Robot
Spelåret 2019

Vi kastar ut 2018, lootlådor och Fallout 76, och ringer in ett helt nytt spelår.

#fz, #spelåret-2019


Medlem

Min gissning är att ps5 kommer annonseras i år med release 2020 och att last of us, ghost of tsushima och Death stranding kommer ungefär samtidigt som dragplåster till Sonys nya konsol. De har gått ut med att dessa spel är ps4-spel men det motsäger inte att det även kommer vara ps5-spel och att de kommer göra sig bäst där

Kontot avslutas

Ni skriver om Spelåret 2019 medan jag själv skriver om Jubileumsåret 2019

https://m.fz.se/forum/trad/433265-jubileumsaret-2019

Jag tror också på att Sony kommer att avslöja Playstation 5 under E3.
Det skulle kännas ganska logiskt.

Annars ser jag fram emot spel som Animal Crossing till Switch, Luigi's Mansion 3 till Switch och det nya Pokémon spelet till Switch.
Av dessa tre spel så är det nog bara Luigi's Mansion 3 som jag själv kommer köpa men det är ändå kul att se hur dessa blir.


signatur

ゼルダの城

Releasehästryttare

Kommer bli ett grymt spelår!

Tyvärr så lär Wow:classic suga bort mig från resten av internet när det släpps

Imponerande lista! Men vad hände med piratäventyret Skulls & Bones? Såg det inte på listan

Medlem

Finns ju ett par spel att se fram emot iaf! Samtidigt som backloggen bara växer...

Medlem

Det här är anledningen till varför FZ är Sveriges bästa spelsajt! En grym lista!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Flakmonkey
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag tror också på att Sony kommer att avslöja Playstation 5 under E3.
Det skulle kännas ganska logiskt.

De kan nog göra det under 2019 men iom att de inte ska vara på plats under E3 så känns det inte troligt att det kommer något avslöjande där. De tillkännagav ju dessutom PS4 på playstation Meeting 2013 och det har ju gått bra för den maskinen så tror nog att de kommer visa upp PS5 på ett eget event. VIsst finns det fördelar med att göra det på E3 men samtidigt så är det väldigt lätt att viktig information försvinner i bruset där. Är det ditt egna event som inte delas av någon får du all uppmärksamhet och du kan styra infon som kommer ut och då även se till att den når rätt mottagare.

2019 ser ju ut att kunna bli ett fantastiskt år och det kommer sannerligen inte vara bra för min backlogg. Skulle nog säga att följande fem spel är de jag är mest sugen på utan inbördes ranking

- Doom Eternal (Doom 2016 var ju fantastiskt, ett FPS där det "bara" var roligt att döda saker helt enkelt.
- Ghost of Tsushima (hoppas det här kan vara spelet som ger Sucker Punch den uppskattning från den breda massan som jag tycker de förtjänat rätt länge)
- Metroid Prime 4 (Lika orolig som när ettan skulle släppas, kan det bli lika bra?)
- The Last of Us: Part II (blir att boka av en helg och spela igenom utan några intryck utifrån)
- Gears of War 5 (Alltid gillat GoW i coop)

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag tror också på att Sony kommer att avslöja Playstation 5 under E3.

Sony kommer inte vara på E3 i år, så vi lär inte få se någon PS5.
Förmodligen 2020.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skönt att jag bara hittade två titlar att se fram emot iår, metroid prime 4 & last of us 2! Så kan man beta av sin backlog för en gångs skull


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Ser ut att bli ett bra spelår, med februari som en extra kul månad.

Age of Empires IV (2019?)
Far Cry New Dawn (15 februari)
Metro Exodus (15 februari)
Anthem (22 februari)
Mechwarrior 5: Mercenaries (10 september)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Kontot avslutas
Skrivet av Nosnos:

De kan nog göra det under 2019 men iom att de inte ska vara på plats under E3 så känns det inte troligt att det kommer något avslöjande där. De tillkännagav ju dessutom PS4 på playstation Meeting 2013 och det har ju gått bra för den maskinen så tror nog att de kommer visa upp PS5 på ett eget event. VIsst finns det fördelar med att göra det på E3 men samtidigt så är det väldigt lätt att viktig information försvinner i bruset där. Är det ditt egna event som inte delas av någon får du all uppmärksamhet och du kan styra infon som kommer ut och då även se till att den når rätt mottagare.

2019 ser ju ut att kunna bli ett fantastiskt år och det kommer sannerligen inte vara bra för min backlogg. Skulle nog säga att följande fem spel är de jag är mest sugen på utan inbördes ranking

- Doom Eternal (Doom 2016 var ju fantastiskt, ett FPS där det "bara" var roligt att döda saker helt enkelt.
- Ghost of Tsushima (hoppas det här kan vara spelet som ger Sucker Punch den uppskattning från den breda massan som jag tycker de förtjänat rätt länge)
- Metroid Prime 4 (Lika orolig som när ettan skulle släppas, kan det bli lika bra?)
- The Last of Us: Part II (blir att boka av en helg och spela igenom utan några intryck utifrån)
- Gears of War 5 (Alltid gillat GoW i coop)

Ja just det, de ska ju inte vara med på årets E3.

Blir intressant att se om den avslöjas på ett eget event då, precis som du skrev.

Förresten, det är ingen som är intresserade av olika jubileum detta spelår?

Satte mig ner igår och skrev igenom lite för att jag hoppades på att någon eller några kunde dela med sig av fler spel serier och företag som fyller jämnt i år.
Publiserade den så fort jag vaknade i morse vid 8 tiden.

Gå gärna in och dela med er om ni inte har läst det än:

https://m.fz.se/forum/trad/433265-jubileumsaret-2019


signatur

ゼルダの城

Releasehästryttare

@ZeldasCastle: Troligast är ju att de utannonserar ps5 på årets tokyo game show till hösten.

Medlem

En kvalificerad gissning vore att PS5 kommer lagom till 2020 och spel som Death Stranding och God of War(5) kommer släppas till både PS4 och PS5 likt GTA har gjort för tidigare generationer av Xbox.

I övrigt känns det svårt att slå de spelår som 2017 och 2018 har varit, har känt mig ruskigt bortskämd med bra spel.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Tror det har blivit något fel på mig, inte ett enda spel som jag blev intresserad av........ Im getting old.......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

M&B:Bannerlord lär komma under 2019. Satsar hela mitt steamkonto med tråkiga spel på det!

Medlem

Najs!!! Ser verkligen fram emot Blacksad också. Görs inte så många pek och klickäventyr för vuxna längre känns det som.

Medlem

Ser ut att komma en hel del bra spel under 2019 men planen är ändå att främst att bara försöka beta av backloggen, eventuellt blir det gamepass efter sommaren och troligen Sekiro för coop:en. Lagom till 2020 lär 2019 releaserna vara patchade till perfektion.

Medlem

Dirt Rally 2.0 hade ja ingen aning om att utvecklarna höll på med ny version. De såg mest lockande ut än de andra alternativa spel för denna stund de kan dock ändras senare.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Uppföljare på DOOM, RAGE och WOLFENSTEIN. Saknas det inte någon serie här?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Avstängd

Ni glömde Pokémon Gen8 vilket jag tippar på släpps vid julhandeln.

Medlem

Ser mest fram emot Final Fantasy XIV: Shadowbringers. Kommer nog även bli ett köp av nitendo switch när Fire emblem kommer ut

Medlem
Medlem

Resident Evil 2 är ju en dröm som blir sann.
Minns när jag fick det på en demo skiva från Super Play första gången jag lirade det och där var en timer på 5-6 minuter man fick spela så man nötte det och sick-sacka zombies för att ta sig så långt som möjligt. Vilken nostalgi, känns som ett GOTY för mig.

Annars ser Death Stranding, Ghost of Tsushima och Sekiro trevligt ut, The last of us också såklart,
Days Gone vet jag inte om jag orkar spela enbart pga att man har en 1% patch på sig och det känns minst sagt torrftigt, ser roligt ut annars men ja den lilla detaljen är störig

Medlem

Bra lista, saknade dock ett gäng i listan:
Trials Rising , Dead or Alive 6 , MediEvil , Crash Team Racing och Mortal Kombat 11.

Medlem

Och samurai spirits

Medlem

Ingen imponerande lista för mig. Ser fram emot kommande uppdateringar i spelet Elite dangerous. Jag äger ingen dator så 2019 blir nog inte som 2018, då jag la flera tusen kronor på intressanta spel. Kanske blir ett datorköp.

Medlem

Om inte a them floppar blir det ett a la The division spel med grattis speltilägg med raider osv. Detta spelet blir något stort dom kommer bygga på om det inte floppar dvs. Tror nog där är fler spel än vi ser här som är färdiga 2019 med bara inte utannonserade än. Ser ut att vara ett riktigt bra år. Plus glöm inte nya terraria kommer nog i år med!

"Assetto Corsa Competizione"

Idag så drar även sista kvalomgången inför SM i Virtuell Bilsport
https://www.facebook.com/SBFVirtuellBilsport/?eid=ARCvAJJ4bUR...

Har även tipsat fz om det här men kom inte upp nått...

/Anders


signatur

|Intel i7 8700k @ 5GHz ||EK-Vatten ||ROG STRIX Z370-G |G.Skill 16GB DDR4 3600MHz ||MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X (EK-Vattenblock ||Samsung 750 250G SSD system disk || Samsung 840 Evo 250G Steam disk |FRACTAL DESIGN DEFINE R4 WHITE ||Corsair HX750W || Thrustmaster T500RS - SRC-GT1 || Fanatec CLP V2 ||OculusRift|

Medlem

De närmsta spelen Farcry och Metro ser jag fram mot, speciellt Metro Blir skönt att sitta inne i värmen under kalla februari och spela lite


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

12
Skriv svar