Spelar du om spel?

Medlem

Jag spelae just nu Fallout 2,som jag varvade säkery 6 gånger i min ungdom. Men det brukar gå 1-2 år mellan att jag spelar om spel (olika gamla spel alltså.inte FO2 en gång per år),och då oftast gamla godingar. Kör även FFIX nu, men det har jag nog bara klarat en eller två gånger ...på 20år.

Grejen är att nya spel kräver mer energi och uppmärksamhet av mig. Därför blir det mest Hearthstone och Overwatch . Men en gammal goding kan jag tabba ut från och ta en bajsblöja utan problem.

Så...3-4nya och ett gammalt spel per år kanske?

Medlem

Jag brukar spela om vissa spel med några års mellanrum. Exempelvis FF7 och A Link to the past har jag kört om flera gånger.

Det spel jag har spelat om flest gånger är faktiskt FFX och jag vet egentligen inte varför. Det är bara så lätt att spela igenom, lagom djupt och med bra karaktärer och gameplay.

Just nu upplever jag dock en revolution i mitt spelande tack vare God of war. Jagar platinum och så fort jag har den så ska jag spela om spelet på Give me God of war. Älskar det, på riktigt. Första gången jag spelar om något direkt på detta viset. Har påbörjat RDR2 och Horizon i dagarna, men det enda jag kan tänka på är att spela mer GOW, trots att båda de spelen är väldigt bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Självklart spelar jag om spel flera gånger, om det även kan gå en tid mellan gångerna.
Civ 1, Dungeon Siege, Fallout 3 & 4, Sid Meiers Pirates är några som jag spelar om än idag.
Mest för att det är få spel idag som ger samma känsla.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Intressant tråd, Nosnos. Personligen händer det att jag spelar om ett spel ibland. Oftast beror det på att jag tycker mycket om spelet, har hunnit glömma lyclet av storyn och vill uppleva den på nytt. Ta de senaste två Deus Ex-spelen som exempel. Med dagens standard kanske de inte anses vara särskilt länga och ganska kompakt inriktade på storyn.

Å andra sidan är jag intresserad av att återuppta Fallout 4 på nytt där jag kan få bra mycket mer extra speltid. Jag har likväl spelat om Skyrim och då försökt att spela på ett annat sätt än min första play through, så länge inte minnet sviker. Det är intressant det du nämnde att om du hade spelat om Heavy Rain annorlunda hade det inte varit din egen, det hade varit fejkat. Jag har inte satt ord på det tidigare men jag förstår precis hur du tänker, jag har också upplevt det.

Portal 2 är nog det spel som har fått mest av min speltid med kanske 600 timmar. Det är ett av mina favoritspel men utöver att jag har spelat om storyn och olika challenges så har jag även skapat egna maps och spelat andras community maps.

Om jag spelar om mina spel? Det är helt individuellt vilket spel det handlar om, hur bra jag tycker om det och kan tänka mig att uppleva detsamma än en gång. Jag känner mig lyckligt lottad över den egenskapen att jag kan ta till mig upplevelsen igen men jag tycker inte synd om den som inte spelar om sina spel.

123
Skriv svar