Din Årets Spel-lista?

Medlem

::::Der List, meine list:::: (Bara trippel A liras)

1. Red Dead Redemption 2
2. Assassin's Creed Odyssey
3. Detroit: Become Human
4. Spider-Man
5. HiTMAN 2
6. Vampyr
7. Shadow of the Tomb Raider
8. Far Cry 5

(Bara lirat första uppdraget av God of War. Har lånat om spelet på biblioteket för att fortsätta nästa vecka. Fastnade inte riktigt trots rent perverst vacker grafik men jag ska nöta vidare så att jag inte går miste om detta ansedda mästerverk. Äger Two Point Hospital och Wreckfest till Steam men har knappt lirat de i brist på tid. De verkar dock skoj.)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

1. God of War
2. Red Dead Redemption 2
3. Marvel’s Spider-Man
4. SSB Ultimate
5. Ni no Kuni 2

Medlem

Detta året för mig har varit ett riktigt sopigt spelår där mestadels indie spel har tilltalat mig 2019 är mitt år snarare. Dying Light 2,anthem,metro exodus, rage 2,outer worlds, eventuellt cyberpunk.

Mitt spel för i år har varit darksiders 3 och dead cells sen spelar jag mest dota tills något bra kommer. Men mest tid är lagt på dota fortnite i år spelsläpp är det dead cells som vinner.

Tycker aaa spelen har varit nej i år, är inte glad för uppföljare ala cod bf samma skit inget nytt.

Jag ska köpa både rdr2 och AC oddy och gow. Vi får la se vilken jag tycker är bäst utav dessa men inte känt något sug på dessa på ps4an än. Darksiders 3 vart ett instabuy för mig och ångrar inte en sekund av köpet.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Detta året för mig har varit ett riktigt sopigt spelår där mestadels indie spel har tilltalat mig 2019 är mitt år snarare. Dying Light 2,anthem,metro exodus, rage 2,outer worlds, eventuellt cyberpunk.

Mitt spel för i år har varit darksiders 3 och dead cells sen spelar jag mest dota tills något bra kommer. Men mest tid är lagt på dota fortnite i år spelsläpp är det dead cells som vinner.

Tycker aaa spelen har varit nej i år, är inte glad för uppföljare ala cod bf samma skit inget nytt.

Jag ska köpa både rdr2 och AC oddy och gow. Vi får la se vilken jag tycker är bäst utav dessa men inte känt något sug på dessa på ps4an än. Darksiders 3 vart ett instabuy för mig och ångrar inte en sekund av köpet.

Gillar man 3:e persons actionäventyr så har det varit ett fantastiskt år, faller det inte en i smaken har det faktiskt varit riktigt dåligt.

Medlem

Likt en del andra har jag inte kört så många nya spel från just det gångna året så jag får inte ens ihop en hel Top 5-lista för 2018.

Top 5 (Släppta 2018):
1. Frostpunk
2. Two Point Hospital
3. Kingdom Come: Deliverance
4. -
5. -

Tar vi däremot andra spel som jag personligen köpt först i år så får jag ihop en rätt fin lista:
1. Spec ops: The Line
2. Hearts of Iron IV
3. Bioshock (köpte hela trilogin, dock inte klar med 1an än).
4. Keep talking and nobody explodes
5. The Walking Dead: A New Frontier

Testpilot

Jag har endast spelat fyra spel från 2018 så min ranking får väl bli inbördes de emellan:

1. Football Manager 2019 - tillbaka med stil får jag säga, haft ett break på några år men riktigt kul att vara tillbaka igen. Spelet har ny snyggt gränssnitt och en del trevliga nya funktioner.
2. A Way Out - inte avklarat i skrivande stund men fängslande (hehe) och kul co-op är det.
3. The Awesome Adventures of Captain Spirit - kul förrätt till Life is Strange 2, tyvärr måste man vänta in alla avsnitt till huvudspelet.
4. Pro Evolution Soccer 2019 - några licenser föll bort, en del tillkom men tyvärr står serien och trampar vatten. Allt som är utanför gräset är kvar någonstans i PS2-PS3 eran vilket stjälper hela upplevelsen. Själva gameplayet är förbättrat från tidigare versioner men det går för långsamt med utvecklingen menar jag.

Medlem

Högst begränsat urval av spel för mig också:

1. BattleTech
2. DCS: F/A-18C
3. Battlefield V

Bubblare släppta tidigare år men ej spelade förrän i år:

1. Witcher 3: Blood and Wine
2. Witcher 3: Heart of Stone
3. Pillars of Eternity I: White Marches
4. Arma 3: Apex

Medlem

Forza Horizon 4 var hyfsat... Annars har det bara varit skräp i år.

Det positiva är att 2019 bara kan bli bättre.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

FM-guru
F.d. Sisyr

Skrev en lista i nån annan tråd häromdan, så postar den igen fast med någon revidering. Inte spelat ett antal potentiella topplir ännu, däribland God of War och Detroit: Become Human.

1. Subnautica
2. Return of the Obra Dinn
3. Dead Cells
4. Red Dead Redemption 2
5. Unavowed
6. Parkitect
7. Kingdom Come: Deliverance
8. Spider-Man
9. Pillars of Eternity 2
10. Project Hospital

Bjuder även på årets sämsta spel;

1. The Quiet Man
2. Fallout 76
3. Just Cause 4
4. Assassin's Creed: Odyssey
5. Battlefield V

Tänkte först inkludera Atlas också, men det är ju en så extremt ofärdig och oärlig produkt att jag tvekar till att ens kalla det för "spel".

Medlem

1. Kingdom Come: Deliverance. Utan tvekan, jag älskade alla 100 timmar jag la på det.
2. Mutant Year Zero: Road To Eden. Det tog mig med storm som normalt vis ogillar SP-strategi.
3. Red Dead Redemption 2. Har tyvärr inte hunnit spela ut det än, men hittills riktigt bra.

Det är egentligen det. Jag är mer av en multiplayer-typ. Så jag spelar sällan ut single-player lir som inte är exceptionella, aka Witcher 3/Skyrim/Medeltidsanda. Jag önskar jag hade fler att tillägga men jag är oerhört dålig på single player då jag förlorar intresse väldigt, väldigt fort om det inte för mig är riktigt bra, vilket det oerhört sällan är, dock har jag spelat mer single player detta året än jag gjort senaste 10 åren, och jag börjar gilla det mer och mer. Just nu spelas Metro 2033, och tycker det är väldigt bra! Tänker spela ut den och Metro: Last Light för att förbereda inför Metro: Exodus som kommer i Februari!

Medlem

Det har varit ett riktigt bra spelår för alla med Playstation 4.

Min etta blir God of War, utan större konkurrens. RDR2 får finna sig i att bli kraftigt omsprungen av Kratos och hans grabb. Detroit och Spiderman lär också hamna på topp-5.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Ambassadör
Xbox

Som så många andra har jag lagt mycket tid på den eviga kampen mot backloggen så jag har inte hunnit spela alla spel som jag vill från 2018 ännu Förmodar att både Assassin's Creed Odyssey och något mer hade tagit sig in på topp 5 annars.

Min Årets spel 2018 topp 5:

1. Red Dead Redemption 2.

Vad ska man säga? Inte bara årets spel utan ett av årtiondets bästa spel, ja faktiskt ett av de bästa jag spelat någonsin. Det medvetna tempot, karaktärsutvecklingen, detaljerna, den öppna levande världen, storyn, musiken, grafiken och störst av allt: Arthur Morgan! Fantastiskt spel helt enkelt.

2. Forza Horizon 4. Ett satans kul bilspel med massor av innehåll och progression som tilltalade mig mycket. Ett rent nöje att åka runt i de varierande miljöerna och ta del av alla utmaningar och race, med och utan med/motspelare. Grymt!

3. Battlefield V. Hade inte stora förhoppningar efter den mediokra releasen och PR-failen, men då det rasade i pris kort efter släpp så blev det ett köp till billig peng och även om jag inte hunnit spela så mycket så har jag riktigt skoj med det. Ett spel som växer hela tiden och än så länge ser ut att få content kontinuerligt.

4. Sea of Thieves. Tillsammans med en bra crew så är det här riktigt skoj, har pumpats in content stadigt sedan releasen och det fortsätter hela tiden. Ensam eller med randoms så hade det inte tagit sig in på listan, det är värt att leta reda på en crew via de kanaler som finns för det, då det blir ett annat spel. Seglandet och sjöstriderna är höjdpunkterna och i början av nästa år så kommer The Arena, ett PvP-mode där detta kommer skina!

5. Mutant Year Zero. Settingen! Mysigt, svenskt och turordningsbaserat. En stabil början och ser fram emot en uppföljare med fetare budget.


signatur

Jump in.

Medlem

1. Spider-Man
2. God of War
3. Detroit Become Human
4. Red Dead Redemption 2
5. A Way Out

Sedan mjölk listan
20. Battlefield V
50. Black Ops 4
100. Far Cry 5
500. Horizon 4
999. Odyssey

Medlem

1. Red dead Redemption 2
2. Far Cry 5
3. Mest annars spelat Civ 6.

KoP
Medlem

1. RDR 2
2. Far Cry 5
3. A Way Out
4. Shadow of the Tomb Raider
5. The Long Dark Wintermute Redux
6. Forza Horizon 4
7. Farming Simulator 19
8. Subnautica

Bubblare: C64 Mini som låter mig avnjuta 100-tals gamla spel jag växte upp med och 1000-tals andra spel som jag missade.

Releasehästryttare

Helt galet att INGEN har spelat Crosscode här på FZ.

Medlem

1. RDR2
2. GoW
3. Spider-Man
4. Insurgency Sandstorm
5. Shadow of the Colossus

Divinity Original Sin 2 borde vara högt på listan iom konsol-releasen men jag spelade PC-versionen förra året så.

Insurgency är också bästa multiplayer-spelet på evigheter men jag är generellt mer av en single player.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Devan:

Helt galet att INGEN har spelat Crosscode här på FZ.

http://www.reactiongifs.com/r/2013/09/sad.gif

Tack! Jag har sökt efter det spelet ett tag. Ska ge det en chans


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1. Rdr2
2.
3.
4.
5.

Inga andra titlar är värd att läggas upp på listan. En del nya spel man försökt sig på men tröttnat snabbt eller att det helt enkelt inte mättade min spelmage. Jag är kräsen men faller mig inte i smaken längre att köpa spel man tror ska bli bra men så fort man startat det så ångrar man sitt köp. Hänt mig ett tiotals gånger detta året. Så nu i fortsättningen är jag försiktig. Som t.ex med battlefield-serien, där har jag oändligt många timmar i de äldre spelen men ju äldre och mer EA-vänligt det blev ju tristare det blev.

Här kommer en "vad-jag-önskar-mig-i-spel-julklapp-lista" istället.

1.M&B2 Bannerlord
2.Last of Us 2
3.Starwars The old Republic (dice-grafik)
4.TheWitcher4
5.Rdr3
GOTT NYTT ÅR!

Medlem
Skrivet av Devan:

Helt galet att INGEN har spelat Crosscode här på FZ.

http://www.reactiongifs.com/r/2013/09/sad.gif

Skaffar det första sekunden det landar på Switch. Ser helt galet mysigt ut, men gillar inte att spela den typen av spel ”stationärt”.

Releasehästryttare
Skrivet av Vamp:

Skaffar det första sekunden det landar på Switch. Ser helt galet mysigt ut, men gillar inte att spela den typen av spel ”stationärt”.

About that Switch version

For quite some time now we've received a number of requests from people asking us to port CrossCode to one particular platform.

Everyday single day.

Yes, we heard you. You want to play CrossCode on your Switch.
We get where you're coming from. Our game has been inspired by so many Nintendo classics, so it would feel right at home on the Switch. And obviously, it would be amazing to play CrossCode on the go.

However, the reality is this: porting CrossCode to Switch is really difficult. As some of you might be aware, CrossCode is written in HTML5 which you cannot run natively on the Switch (just like most consoles). This means a LOT of things have to be reprogrammed/rewritten. And this is especially challenging on the Switch which doesn't provide the hardware capabilities of other current-gen consoles. That's why we still can't make any promise!

Now... We've given this answer many, many times. But who knows, maybe it's too technical and that's why people just won't stop asking so we'll simplify it a bit:

Sorry but CrossCode will be coming to Switch when Hedgehags learn to fly.

Anyway, this is now our answer to all those Switch requests for the time being!
You can keep asking if you want (and you probably will). The answer will be the same.

Medlem
Skrivet av Devan:

About that Switch version

For quite some time now we've received a number of requests from people asking us to port CrossCode to one particular platform.

Everyday single day.

https://www.radicalfishgames.com/wp-content/uploads/switch-as...

Yes, we heard you. You want to play CrossCode on your Switch.
We get where you're coming from. Our game has been inspired by so many Nintendo classics, so it would feel right at home on the Switch. And obviously, it would be amazing to play CrossCode on the go.

However, the reality is this: porting CrossCode to Switch is really difficult. As some of you might be aware, CrossCode is written in HTML5 which you cannot run natively on the Switch (just like most consoles). This means a LOT of things have to be reprogrammed/rewritten. And this is especially challenging on the Switch which doesn't provide the hardware capabilities of other current-gen consoles. That's why we still can't make any promise!

Now... We've given this answer many, many times. But who knows, maybe it's too technical and that's why people just won't stop asking so we'll simplify it a bit:

Sorry but CrossCode will be coming to Switch when Hedgehags learn to fly.

Anyway, this is now our answer to all those Switch requests for the time being!
You can keep asking if you want (and you probably will). The answer will be the same.

:’(

Medlem
Skrivet av Locktail:

Min Lista:

1:Destiny 2
2:Battlefield 5

De är de enda två spelen jag spelat under 2018. 1600 timmar på Destiny 2. Så har inte så mycket att komma med. Vart en del spel man vart sugen på, men inte blivit av att köpa dem.

1600h? Jag kände mig klar efter 40-50h typ :s

Medlem

Hmm...

  1. Monster Hunter World

  2. Super Smash Bros Ultimate

  3. Final Fantasy XIV

  4. Elite Dangerous

  5. Destiny 2

Monster Hunter World förändrade spelet oerhört för mig och jag har nu svårt att gå tillbaka till något av de äldre. Det finns bara för många förbättringar i World som är lätt att ta för givet. Även om jag inte spelar det så värst mycket längre så är det nog en av de spelen som var som härligast att få uppleva på något annat än en 3DS för en gångs skull.

Super Smash Bros Ultimate är det första SSB jag spelat sen Melee. Tja, spelade det på 3DS också men jag glömmer ständigt bort det. Det enda från 3DS jag kan komma på som vore lite småkul att ha kanske vore Smash Run, annars minns jag verkligen noll av det. SSBU har snabbt blivit en favorit. Oerhört många karaktärer och jag uppskattar verkligen att man måste låsa upp allt snarare än hur det varit i tidigare spel där man redan har många karaktärer upplåsta. Spirit Mode är också sjukt kul! (Samus Aran förblir min go-to karaktär!)

Final Fantasy XIV är en ganska konstig grej att ha på listan då jag ofta klagar på spelet men samtidigt älskar jag det. Det lider av så många problem och Stormblood var oerhört dåligt i mitt tycke, men samtidigt har jag så många bra minnen, vänner och upplevelser från det spelet, och i år hände många saker där för min del också. Jag spelar ett par månader, tröttnar, och efter ett par månader så kommer jag alltid tillbaka. Det är något konstigt beroende - men det är mysigt! Ser sjukt fram emot Shadowbringers!

Elite Dangerous är något jag avstått från att spela länge nu i väntan på förbättringar och med den senaste och sista uppdateringen för expansionet Beyond (som en gratis uppföljare till det tidigare expansionet; Horizon) har verkligen omvandlat spelet. Exploration, mining, uppdragen, olika scenarion och förbättringar till stridssystemet, de nya skeppen(samt de gamla som jag fortfarande utforskar!), GalNet news som nu kan läsas upp med en passande röst, yadda yadda... Det känns som ett helt nytt spel med senaste uppdateringen! Saknar bara ett VR-headset nu.

Destiny 2 hade en gratis-helg och jag passade på att testa det. Hade bara hört negativa åsikter om spelet men när jag fick testa det så förstod jag inte alls vad folk snackade om. Tydligen hade det något med Curse of Osiris att göra och några äldre beslut, men jag var inte där när det hände så jag fick väl helt enkelt ett bättre intryck. Hur som helst så älskade jag det, och det gör jag än. Forsaken kom och det gjorde saker och ting bara bättre. Jag är lite kluven till Black Armory men spelade det en hel del tidigare idag och hade kul. Hade gärna sett lite förbättringar till PvP; spawn systemet är minst sagt frustrerande(och jag är ganska trött på vapen-metan).

Några andra spel som tagit upp en del tid;

  • League of Legends; likt FFXIV så dras jag bara tillbaka hela tiden. Nu har jag hittat ett par karaktärer jag känner att jag verkligen kan satsa hårt på och det har gjort spelet så mycket roligare för mig. Känns som man funnit sin identitet helt enkelt.

  • Dead Cells; Gillar det men finner samtidigt att det lider av en hel del problem med svårighetskurvan. Tröttnade när allt förutom sista bossen blev för lätt, vilket jag fortfarande inte haft tålamod att klara av. Ser ingen riktig poäng med att fortsätta spela det tyvärr. Men jag hade kul för vad jag betalade, så jag är nöjd!

  • Dark Souls 3; Har inte riktigt dragit igenom det ordentligt ännu men det ligger på listan av saker att göra. Har spelat originalet en gång tidigare i Co-op så nu vill jag uppleva det hela Solo, samt dess expansioner.

Medlem

Alla spel kom inte i år kanske, men de spel jag njutit mest av i år.

1. God of War
2. Spider-Man
3. Assassin's Creed Odyssey
4. Super Mario Odyssey
5. Beat Saber

Årets besvikelse var RDR2 pga de höga förväntningarna. Såklart ett välgjort hantverk och förstår att folk älskar det, men precis som Witcher 3 är det ett spel som alla älskar som jag inte fastnar för lika mkt.

Medlem

Here goes:
1) Prey mooncrash DLC. Konstigt att det nämnts så lite om denna fantastiska expansion.
2) God of war 4 - behöver nog inte säga mer
3) Project warlock - bästa indie fps detta år!
4) DUSK - gött om man gillar Quake.
5) Monster hunter world - helt ok!
6) Forza Horizon 4 - årets bästa bilspel.

Har inte spelat mer detta år 😂


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

::::Der List, meine list:::: (Bara trippel A liras)

1. Red Dead Redemption 2
2. Assassin's Creed Odyssey
3. Detroit: Become Human
4. Spider-Man
5. HiTMAN 2
6. Vampyr
7. Shadow of the Tomb Raider
8. Far Cry 5

(Bara lirat första uppdraget av God of War. Har lånat om spelet på biblioteket för att fortsätta nästa vecka. Fastnade inte riktigt trots rent perverst vacker grafik men jag ska nöta vidare så att jag inte går miste om detta ansedda mästerverk. Äger Two Point Hospital och Wreckfest till Steam men har knappt lirat de i brist på tid. De verkar dock skoj.)

Ge God of war den tid du kan, det är helt otroligt bra. Kan vara det bästa jag har spelat vilket puttar ner A link to the past/FF7.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

1. Red Dead 2
2. God of war
3. Spider-Man
4. yakuza 6
5. Detroit become human
6. Shadow of the Tomb Raider

Medlem
Skrivet av Devan:

About that Switch version

For quite some time now we've received a number of requests from people asking us to port CrossCode to one particular platform.

Everyday single day.

https://www.radicalfishgames.com/wp-content/uploads/switch-as...

Yes, we heard you. You want to play CrossCode on your Switch.
We get where you're coming from. Our game has been inspired by so many Nintendo classics, so it would feel right at home on the Switch. And obviously, it would be amazing to play CrossCode on the go.

However, the reality is this: porting CrossCode to Switch is really difficult. As some of you might be aware, CrossCode is written in HTML5 which you cannot run natively on the Switch (just like most consoles). This means a LOT of things have to be reprogrammed/rewritten. And this is especially challenging on the Switch which doesn't provide the hardware capabilities of other current-gen consoles. That's why we still can't make any promise!

Now... We've given this answer many, many times. But who knows, maybe it's too technical and that's why people just won't stop asking so we'll simplify it a bit:

Sorry but CrossCode will be coming to Switch when Hedgehags learn to fly.

Anyway, this is now our answer to all those Switch requests for the time being!
You can keep asking if you want (and you probably will). The answer will be the same.

Men asså.. jag menar inte att jag kan mer än utvecklarna men ändå, borde det inte vara relativt enkelt att bundla webkit med spelet?

Medlem

Dead Cells och Subnautica.. mycket fler blev det nog inte av årets spel. Allting annat jag lirar är av äldre datum.

Edit: Just det ja, och Monsterhunter.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skriv svar