Bli skrämd i VR – Unreal P.T. är senaste fanremaken av skräckdemot

Robot
Bli skrämd i VR – Unreal P.T. är senaste fanremaken av skräckdemot
Medlem

Jag undrar hur sunt det är att spela ett spel som PT i VR

Spelade själv igenom hela Resident Evil 7 och alla dess dlc i VR, men spelet är ju mer lutat åt action hållet och inte så psykologisk, tack o lov...

PT skulle jag aldrig få för mig att spela.

Medlem

Får det inte att fungera med Xbox kontroll?

Medlem

testade i oculus... Allting distortade väldigt mycket. Kommer inte spela vidare. Pukecity

Medlem
Skrivet av takaii:

testade i oculus... Allting distortade väldigt mycket. Kommer inte spela vidare. Pukecity

Utvecklaren har själv ingen VR Hjälm och försökt implantera det i blindo.

Ni som har problem med att det startar i VR läge direkt, måste tyvärr dra ut VR hjälmen för att kunna spela spelet i "flat läge" som det är meningen att man ska spela det i.

Medlem

Hur man kan utsätta sig för något dylikt är för mig helt ofattbart.
Jag möljde mig igenom P.T utan VR headset, när det kom. Fick ta pauser emellan gångerna man gick igenom dörren för att pulsen var alldeles för hög.
Ett sinnessjukt minispel!

Har spelat mycket skräckspel i mina dagar, skrattar åt skräckfilmer men detta satte fan djupa spår i själen på en.
Så jävla brutalt välgjort, riktigt sjuka skrämseltrick utan dess like. Får nu när jag kollar på videon som är med i artikeln kalla kårar då jag vet själv hur jag kände när jag spelade det.

Men vilket jävla skräck"spel", det bästa jag någonsin spelat.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Jag kan tipsa om en P.T. dödare vid namn "Visage". Köpte det nu under Steam Winter Sale. Grymt creepy skräckspel i samma anda som PT demot med ett hemsökt hus. Gjort i Unreal Engine 4 så grafiken är riktigt nice. Ljudet likaså. Det ligger fortfarande i Early Access men fungerar väl.

Sedan köpte jag 2 andra skräckspel vid namn "Infliction" och "God's Basement". Bara testat det förstnämnda som är en mix av PT och Layers of Fear. Mycket välgjort och även det ihop snickrat i Unreal Engine 4. Creepy as hell. Dessa titlar är ett måste för er som älskar "horror".


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar