Rykte: The Witcher 3 kan komma till Switch

Robot
Rykte: The Witcher 3 kan komma till Switch
Medlem

Nog för att Switch är en grym konsol, men spel som The Witcher 3 gör sig bäst på stora skärmar om ni frågar mig Sedan kan jag inte låta bli att undra hur slaktat det visuella kommer att bli...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Haha right
"New Gen" konsollerna hade problem med att köra spelet, är dom tvungna att göra så att det ser ut som witcher 1?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

240p 15fps blir nog fantastiskt.

Medlem

Spela Geralt på muggen är ju klockrent.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vore kul men blir nog inte mer än ett bildspel eller som bäst 15-20 fps i 720p. Ps4 pro kör i 30 fps och Xbox one x klarar 60. Men de har också betydligt mer kraft än en switch.

Dessutom kan man inte jämföra detta mot id tech 6 som är en betydligt mer optimerad motor som drar nytta av vulkan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Om det går att göra bra välkomnar jag det, men är lite skeptisk. Spelar nog helst The Witcher 3 på PC dock. Men allt Switchen kan få är bra enligt mig


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Skulle vara spännande att se om än bara för den tekniska biten. Som många säger skulle stora visuella uppoffringar behövas göras för att få stabila 30 fps såvida de inte tänkt göra som med AC och streama. Nån som vet hur bra det funkar? Hört att det kan vara exklusivt till Japan atm

Medlem

Hade lätt spelat det även fast det såg ut så... Nästan lite mysigt

Medlem
Skrivet av robbis:

Hade lätt spelat det även fast det såg ut så... Nästan lite mysigt

Varsågod.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Hade lätt spelat det även fast det såg ut så... Nästan lite mysigt

Samma här! Nästan mysigt om man moddar det att se ut som ett snyggt ps1/2-spel med skarpa pixlar. Hade lätt spelat ändå då det är ett gode bra spel och lite dumt att välja bort det pga låg grafik

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Samma här! Nästan mysigt om man moddar det att se ut som ett snyggt ps1/2-spel med skarpa pixlar. Hade lätt spelat ändå då det är ett gode bra spel och lite dumt att välja bort det pga låg grafik

Grejen är ju att folk ratar idén pga witcher 3 som titel är redan fastställd att vara snyggt
Om det var en ny titel med crappy grafik så skulle folk inte bry sig ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Lanseringstitel till Switch Pro? Är det här en dubbelläcka?

Medlem

The Switcher?

Medlem
Skrivet av Partillen:

The Switcher?

Sett den, 2/5, inte riktigt min genre.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Nog för att Switch är en grym konsol, men spel som The Witcher 3 gör sig bäst på stora skärmar om ni frågar mig Sedan kan jag inte låta bli att undra hur slaktat det visuella kommer att bli...

Jag har en 55" TV

Medlem

Jag älskar Switch, men inte en chans att detta kan bli bra på konsolen. Spelet är otroligt vackert och kräver sin skönhet för att verkligen leva ut till sin fulla potential. Detta kan inte Switch leva upp till.

Om det nu inte är så att det kommer en ny Switch med nästa generation av Tegra. Kanske är det möjligt isåfall och att detta blir argumentet för att uppgradera.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Medlem

Nja. Hoppas mer på att Nintendo eller andra utvecklare gör nya spel. Hoppas själv på att Metroid prime Trilogy kommer till switch! Ja det är inget nytt men jag har aldrig spelat alla spelen...


signatur

Infestissumam

Medlem

Som vanligt rör det sig förmodligen bara om en så kallad Place Holder. Händer hela tiden bland återförsäljare. Förstår inte riktigt nyhetsvärdet i detta.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Infestissumam:

Nja. Hoppas mer på att Nintendo eller andra utvecklare gör nya spel. Hoppas själv på att Metroid prime Trilogy kommer till switch! Ja det är inget nytt men jag har aldrig spelat alla spelen...

Nya spel?,. Metroid är en urgammal spelserie.. du menade kanske nya versioner av gamla spel😂🤣

Medlem

@roftg: Det är precis så jag menar och skrev! Tänker enbart på Prime serien. Längtar dock till Metriod Prime 4. Nästa år (2019) kanske?


signatur

Infestissumam

Medlem
Skrivet av roftg:

Nya spel?,. Metroid är en urgammal spelserie.. du menade kanske nya versioner av gamla spel😂🤣

Läste du hela inlägget ens? Du försökte göra så att han ser dum ut men det enda du lyckades med var att göra dig själv det...

Gen
Medlem

Switchen är så otroligt klen att det skulle vara helt omöjligt att få Witcher 3 att flyta utan att göra om det till en geggig sörja som Rocket League.

Det har skett imponerande portningar hittills med tanke på vad lite maskinen klarar av men Nintendo får låta bli att ta sig vatten över huvudet tycker jag.

1
Skriv svar