Spekulation – Infinity Ward gör Call of Duty: Modern Warfare 4

Robot
Spekulation – Infinity Ward gör Call of Duty: Modern Warfare 4
Gen
Medlem

Jag sitter mest och funderar på om det går att bli hajpad för ett CoD någonsin igen?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gen:

Jag sitter mest och funderar på om det går att bli hajpad för ett CoD någonsin igen?

Hajpad vet jag inte men Black Ops 4 var och är faktiskt riktigt bra. Fortsätter de på den vägen och förbättrar det bästa så skulle jag nog kunna, om inte annat, se fram emot spelet i alla fall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hajpad vet jag inte men Black Ops 4 var och är faktiskt riktigt bra. Fortsätter de på den vägen och förbättrar det bästa så skulle jag nog kunna, om inte annat, se fram emot spelet i alla fall.

Håller med senaste cod är ett riktigt bra bqttle royale spel, spelade betan men föredrar arma 3modden då det är realism jag är ute efter.

Men helt klart ett bra spel, återstår se om man blir riktigt sugen på ännu ett cod som när modern warfare släpptes.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Svårt att bli intresserad av någonting från Infinity Ward nuförtiden, Treyarch gick om för längesedan i kvalitet för såväl spel som PC-portning.

Medlem

Alltid gillat Call of Dutys singleplayer. Tycker det är tråkigt att de verkar överge den delen..

Medlem

är mer av en mw2 mw3 grabb men detta game hade verkligen varit en must buy för mig del!


signatur

fortnitenörden

Medlem
Skrivet av kebbe:

Svårt att bli intresserad av någonting från Infinity Ward nuförtiden, Treyarch gick om för längesedan i kvalitet för såväl spel som PC-portning.

Cod på PC har väl inte varit relevant sen Cod2


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Ge mig ett spel som är mer åt CoD4 än moderna CoD tack.

Geeks Gaming

CoD är lite som Star Wars. Bara dom första är något att ha. (UO, 2, 4, WaW)

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Cod på PC har väl inte varit relevant sen Cod2

FPS på konsol har aldrig varit relevant, så det jämnar väl ut sig.

Så kan det nog bli ja, och varför inte?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

FPS på konsol har aldrig varit relevant, så det jämnar väl ut sig.

Vad menar du med relevant? Det finns en hel del stora FPS-spel på konsol bland annat Cod-spelen och Halo.

Medlem
Skrivet av kebbe:

FPS på konsol har aldrig varit relevant, så det jämnar väl ut sig.

Ok


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av kebbe:

FPS på konsol har aldrig varit relevant, så det jämnar väl ut sig.

Cod är faktiskt ett av få FPS som jag kan tolerera på konsol. Beror väl på att det är så mycket aim assist. Men överlag håller jag med, FPS ska spelas med mus å tb

Avstängd
Skrivet av Gen:

Jag sitter mest och funderar på om det går att bli hajpad för ett CoD någonsin igen?

Detta.

Ännu mer irrelevanta blev de efter de slutade släppa sina titlar på Steam. COD vad? Finns det fortfarande? Gäsp.

Medlem

Hade varit roligt om CoD-serien kom med fler MP-lägen. Alltid undrat varför CoD-serien fortfarande måste köra med det tråkiga MP-läget där alla bara spawnar helt random, folk sprintar runt överallt och blir skjutna av 360-snipers. Varför inte göra ett spel med fler lägen. Tex ett Day of Defeat läge där man spawnar längre bak och man måste ta över kontrollpunkter så man kan försvara, anfalla och använda lite grupptaktik.

Inaktiv

@employed: Black Ops 4 har battle royale.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ge mig ett spel som är mer åt CoD4 än moderna CoD tack.

Det finns ett och det heter Call of Duty 4: Modern Warfare Remastered. Det är bara att köpa och nöta :3


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Geeks Gaming
Skrivet av kLIMAX_:

Det finns ett och det heter Call of Duty 4: Modern Warfare Remastered. Det är bara att köpa och nöta :3

Problemet va att den va en samling av skit. Inga riktiga servrar. Inga mod tools. Jävla Call of duty Points. Pay 2 win saker. Och du är tvungen att köpa kartor som va gratis! Men antar det glädjs av de 50 personer som spelar spelet.

Medlem

Problemet är att sen infinity ward tappade grabbarna till Respawn Entertainment så har alla spel de gjort blivit helt värdelösa. Bläörk.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Gnällkuk
Skrivet av Gen:

Jag sitter mest och funderar på om det går att bli hajpad för ett CoD någonsin igen?

Varför skulle man inte kunna bli det? Däremot är det nog svårt att känna riktig hype med titlar som kommer ut ”för ofta”. Även om FIFA säljer riktigt bra tror jag även deras mest trogna kunder har måttlig hype inför varje ny iteration.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Känns väl troligt med tanke på hyllningarna till MW senaste tiden.

Jag har släppt BLOP 4 och återvänt till Titanfall 2 personligen. Jag gillade WW2 mer. Är väl väldigt individuellt vilket COD man föredrar.

Medlem

Bara att inse att tiden för riktigt bra FPS lir av AAA-studios är sedan länge över. Idag ser man mest samma copy+paste formulär där uppföljande spelare är nästan identiska med det tidigare och kraftigt konsolifierat och urvattnat. Tiderna då spel som Call of duty, Medal of honor AA, Quake, Doom etc var riktigt bra och rosade marknaden är sedan länge över. Activision lyckades inte ens hamna nära när de försökte gå tillbaka till sina rötter med WW2 utan det var samma gamla trötta formulär från BLOPS minus den moderna eran. Visst senaste Doom var faktiskt bra men man har helt tappat intresset för IW och Tryarchs spel eftersom de inte på något sätt representerar vad som en gång var bra i deras spelserier. EA har sedan länge släppt den bollen (Well.. BF V är helt okej men knappast något som revolutionerat FPS genren) och Bathesda verkar inte direkt göra något rätt dessa dagar.

Finns det ett enda rent FPS Lir idag som är värda namnet?

Skrivet av anon_119148:

@employed: Black Ops 4 har battle royale.

Meh. Ännu ett tecken på att Activision går efter vad som är "Inne" istället för vad som faktiskt skulle gagna titeln i sin helhet.

1
Skriv svar