Ny Alien-upplevelse med Amanda Ripley att vänta under 2019

Robot
Ny Alien-upplevelse med Amanda Ripley att vänta under 2019

Ledorden "Read. Watch. Play." tyder på en transmedial berättelse.

#alien, #alien-isolation, #amanda-ripley, #amandaripley, #readplaywatch, #january


Releasehästryttare

Ytterligare ett spel som folk kommer gnälla över att "det är för läskigt för att spela"

Medlem
Skrivet av Devan:

Ytterligare ett spel som folk kommer gnälla över att "det är för läskigt för att spela"

Ja den typen av gnäll är ju bara oseriöst, jag tycker även klagandet på att skräckspel är för mörka är komiskt, tex doom 3 var mörkt av precis rätt anledning.

Hoppas verkligen på en uppföljare till fenomenala Isolation men ingenting tyder väl på att CA är involverade.

De gjorde ju även en egen motor till Isolation.

Medlem

Hoppas detta är bättre än det förra gömma-sig-i-skåp spelet.

Medlem

Blir det bok,spel och film under 2019 tro ?

Medlem

Transmedial?

Varför ens säga så?, låter bara fel..

Medlem

Lustigt detta, blev precis klar med Alien isolation under julen. De är på rätt riktning med både musik, grafik och atmosfär. Störde mig något enormt på dessa sparningsstationer som var väldigt konstigt placerade på vissa ställen. Bortsett från det blev jag nöjd med spelet


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

YES! "Alien Isolation" är en av de bästa spelen som någonsin släppts. Spelade det flera nätter i rad i kolmörkt rum med persinnerna neddragna. Att den krypande skräckan var närvarande kan man lugnt påstå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Kanske heter nya spelet "Alien Uncovered"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hoppas detta är bättre än det förra gömma-sig-i-skåp spelet.

Jaså du gillade det inte eller?

Hade en nästintill religiös upplevelse därute i rymden. Riktigt mäktigt kung spel. Hoppas gud o Jesus steppar in o gör en uppföljare möjlig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

The truth is out there
*Arkiv x tema spelas*

Medlem

Alien: BR då?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

NuZ
Testpilot

Jag tror det är som spel/filmerna för barn på Netflix (telltale spelet Minecraft Story bla.) Man har lite val i dialoger och får se hur det går i ”filmen”.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Man vill ha vad man vill ha men hade Henry Ford frågat folk vad de ville ha hade de sagt snabbare hästar. Uppskattar oftast när man provar någonting nytt även om det inte blir så bra som ett säkert kort.

Detta låter snarlikt till Black Mirror Bandersnatch och Minecrafts interaktiva filmupplevelse på Netflix.

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_119148:

Man vill ha vad man vill ha men hade Henry Ford frågat folk vad de ville ha hade de sagt snabbare hästar. Uppskattar oftast när man provar någonting nytt även om det inte blir så bra som ett säkert kort.

Detta låter snarlikt till Black Mirror Bandersnatch och Minecrafts interaktiva filmupplevelse på Netflix.

Precis vad jag gissar på också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jaså du gillade det inte eller?

Hade en nästintill religiös upplevelse därute i rymden. Riktigt mäktigt kung spel. Hoppas gud o Jesus steppar in o gör en uppföljare möjlig.

Tycker inte om den typen av Gameplay. Blir mer irriterad än skrämd när jag tvingas sluta spela spelet och bara vänta på att en alien ska försvinna så jag kan fortsätta spela. Däremot var spelet väldigt coolt rent visuellt och jag hoppas fortfarande på att vi en dag kan få ett nytt spel i stil med gamla marine kampanjen i alien vs Predator.

Inaktiv

"In September 2018, a comic book sequel to Alien: Isolation, entitled Aliens: Resistance, was confirmed. The first volume is set to be released in January 2019"

Känns som ens förväntningar (och artiklar) borde ta sånt här i åtanke innan fantasin sticker iväg.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Tycker inte om den typen av Gameplay. Blir mer irriterad än skrämd när jag tvingas sluta spela spelet och bara vänta på att en alien ska försvinna så jag kan fortsätta spela. Däremot var spelet väldigt coolt rent visuellt och jag hoppas fortfarande på att vi en dag kan få ett nytt spel i stil med gamla marine kampanjen i alien vs Predator.

Ok i see. Ja, ett nytt Alien Vs. Predator spel skulle jag verkligen inte tacka nej till. Marine kampanjen var riktigt cool.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Frilansare

Är det ett mobilspel som är under uppsegling?
https://www.eurogamer.net/articles/2019-01-07-theres-a-new-al...

Eller är mobilspelet ett komplement till något större?

Inaktiv

@D01tY: Tji fick jag/vi om det är som senaste nyheten om Alien på FZ stämmer att det är ett mobilspel. Isf är det personligen bara att glömma bort skiten direkt.

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_119148:

@D01tY: Tji fick jag/vi om det är som senaste nyheten om Alien på FZ stämmer att det är ett mobilspel. Isf är det personligen bara att glömma bort skiten direkt.

Haha ja


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar