Pirat-MMO:t Atlas skakiga start kommenteras av skaparna

Robot
Pirat-MMO:t Atlas skakiga start kommenteras av skaparna

Massiv kritik från Steam-köparna.

#atlas, #early-access, #steam


Medlem

Jag köper rent generellt inte early access-sel, men ett par stycken har jag slagit till på tidigt.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Jag köper rent generellt inte early access-sel, men ett par stycken har jag slagit till på tidigt.

Samma här, det finns ett fåtal som jag köpt på Early Access men överlag så undviker jag det.

Medlem

Jag köpte early access på detta men begärde återbetalning ganska omgående. Första dagen kom jag knappt in, när. Jag väl gjorde det rubberbanda man så det var ospelbart och grafiken buggade hårt och presterade dåligt. Sen var det nog inget spel för mig.

Medlem

En gång i tiden köpte jag early access, tills jag märkte att 95% utav spelen aldrig blir något mer än just det..

Avstängd

Bra start på spelåret, hehe.

Skämt åsido, jag tycker det är bra att spelarna säger ifrån denna gång för att visa up & coming-spelutvecklare att det inte kommer att bli värt att försöka släppa ett early access-spel och tjäna in de faktiska pengarna som då behövs för att färdigställa spelet.

Släpp fullspäckat spel eller lev med "Mostly negative" reviews. Länge leve spelarna/konsumenterna! <3

Geeks Gaming

Köper enbart Early Access om jag tror på produkten och vill stödja utvecklaren. Men händer inte ofta.
Men viss har en del bra Early access spel.
Squad(Kickstartat) Helt klart värt de.
Verdun (När de va i EA)
Space Engineers.

Medlem

Subnautica, pubg, assetto Corsa samt Dirt rally är några som jag har köpt som Early access och har inte blivit besviken. Men jag tycker man märker ganska enkelt vilka spel som kommer bli färdiga och inte.

Medlem

Gillar konceptet och tycker det kan vara ettbra sätt för spelarna att påverka den slutgiltiga produkten. Men pga tidsbrist så köper jag inte early access spel.

Medlem

Spelat 115 timmar sedan release med 15 till 20 guild mates, sjukt roligt, spännande och ibland frustrerande. Skoj att spela pirat och bara lite djävulsk

Medlem

första jag sa till mina polare när jag såg gameplay efter att ha sett trailern var cash grab. Vilket jag står fast vid hur än många uppdateringar dom gör. sido not är väl att jag tyckte även ARK var cash grab när det kom.

Medlem

Helt ärligt har jag aldrig förstått early-acess.

Kanske är Fallout 76 ett dåligt exempel men när man lirar ett ofärdigtspel så tänker man inte ofta "wow detta kan bli bra" utan man tänker nog snarare "vilket bugg skit spel" och kommer aldrig ge det chansen igen.

näe våga släppa färdiga spel säger jag.

Medlem

Haha detta Youtube-klipp summerar ganska fint tycker jag

https://www.youtube.com/watch?v=yzDTdBsW1GU

Medlem

Av vad jag sett streamas så ser det fruktansvärt B ut. Mängden arbete det hade krävts för att få det till ett ens någorlunda intressant stadie är sinnessjukt för min del så tror nog det inte är något för mig.

KoP
Medlem

Ja spelet är ju i early access, dvs ofärdigt. Så vad förväntar sig folk egentligen? 🤔

Medlem

My Time at Portia är ett av få spel köpt i early access för min del, men helt klart värt det.
Annars avstår jag helst early access.

Medlem

Alltså struntar i recensionerna på steam det blir nog ett köp när jag ordnat ny dator, ser hilarious ut!

Medlem

När ska folk sluta behandla EA spel som färdiga spel? Har slutat köpa EA spel pga av att jag inte orkar spela spel som inte är färdiga och hinner tappa intresset innan spelet släpps "på riktigt".

Medlem

Fy fan vilken missvisande grafik i deras trailer jämfört med riktiga spelet.

Medlem

Alltså..... När ska folk ta och lära sig, seriös fråga?

Förstår inte riktigt varför folk trodde detta skulle vara spelbart?. Är samma gäng bakom ARK o vi alla vet väl hur den releasen va? Kan iofs vara så att dessa förträngt den delen för att skydda sig själva så dom inte mår illa, Fullt förståeligt isf.

När jag hörde det så skratta jag högt för mig själv o stängde ner sidan direkt.
Det är ju inte precis så det finns 50 andra grymt bra spel att lira just nu. Säkert 100 om du äger en PS4/Xbox.

Kanske i början av 2020 tar jag en titt på detta igen. För just nu så är det inget mer än någon sorglig komedi att titta på medans man spelar annat. Men då sägs ju Star Citizen vara ute så kommer nog inte ske då heller o lika bra är väl det kanske.

Angry Joe - En Sorglig komedi vid namn ATLAS
videon börjar i slutet av någon skum anl så va redo att börja om från början när den öppnas upp.

ELF
Medlem

Nä, kommer inte köpa ATLAS, har redan ARK som jag knappt har spelat. Hoppas och väntar på att de ska bättra på prestandan i detta allt eftersom de (kanske) förbättrar den i ATLAS.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

eld
Medlem
Skrivet av Trenix:

Spelat 115 timmar sedan release med 15 till 20 guild mates, sjukt roligt, spännande och ibland frustrerande. Skoj att spela pirat och bara lite djävulsk

80 timmar här! Spelet var ett helvette de första dagarna men när de väl gick att spela utan lagg så blev det en unik upplevelse!
Håller mig dock borta från massiv pvp tills stabiliteten ökar.

Tröttnar aldrig på varje gång man lättar ankare för att ge sig ut på segling!

Medlem

Griefing dödade min upplevelse.. allt man kämpat för ägnar sig folk åt att förstöra trots PvE server. Sjukt...


signatur

Skitfiske

Medlem

Fy faaaaaaaaaan va detta verkar dåligt. Ser ju totalt hemskt ut.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Är någon förvånad efter hur det gick med Ark?

Fick mig ett gott skratt i alla fall!
https://www.youtube.com/watch?v=iVY9t_VJzJ4


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Lepr:

Haha detta Youtube-klipp summerar ganska fint tycker jag

https://www.youtube.com/watch?v=yzDTdBsW1GU

Haha, det ser ju verkligen ut som rent skräp.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Inaktiv

Ja det händer att jag köper Early Access-spel som PUBG och Minecraft men då ska de vara tillräckligt bra för att stå på egna ben i köpande stund. PUBG har alltid funkat rätt så bra på min dator men blir bara bättre med uppdateringarna.

Annars i regel försöker jag undvika EA-spel då de ofta inte blir färdiga eller tar oändligt lång tid.

eld
Medlem
Skrivet av Priapsi:

Haha, det ser ju verkligen ut som rent skräp.

Så har ser spelet ut när det fungerar:

Medlem

@eld: Ja, det var ju lite skillnad. Fortfarande inget för mig, men det såg ju iaf inte helt trasigt ut.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Röstade nej tidigare igår men kom på att jag har köpt Next Car Game: WreckFest sommaren 2016. Sedan köpte jag skräckspelet Visage som värkar riktigt creepy och som ligger i Early Access tidigare ikväll. Så 2 "EA" titlar har jag shoppat.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

12
Skriv svar