Subnautica får multiplayer med hjälp av mod

Robot
Subnautica får multiplayer med hjälp av mod

Primitiv version finns att testa.

#mod, #subnautica


Medlem

Vilket spel! Överlägset bästa spelet 2018. Ska bli kul och se om det är lika roligt i multiplayer.

Medlem

Finns att hämta på Nexusmods sida. Ska även finnas som automatisk installation via modmanager.
https://www.nexusmods.com/subnautica/mods/159?tab=description

Medlem

Älskade detta spel men har inte spelat det på ett tag. Har de fått ordning på de jobbiga pop ins när man kör den lilla ubåten? Kom ihåg att allt var clear framför ens färdväg men helt plötsligt satt man fast i massa rötter som poppade fram på en nanosekund.

Medlem

Det är ingen idé att köra denna mod än, saker sparas inte i containers när man startar om spelet och det är en del föremål som inte syns på klientens sida och vissa syns inte för hosten.

Medlem

Oh hell yes.

Någon som vet om modden fungerar i vr läget?

Medlem

Nästan... Skiljer bara en bokstav.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

KoP
Medlem

Kan ju säkert vara kul för den som vill testa men själv håller jag mig ifrån modden. Grejen med Subnautica är ju känslan av att vara ensam och utelämnad.

Medlem

Ett av mina favoritspel. Att det får multiplayer är för bra för att vara sant...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fiddi:

Vilket spel! Överlägset bästa spelet 2018. Ska bli kul och se om det är lika roligt i multiplayer.

Överlägset vet jag inte, men även jag hade det på toppen av min lista över årets spel 2018. Sjukt bra spel.

Däremot tror jag inte det är någon höjdare som MP. Som någon annan skrev är ju just det att man som ensam och lämnad åt sitt eget öde utforskar en okänd värld halva grejen med spelet. I alla fall för mig. Hade inte varit lika kul att återvända till spelet nu med en polare.

Medlem
Skrivet av KoP:

Kan ju säkert vara kul för den som vill testa men själv håller jag mig ifrån modden. Grejen med Subnautica är ju känslan av att vara ensam och utelämnad.

eller ha en noob-polare med sig och se honom dö brutalt många ggr, lura ner honom i djupet och skit


signatur

//monster

KoP
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

eller ha en noob-polare med sig och se honom dö brutalt många ggr, lura ner honom i djupet och skit

Haha! Ja det vore ju något. 😄🤔

KoP
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Överlägset vet jag inte, men även jag hade det på toppen av min lista över årets spel 2018. Sjukt bra spel.

Däremot tror jag inte det är någon höjdare som MP. Som någon annan skrev är ju just det att man som ensam och lämnad åt sitt eget öde utforskar en okänd värld halva grejen med spelet. I alla fall för mig. Hade inte varit lika kul att återvända till spelet nu med en polare.

Det enda som kanske vore någorlunda kul i mp vore basbyggande. Men då finns det bättre spel att göra det i, ihop med polarna.

Medlem

lirar mest själv, men e ju kul ibland att ha en eller två med sig, om dom lirar likadant som mig dvs skitnoga


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Överlägset vet jag inte, men även jag hade det på toppen av min lista över årets spel 2018. Sjukt bra spel.

Däremot tror jag inte det är någon höjdare som MP. Som någon annan skrev är ju just det att man som ensam och lämnad åt sitt eget öde utforskar en okänd värld halva grejen med spelet. I alla fall för mig. Hade inte varit lika kul att återvända till spelet nu med en polare.

Multiplayer är såklart inget för första gången man spelar, men känslan att man är utelämnad, ensam och rädd försvinner lite på andra spelningen, så är kanske en skön omväxling att samarbeta med någon annan då, jag vet inte, går inte att säga riktigt utan att prova.

Medlem

Roligt spel laddade precis ner det till min ps4a.....Not!

1
Skriv svar