Själv använder jag aldrig fotoläget och hatar verkligen när utvecklarna kör upp funktionen i ansiktet på mig när jag spelar, typ som att ha en dedikerad knapp som inte går att byta ut mot något bättre.

Nvidias fotoläge ligger på Alt+F2. Tror inte den är så vanlig i spel direkt. Bäst är förstås spel som går att konfigurera så man kan lägga hotkeys precis som passar en själv. De flesta större titlar brukar ha konfigurerbara hotkeys till PC, men inte alltid det är så.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Nvidias fotoläge ligger på Alt+F2. Tror inte den är så vanlig i spel direkt. Bäst är förstås spel som går att konfigurera så man kan lägga hotkeys precis som passar en själv. De flesta större titlar brukar ha konfigurerbara hotkeys till PC, men inte alltid det är så.

Spela Arma ett tag så kan alla typer av kontroller bli "vanligt".
Nej, men menar såna som har sitt "eget" fotoläge, tex. Forza Horizon 3 där man var tvungen att ha en knapp på kontrollen för fotoläget.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Intressant utläggning, men du säger emot dig själv.
1) Du säger att ingen bryr sig
2) Du säger att det är en marknadsföringsgrej
Min erfarenhet av marknadsföringsgrejer är att uttalanden görs just för att många ska påverkas, eller "bry sig".

Det är en marknadsföringsgrej som får det att låta som en större grej än vad det är. Du ser ju själv i omröstningen här hur många som inte ens använder funktionen. Jag håller med om att "ingen bryr sig". Min tolkning av det är att det är en helt överflödig funktion, d.v.s. det är ingen som bryr sig om den saknas. Visst finns det ett fåtal som uppskattar funktionen, som vi ser här i tråden.

Men om vi jämför med en mer använd funktion som FOV-slider till exempel, där snackar vi något som folk bryr sig om. Att ha en FOV-slider är förväntat och att en saknas är något folk verkligen bryr sig om. Du kan dock inte göra någon marknadsföring med standardfunktioner, eftersom de är just standard. Kvar är då lull-lull som låter bra men som inte berör de flesta.

Medlem

Det här spelet ser jag fram emot!!!!

Medlem

Jag tror mer "Suka blyat" *Kappa*


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Det är en marknadsföringsgrej som får det att låta som en större grej än vad det är. Du ser ju själv i omröstningen här hur många som inte ens använder funktionen. Jag håller med om att "ingen bryr sig". Min tolkning av det är att det är en helt överflödig funktion, d.v.s. det är ingen som bryr sig om den saknas. Visst finns det ett fåtal som uppskattar funktionen, som vi ser här i tråden.

31% ≠ "ingen bryr sig" eller "fåtal"

Medlem

@Fulci 7% som rent ut säger "ja". "Ibland" är ju ett friståene alternativ som du knappast kan använda för att visa att folk bryr sig.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

@Fulci 7% som rent ut säger "ja". "Ibland" är ju ett friståene alternativ som du knappast kan använda för att visa att folk bryr sig.

Frågan är "Brukar du använda fotoläget i spel?" Svaret "Ja" och "Ibland" är folk som använder det. Svaret "Nej" är folk som inte använder det. Kan inte bli klarare än så, men ändå lyckas du tolka det annorlunda.

Backloggens befriare
Skrivet av anon_119148:

@keffkebab: Jag antar att det är Ansel man snackar om här men hurvida den är ny eller inte får man väl avgöra själv men vad jag kan hittar kom Ansel i mitten av 2016.

OK, tack. Har nog hört namnet/ordet innan men har verkligen inte det blekaste om vad det är. Får googla lite.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Fulci:

31% ≠ "ingen bryr sig" eller "fåtal"

När jag skrev inlägget var det över 70% som svarat Nej och ensiffrigt antal procent som svarat Ja, vilket är det jag baserar mitt inlägg på Det är min tolkning av majoritet och minoritet, du får ha din.

Medlem

@Fulci: Nej, nu snackade vi om "vem som bryr sig". Bara att folk har använt funktionen ibland betyder det inte att de bryr sig. Jag har använt det ett par gånger, men inte bryr jag mig om det för det, det är hugget som stucket. Snipp snapp snute, så var denna diskussionen ute.

Medlem

@Fulci:

Jag håller inte med. Det är en marknadsföringsgrej i spelet, alltså att det ska genereras social media aktivitet när folk postar bilder från spelet med photo mode. Vill man göra ett uttalande för att marknadsföra spelet i sig så snackar man väl hellre om hur frän AI det är, hur bra grafik det är, hur revolutionerande stridssystemet är - osv.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar