Årets spel 2018!

Robot
Årets spel 2018!

FZ-redaktionen korar årets 20 bästa spel.

#goty, #årets-spel-2018


Medlem

Mysig lista! Jag anser att God of War borde hamna högst upp, men det finns några guldkorn på listan som jag blir sugen på att införskaffa.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Enda spelet som också finns på min lista för 2018, är Pillars of Eternity 2. Fast då hamnar det ändå rätt många placeringar efter "Pathfinder: Kingmaker".

Medlem

Enligt mig är listan väldigt bra.
Om man tittar på top 3 kan jag inte yttra mig så mycket eftersom jag inte spelat varken 3:e eller 1:a plats ännu. God of War förtjänar ju sin placering om inte nummer ett. Men så har jag inte spelat Red Dead Redemption 2 heller. Väntar på PC releasen...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Tycker personligen att topp 3 skulle vara:

3: Yakuza Kiwami 2
2: Red Dead Redemption 2
1: God of War

Medlem

Bra lista men hade gärna sett Astro bot och Monster boy and the cursed kingdom på topp 10.

Avstängd

Two Point Hospital på bättre placering än MHW och BFV? Ni har nog sugit lite väl hårt på fredspipan på kontoret!

Medlem

@Janne-Loffe: Hade det inte varit för spökhuset i Monsterboy så hade nog det spelet varit med på många listor. Jag vet att väldigt många (inklusive mig själv) tröttnade där och slutade spela...

Medlem

Kul att Wreckfest kom så högt upp. Längtar till konsollversionen. Riktigt svag för Fallout.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Anser att god of War är vassare än RDR2 som en komplett upplevelse där varenda aspekt är bra (bortsett från fiendevariation möjligtvis) till skillnad från RDR2 där det finns uppenbara brister i Gameplay (dags att fixa skjutningen nu i era spel, rockstar).

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
  1. Marvel's Spider-Man

  2. Marvel's Spider-Man

  3. Octopath Traveler

Haft så ruskigt kul med Spider-Man den här hösten!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Läsvärt. Tack för detta.

Medlem

Tackar för en fin lista. Lägger till Mutant Year Zero som verkligen greppade tag i mig och drog in mig totalt i sin spelvärld.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Ger er lista ett icke godkänt tyvärr


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Hur diskuterade ni RDR2 mulitplayer P2W element? Det torde väl dra ner betyget rejält?


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

There will always be haters! Bra lista är glad att Two Point Hospital kom högt upp.

Moderator | Testpilot

Bra lista! Min ser väldigt annorlunda ut men det är det som gör topplistor så roliga tycker jag. Alla av oss tycker olika och precis som ni sa i streamen så var ni givetvis tvungna att försöka komma överens om listan då ni hade lite olika idéer om vilket spel som skulle ligga var.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Frostpunk, Two Point Hospital och Forza 4 var mina favoriter, kul att alla tre välförtjänt tog sig in på listan!

Medlem

Tycker väldigt synd om alla som ser Red Dead Redemption 2 som en stor besvikelse och lagt undan det utan att ha gett det en rejäl chans och klarat ut det. Jag hade svårt att komma in i det de första timmarna pga att det var något långsammare tempo men jag fortsatte nöta på och spelet bara exploderade likt ett vackert fyrverkeri av äventyr och amazing story.

RDR2 är ett riktigt mästerverk. A work of art. Tycker så synd om alla som missar det.

(Bara lirat första uppdraget av God of War. Har lånat om spelet på biblioteket för att fortsätta nästa vecka. Fastnade inte riktigt trots rent perverst vacker grafik men jag ska nöta vidare så att jag inte går miste om detta ansedda mästerverk. Äger Two Point Hospital och Wreckfest till Steam men har knappt lirat de i brist på tid. De verkar dock skoj.)

::::Der List, meine list:::: (Bara trippel A liras)

1. Red Dead Redemption 2
2. Assassin's Creed Odyssey
3. Detroit: Become Human
4. Spider-Man
5. HiTMAN 2
6. Vampyr
7. Shadow of the Tomb Raider
8. Far Cry 5


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Roten:

Hur diskuterade ni RDR2 mulitplayer P2W element? Det torde väl dra ner betyget rejält?

Om dom gav det 5/5 redan innan multiplayern var släppt så känns det inte som att det borde påverka betyget.

Medlem

Fan får ta och köra igenom RDR2 och se om det verkligen är bättre än GoW, Spider-Man och PoE 2. Löjligt bra spel dom där. Tror det kommer bero på mycket om det har grindigt gameplay eller inte. Hatar när spel tvingar en att göra upprepade saker bara för att få fortsätta spela.

Medlem

Mycket trevligt att Wreckfest är med. Ett ordentligt roligt spel som förtjänar ett par millar i sålda exemplar.

Medlem

Bra lista, enda spelet jag saknade är min personliga etta, Octopath Traveler. Fantastiskt mysigt spel som gett mig många underhållande timmar under året.

Medlem
Skrivet av Juel91:

Fan får ta och köra igenom RDR2 och se om det verkligen är bättre än GoW, Spider-Man och PoE 2. Löjligt bra spel dom där. Tror det kommer bero på mycket om det har grindigt gameplay eller inte. Hatar när spel tvingar en att göra upprepade saker bara för att få fortsätta spela.

Det finns grinding element men dom är valfria och påverkar inte storyn.

Medlem

Bra lista. Jag skulle putta in Octopath Traveler och flytta upp Smash rejält. Spider-Man hade inte varit med på listan överhuvudtaget.

Medlem

Har hela topp 3 kvar att spela, kommer bli att bra spelår 2019 för mig alltså


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Moss med som VR-spel men inte Astro Bot?

Redaktör
Skrivet av Roten:

Hur diskuterade ni RDR2 mulitplayer P2W element? Det torde väl dra ner betyget rejält?

Inte alls. Solodelen är helt fenomenal, och Red Dead Online är fortfarande långt från färdigt. Och oavsett om det får p2w-inslag är singleplayer fortfarande enastående.


signatur
Medlem

Jag skulle nog satt Monster Hunter World på andra plats efter RDR2.

Inaktiv

Bra lista överlag. RDR2 gav jag upp efter halva spelet då det inte var för mig men.

12
Skriv svar