Diskutera – Vad längtar du mest efter spelåret 2019?

Medlem

Total War: Three Kingdoms, Doom Eternal, Cyberstryk 2077, Metro.

Medlem

Animal Crossing till Nintendo Switch!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Ook
Bibliotekarie (UU)

År 2018 som spelår var riktigt bra och svårt att överträffa.

Högst upp på spellistan med "att ha titlar" är Sekiro och Kingdom Hearts 3. Man får hålla tummarna att även Last of Us 2 släpps och kanske även Cyberpunk. Finns många andra bra och okej titlar men de får vänta tills det blir rea och när den stora backlogen är avklarad.

På hårdvarufronten kan man hoppas att kommande konsolgenerationer officiellt presenteras, PS5 och Xbox, (X Xbox one X box eller vad den kommer heta...). Hdmi 2.1 kommer troligen börja introduceras under året så det är intressant vad den som standard kommer möjliggöra inom spelande, om det kommer en ny konsol- och grafikkortsgeneration som blir kompatibel.

Medlem

DooM Eternal

Hoppas också på ett Call of Duty: Modern Warfare 2 Remastered


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Att det blir ett "dåligt" spel-år så att man kan beta av backlogen


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Längtar efter gamla grafikkort - att prismarknaden för GTX 1000-serien ska bli rimlig.

Avstängd

Diablo Immortal.

Medlem

Luigis mansion 3 ,bayonetta 3 och det nya yoshi spelet

Medlem

Det finns en del som talar för att Cyberpunk 2077 kan komma att släppas i år och det är tveklöst det spel jag ser fram emot mest. Väntat många år på det här spelet och snart är, förhoppningsvis, denna väntan äntligen över. Jag bryr mig inte om ifall det är första person då Deus Ex visat att det inte bara går att göra bra RPG-aktiga spel i den vyn, Deus Ex tillhör även ett av de bästa FPS spelen som jag spelat.

From Softwares nästa spel är annars ett spel jag ser fram emot, stort fan av Dark Souls 1 som jag nog spelat mer än många andra spel och även om andra har försökt att göra liknande spel så har de inte riktigt lyckas återskapa det som gör att jag gillar Dark Souls. Finns bara ett spel som lyckades med detta och det var Severance, Blade of Darkness och jag ser en hel del likheter med Severance i Dark Souls.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det finns en del som talar för att Cyberpunk 2077 kan komma att släppas i år och det är tveklöst det spel jag ser fram emot mest. Väntat många år på det här spelet och snart är, förhoppningsvis, denna väntan äntligen över. Jag bryr mig inte om ifall det är första person då Deus Ex visat att det inte bara går att göra bra RPG-aktiga spel i den vyn, Deus Ex tillhör även ett av de bästa FPS spelen som jag spelat.

From Softwares nästa spel är annars ett spel jag ser fram emot, stort fan av Dark Souls 1 som jag nog spelat mer än många andra spel och även om andra har försökt att göra liknande spel så har de inte riktigt lyckas återskapa det som gör att jag gillar Dark Souls. Finns bara ett spel som lyckades med detta och det var Severance, Blade of Darkness och jag ser en hel del likheter med Severance i Dark Souls.

va cyberpunk i år ? spelet ligger ju flera år minst bort... glöm det i år önsketänkande bara..

Medlem

Anthem och Metro Exodus. Om tlou2 släpps så tar jag det med som favorit.

Medlem

Resident Evil 2 remaken , Metro Exodus , Hell Let Loose.

Medlem

Black Sails (om det har singleplayer).
Rage 2.
Cyberpunk 2077.

Medlem

Spelade knappt nått alls ifjol, lite vr med grabben bara. Men hoppas på att mina drömmar uppfylls i år.

Baldurs Gate 3 till pc
Gun Smoke 2 till Nes

Samt nytt zelda, kid icarus och fler bra titlar till 3ds

Orimliga drömmar kanske, men slår de in så blir det spela av detta år ivf.

Medlem

Cyberpunk 2077 och The Outer Worlds.

Medlem

Outer Worlds.
Cyberpunk 2077.
Metro: Exodus.
Men även... The Division 2!

Skulle sitta jävligt fint med ett ARPG som kommer från ingenstans och gör det bättre än både Diablo och PoE. Det hade varit den bästa presenten genom alla tider, men kommer inte hända. Aka Lost Ark Global Release, det hade varit något. Spelade på KR och det var så djävulskt roligt, men tyvärr tråkigt att spela själv till slut, svårt att få grupp osv (eftersom jag ej pratar koreanska lol) men även jobbigt med 200 ping..

FM-guru
F.d. Sisyr

Just nu är det väl i förstahand mer info om Cyberpunk 2077. Själva spelet kommer väl knappast förrän nästa år, men till dess nöjer jag mig med mer info.

När release närmar sig kommer det dock vara Metro: Exodus som intresserar. Annars ser det väldigt skralt ut just nu.

Medlem

Mount and Blade: Bannerlord, suktar jag något så in i helvete för.
Annars är Mordhau något jag ser fram emot, kanske även nya TES.

Sen vettifan, spel lockar inte längre som förr. Som oftast blir det att man faller tillbaka på en gammal goding likt förbannat.

Medlem

Wastelands 3
Metro Exodus
Doom Eternal
Rage 2
The outer worlds
Anthem
Warcraft 3: Reforged
Far Cry New Dawn
Gears of War 5
Biomutant
Days Gone

2019-2020?
Dragon Age - the dread wolf rises
The last of us part 2
Cyberpunk

2020-2021?
Squadron 42


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Att priserna för grafikkort skulle backa ca 5-6 år

Medlem

Jag hoppas på att spelsuget kommer tillbaka. Sen ser jag framemot My Friend Pedro och Doom Eternal.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Att det blir ett "dåligt" spel-år så att man kan beta av backlogen

Haha kan bara instämma
Lite sugen blev jag dock på det nya Warhammer spelet, vad det nu hette.

Kontot avslutas

Det finns inte så mycket som är bekräftat som lockar.

Däremot så kanske något med Super Smash Bros eftersom det är 20 år sedan i år som serien släpptes.
Troligtvis så firas det med något nytt till Super Smash Bros Ultimate men annars hade det varit kul med en Super Smash Bros Collector's Edition till Switch där de flesta Super Smash Bros spelen är samlade på samma kassett. Men det lär ju inte hända eftersom Super Smash Bros Ultimate nyss har släppts.

Det näst troligaste skulle i så fall vara att första Super Smash Bros (och eventuellt även Melee) släpps digitalt på e-shopen på Switch.
Jag tror ju inte att Nintendo kommer att börja satsa på äldre spel på e-shopen när de har Switch Online men att något spel släpps i och med ett jubileum skulle inte förvåna mig.

Hoppas väl även på att Earthbound Collector's Edition / Mother Collector's Edition släpps till Nintendo Switch med alla tre spelen.
Det är ju 30 år sedan fösta spelet släpptes och det skulle kanske inte förvåna mig om dessa spelen kom i en samling. Man har ju även sett att många fans vill se Nintendo släppa den engelska översättningen av trean så detta skulle ju vara ett perfekt tillfälle.


signatur

ゼルダの城

Medlem

1) Last of Us 2
2) Cyberpunk 2077
3) Ghost of Tsushima
4) Death Stranding
5) RDR2 PC
6) SW: Jedi Fallen Order
7) Star Citizen
8) The Outer Worlds
9) Doom Eternal
10) Rage 2
11) Wolfenstein Youngblood
12) Division 2
13) Skull & Bones

Bonus:
- Uppdateringar till Insurgency Sandstorm
- PS5
- RTX 2180Ti

Medlem

Anthem på ps4 för maximum immersion!

Medlem

Resident... evil... two. Och Doom Eternal men vet inte om det kommer 2019... annars så är det väldigt skralt på spelfronten detta år

Medlem

Resident Evil 2
Ghost of Tsushima
Luigi's Mansion 3
Sekiro
DLC till God of war (snälla)
Mer info om Cyberpunk


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Crash Team Racing
Warcraft 3

Releasehästryttare
Medlem

Att kunna spela mer än förra året. Inte blivit mer än lite ströspelande när småkottarna somnat och alla sysslor är gjorda och man inte haft andra aktiviteter.

123
Skriv svar