Härmed proklamerar jag 2019 som backloggens år!

Medlem

Jag köper spel så ofta så att det är omöjligt för mig att klämma in min backlog.
Jag har också byggt upp någon typ av spel-ADD som gör att jag har väldigt svårt att hålla fokuset på ett spel och tillslut blir det bara pannkaka av allt!
Ett spel måste vara otroligt bra för att hålla mitt fokus från början till slut.

10 spel kanske blir lite långt för mig då de flesta spelen jag måste klara av är långa rollspel. Men att köra klart två spel iaf för varje nytt spel jag köper ska nog funka

Backloggens befriare
Skrivet av BattleBuster:

Så hur tänker vi i att klara av spel har en del olika genre, typ alla med story kan jag tänka mig att man är klar när storyn är klar, men typ spel som Atlas eller Ark blir man ju aldrig riktigt klar med?
Sen så många timmar att lägga på alla JRPG spel man råkat få i backloggen men får se hur det ser ut på den fronten. Har iallafall startat den första veckan av året starkt blivit klar med Banner Saga och håller på med Act of aggression som jag inte kommer ihåg varför jag skaffade

För egen del spelar jag inte den typen av spel, tittar på Atlas och Ark. Men hade jag gjort det hade jag nog sett dem som något slags sidoprojekt, och inte haft med dem alls, utan bara låtit dem vara där när jag kände för det.
Spelar ju WoW lite då och då personligen, men sällan mer än någon vecka i stöten, någon eller ett par gånger om året. Det är inget jag skulle räkna hit.

Ja, JRPG är ju som de är, men även WRPG eller CRPG spelar ju gärna i samma division nu för tiden, de är förjävliga rent ut sagt, men fina på sitt eget vis.. Det är bara att kör ner huvudet och låta plogen plöja!

Hur man räknar känner jag i stort är upp till var och en, dock.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Eh bryr mig inte så mycket om min ofantligt stora backlogg. Dom flesta är gratisspel och överflödiga humble bundle spel som jag bara snappat åt mig bara I fall jag någonsin i framtiden skulle vilja pröva på dom.

I'm a game hoarder!

Backloggens befriare
Skrivet av jlarss:

Jag köper spel så ofta så att det är omöjligt för mig att klämma in min backlog.
Jag har också byggt upp någon typ av spel-ADD som gör att jag har väldigt svårt att hålla fokuset på ett spel och tillslut blir det bara pannkaka av allt!
Ett spel måste vara otroligt bra för att hålla mitt fokus från början till slut.

Det låter lite som en före detta kollega jag hade, fast han köpte inga spela mer eller mindre, han piratade dem, och spelade typ 20min på alla spel som släpptes.

Skrivet av eddie the eagle:

10 spel kanske blir lite långt för mig då de flesta spelen jag måste klara av är långa rollspel. Men att köra klart två spel iaf för varje nytt spel jag köper ska nog funka

Ja, samma här, men det finns många kortare i backlogen att varva med som tur är! Spelar ju just nu Assassins Creed: Unity, och även om det inte är något RPG-spel blir det många timmar med allt samlande (jag är en sucker för sådant, och att grinda… Jag gillar det, jag skyller på att jag är kock...)
Ser jag det tvärtom att det just nu finns tre spel jag vill köpa som släpps i år så känns 30 spel från backlogen helt plötsligt inte omöjligt ut. Även om jag vet att det kommer fler spel man vill köpa, samt sådana man haft ögonen på kommer att prissänkas, m.m.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Alexraptor:

Eh bryr mig inte så mycket om min ofantligt stora backlogg. Dom flesta är gratisspel och överflödiga humble bundle spel som jag bara snappat åt mig bara I fall jag någonsin i framtiden skulle vilja pröva på dom.

I'm a game hoarder!

Ja, det får man ju också gärna vara! Bara man känner sig nöjd med sitt eget beteende något sånär så!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Någon dag så skulle jag vilja bränna igenom alla min spel steam.
Men jag vet att det inte kommer gå bra, för jag kommer vara super hype de två första minuterna och sen kommer jag återvända till att spela WoW.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Backloggens befriare
Skrivet av Godofcheese:

Någon dag så skulle jag vilja bränna igenom alla min spel steam.
Men jag vet att det inte kommer gå bra, för jag kommer vara super hype de två första minuterna och sen kommer jag återvända till att spela WoW.

Hehe Skam den som ger sig!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Vill inte vara värst åt något håll, men jag tror fasen inte att jag spelat klart ett enda spel och det sträcker sig från Amiga 500 tiden. Ska se om jag kan ta itu med detta, en del spel är väl så gamla att de inte startar längre.

Bra initiativ detta!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Hehe Skam den som ger sig!

Har liksom över 400 spel på Steam, majoriteten är indie titlar

Borde såga av ett ben så jag får vara hemma för evigt så jag kan spela allt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Bra idé! Ska börja med de spelen jag har installerade på PC'n nu, sen gå över till min Steam backlog. Det grämer mig fortfarande att jag aldrig spelade klart PoE, så därför har jag inte ens köpt tvåan, och den ligger också där och skaver bak i skallen
Är nästan klar med Witcher 3 huvudspelet(tredje omspelningen), så den ska jag beta av först. Nä, nu ljög jag. Råkade köpa senaste expansionen av WoW och var tvungen att dra upp en ny gubbe hela vägen. Men eftersom jag vet att jag kommet vara trött på spelet när jag gjort det så ska det bli ordning på taket efter det!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Challenge accepted! Kul initiativ.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

FM-guru
F.d. Sisyr

Ugh. Okej. Jag har en ALLDELES för stor backlog just eftersom jag är väldigt dålig på att spela klart spel innan jag köper nya. Så, jag lovar att ta itu med följande innan sommaren;

Apotheon
The Banner Saga 2+3
BioShock Infinite
Dying Light
Grim Dawn
Quantum Break
State of Decay 2

Nästan alla har jag redan spelat, men inte lirat klart...

Medlem

Köper om det är något jag tror är intressant trots jag har typ 20-30 spel i steam som jag inte ens har installerat.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Kommer aldrig komma ifatt min backlogg, men har blivit mindre impulsiv i mina inköp. Speciellt när det kommer till reor och spel man "måste" ha.

Samtidigt tycker jag att backloggs har oförtjänt dålig underton, håller det sej inom rimliga gränser har man alltid en liten buffé av vitt skilda upplevelser att välja bland när man ska ge sej på något nytt projekt.

Skribent

Absolut inte. Jag spelar för att ha roligt, så att tvinga mig själv att lira något annat än det jag helst vill lira känns kontraproduktivt. Backloggen finns där för de tidpunkter på året när inget nytt släpps.

KoP
Medlem

Vilken backlogg? Unviker att skapa mig en backlogg.

Medlem

Jag har tvingat mig själv på senare år att spela klart framförallt konsollspel innan jag köper nya.

På PC kör jag mest Mp och har hundratals spel, men på konsoll har jag sedan ett par år varit en riktig completionist som går för platinum och 100% så mycket som möjligt. Ibland är det tröttsamt och ibland är det fett givande att klara ut spel totalt.

Antar gärna rimligt svåra utmaningar som kräver skicklighet, tex att man ska klara saker utan att dö eller på tid osv, men om spel kräver 1000h grind i mp för en trophy, sånt skiter jag i. Jag kör också nästan uteslutande Sp på konsoll.

Har nu betat av Prey, Spiderman och Alien Isolation 100%, tänkte köpa Red Dead och Re2 nu i Januari.

Inaktiv
Sådär.. äntligen backlogg skapad

Första spelet 2019 ut I am setuna som jag har påbörjat men inte spelar klart.
På tiden att jag tar tag i mina inköpta spel och kör igenom de såpass att jag känner att de är lagom avklarade, med det så menar jag i den mån som jag anser att spelet är klart, för numera finns det sjukt många achivements och de känner jag inte att det finns någon skyldighet att känna sig tvingad till att klara av bara för att känna av att spelet är avklarat så att säga, åtminstone inte i min värld.

Lycka till oss som köttar igenom backloggen 2019! ^_^

Medlem

Min backlogg är inte jättefarlig. Kanske runt 15 av mina ca 200 spel är oklarade. Jag har dock nästan alltid haft som mål att försöka klara ut min oklarade spel innan jag köper nytt så därför har backloggen lyckats hålla sig rätt bra. Har kanske 10 spel i önskelistan. Ibland blir frestelsen av ett visst spel för stort dock! Sätter alltid ett omdöme på spelet när det är utklarat så jag har koll. Tidigare gjorde jag det på FZ men den togs bort. Nu gör jag det i Game Collector.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Faktiskt, rensade precis min igår så nu är det bara att vänta till Metro. Tänkte eventuellt spela om Metro-serien innan detta på ps4.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Testpilot

Typ 20 something spel i min backlog. Blir tufft att få ned det på noll men den bör vara lägre vid samma tidpunkt nästa år då säger vi.

Gen
Medlem

Jag började rensa min backlog genom att kategorisera spelen till:
"Kommer inte att spela" = Köpt utan att tänka, fått i ett paket, testat men vart skit osv
"Mindre viktiga spel" = Kan tänka mig att lira dem men inte just nu
"Games" = Dessa är det meningen att jag ska lira klart

Mitt problem idag är att jag har mindre tid nu när jag skaffat tjej och ännu mindre nu när sambo. Hinner kanske lira 1h per dag om jag har tur och det betyder att ett spel som Darksiders 3 tar 20 dagar att lira. Det hinner komma ut minst ett bra spel i månaden jag vill ha så antingen slutar jag köpa spel för alltid eller så pausar jag spelandet av min backlog för tillfället

Medlem
Skrivet av keffkebab:

För egen del spelar jag inte den typen av spel, tittar på Atlas och Ark. Men hade jag gjort det hade jag nog sett dem som något slags sidoprojekt, och inte haft med dem alls, utan bara låtit dem vara där när jag kände för det.
Spelar ju WoW lite då och då personligen, men sällan mer än någon vecka i stöten, någon eller ett par gånger om året. Det är inget jag skulle räkna hit.

Ja, JRPG är ju som de är, men även WRPG eller CRPG spelar ju gärna i samma division nu för tiden, de är förjävliga rent ut sagt, men fina på sitt eget vis.. Det är bara att kör ner huvudet och låta plogen plöja!

Hur man räknar känner jag i stort är upp till var och en, dock.

Nae men det är så jag känner med att dem sorts spel är lite så sidoprojekt, ända problemet jag har är ju att vissa spel vill man ändå försöka klara av till 100% är nog det som kommer äta mycket av tiden när man ger sig på sin backlogg, annars så får man sätta detta året som ett backlogg år och bara spela igenom oavklarade spel, för att sedan kunna spela vissa av de nya spelen som släpps utan att må dåligt utav alla oavklarade spel som ligger och samlar damm i steam biblioteket, och göra nästa år till det man ger sig på att försöka 100% spelen man tyckte var kul eller också året man spelar om gamla godingar.

Iallafall så önskar jag er all lycka till får se hur det ser ut nu slutet av månaden vill klara av vissa spel så man har 1-2 spel till godo för att köpa de nya releaser som släpps.

Medlem

Jag måste tvinga mig till det nu för min backlogg börjar bli för enorm, känns fan som på hederliga "pirat" tiden när man bara testade spel lite snabbt för att sedan byta till nästa för man hade så många haha.

Dock så har jag RE2 inplanerat vid release annars håller jag mig från att köpa fler spel på ett tag,


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Å ena sidan ser jag poängen med att spela klart de man har innan man köper nya. Å andra sidan känns det som att spela igenom spel som man egentligen inte har lust att spela inte är underhållning, det blir mer som ett arbete.

Dock har jag börjat med att bara spela 1 spel åt gången, eller kanske max 2. Detta för att spela klart spelen snabbare innan man börjar på nästa. På så sätt minskar man på backloggen utan att tvinga sig spela något som man inte vill spela.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:

Å ena sidan ser jag poängen med att spela klart de man har innan man köper nya. Å andra sidan känns det som att spela igenom spel som man egentligen inte har lust att spela inte är underhållning, det blir mer som ett arbete.

Dock har jag börjat med att bara spela 1 spel åt gången, eller kanske max 2. Detta för att spela klart spelen snabbare innan man börjar på nästa. På så sätt minskar man på backloggen utan att tvinga sig spela något som man inte vill spela.

Ofta det som händer mig. De flesta spel jag köper är bra spel men ibland har man bara något sug för något annat och suget stillas inte tills man fått testa det spelet, vilket slutar med att man köper det, även fast man kanske har många bra spel som ligger.

Kan bli så för mig när det kommer till riktigt stora spel som RDR2, Skyrim, BOTW eller liknande att jag spelar en stund, tar en break med något annat och kommer tillbaka till det senare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ofta det som händer mig. De flesta spel jag köper är bra spel men ibland har man bara något sug för något annat och suget stillas inte tills man fått testa det spelet, vilket slutar med att man köper det, även fast man kanske har många bra spel som ligger.

Kan bli så för mig när det kommer till riktigt stora spel som RDR2, Skyrim, BOTW eller liknande att jag spelar en stund, tar en break med något annat och kommer tillbaka till det senare.

Ja precis. Man kanske har lust att spela ett spel, sedan tappar man lusten och vill spela ett annat. Så håller det på tills man har 5 spel som man bara spelat introt på... det är det som jag försöker sluta med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:

Ja precis. Man kanske har lust att spela ett spel, sedan tappar man lusten och vill spela ett annat. Så håller det på tills man har 5 spel som man bara spelat introt på... det är det som jag försöker sluta med.

Samma här. Största problemet för mig är om det var lång tid tills jag startar ett stort spel igen. Då kan det hända att man känner sig vilse och så börjar man om dum som man är...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gen:

Jag började rensa min backlog genom att kategorisera spelen till:
"Kommer inte att spela" = Köpt utan att tänka, fått i ett paket, testat men vart skit osv
"Mindre viktiga spel" = Kan tänka mig att lira dem men inte just nu
"Games" = Dessa är det meningen att jag ska lira klar

Har gjort likadant nu. Problemet är att det visade sig vara ungefär 100+ spel vardera i de två sista kategorierna...


signatur

Jump in.

Skriv svar