Har du spelat Fallout 76? Då har du en gratis Fallout-samling att hämta i januari

Medlem
Ambassadör
Xbox

@baggso: Vilken trevlig samling spelintresserade helyllemänniskor!


signatur

Jump in.

Medlem

Undrar hur många gånger jag fått Fo1 och 2 under åren nu, ganska många har det blivit.

Spelar mindre roll dock, har fått hundratals timmar nöje av Fo76 redan.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag håller med det du säger men jag har bara svårt att tro att det är någon stor procent som faktiskt kommer ta del av detta vilket är synd. Min poäng är att Bethesda borde nog förstå det också att det inte är många som uppskattar detta tyvärr.

Din poäng är ju lite underlig. Du vill alltså inte att företag ska ge bort spel kostnadsfritt, bara för att en del människor inte uppskattar det?

Som jag redan sagt i tråden så har jag inget problem att kritisera Bethesda för skit de gör. Men att kritisera dem när de ger bort spel kostnadsfritt är bara trams.

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Din poäng är ju lite underlig. Du vill alltså inte att företag ska ge bort spel kostnadsfritt, bara för att en del människor inte uppskattar det?

Som jag redan sagt i tråden så har jag inget problem att kritisera Bethesda för skit de gör. Men att kritisera dem när de ger bort spel kostnadsfritt är bara trams.

Ja men en del människor? Hur många tror du själv sken upp när de fick reda på att de kunde plocka ut 20 år gamla spel som är trotts namnet väldigt olika från produkten de köpt? Som om nybilen man köpt jävlats ordentligt sen får man något futtigt som tre billys som plåster.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja men en del människor? Hur många tror du själv sken upp när de fick reda på att de kunde plocka ut 20 år gamla spel som är trotts namnet väldigt olika från produkten de köpt? Som om nybilen man köpt jävlats ordentligt sen får man något futtigt som tre billys som plåster.

Din liknelse är ju rätt rutten eftersom Fallout 1 och 2 är mycket bättre spel än Fallout 76 (och Fallout 3, new vegas samt 4, om du frågar mig) så en mer korrekt liknelse är väl att du köpte en volvo 740 och fick två stycken jaguar e-types på köpet.

NuZ
Testpilot

Jag är väldigt självgod och stolt över att aldrig förboka spel. Har räddat mig många gånger nu. Dock gör RE2 remaken att det kliar i fingrarna men håller mig ifrån cashgrab skit som de slänger ut för att locka. Sen hoppas jag innerligen attdet blir bra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Jag är väldigt självgod och stolt över att aldrig förboka spel. Har räddat mig många gånger nu. Dock gör RE2 remaken att det kliar i fingrarna men håller mig ifrån cashgrab skit som de slänger ut för att locka. Sen hoppas jag innerligen attdet blir bra

Vad är det att vara självgod och stolt över?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dunder:

Vad är det att vara självgod och stolt över?

Att jag håller mig ifrån det och att inte bidra till att spelföretagen gör som de gör. Det är jag stolt över. Är också stolt över att jag källsorterar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@baggso: Plötsligt så är det glasklart hur det har blivit som det är och att framtiden inte ser mycket bättre ut.
Man får trösta sig med en NukaDark flaska med dålig rom i en ful plastburk som det inte går att hälla ur för 800:-.

Medlem
Skrivet av D01tY:

Att jag håller mig ifrån det och att inte bidra till att spelföretagen gör som de gör. Det är jag stolt över. Är också stolt över att jag källsorterar

Det gick att testa betan och avboka om man inte gillade spelet. Köpte man det ändå så ligger felet hos spelaren, inte utvecklaren.

Så jag ser fortfarande inte vad du är så stolt över.... Whatever floats your boat, antar jag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dunder:

Det gick att testa betan och avboka om man inte gillade spelet. Köpte man det ändå så ligger felet hos spelaren, inte utvecklaren.

Så jag ser fortfarande inte vad du är så stolt över.... Whatever floats your boat, antar jag.

Att jag inte förbokar spel. Ja precis det jag menar. Spelarna är dumma nog att förboka så företag kan göra såhär Tyvärr jag kan ej förklara bättre


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Att jag inte förbokar spel. Ja precis det jag menar. Spelarna är dumma nog att förboka så företag kan göra såhär Tyvärr jag kan ej förklara bättre

Fast nu kunde ju spelarna som sagt testa demot?

Värre är väl när man köper grisen i säcken, när man inte kunnat testa spelet innan.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Mortaigne:

@baggso: Vilken trevlig samling spelintresserade helyllemänniskor!

Du kan nog titta på vilket större företag som helst och inse att personerna som sitter i styrelsen inte är där för produkten.
Vilket förstås är helt okej, i det skiktet kommer inga beslut att tas om produkten heller. De är där för att de kan "business", har de nödvändiga kontakterna att stryka medhårs för att ta sig framåt, gullar med aktieägarna och dessutom har orken att ta den bajsmackan. Det är först när du går ner ett par nivåer i hierarkin, till revirpissande mellanchefer, som det blir intressant på riktigt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Problemet är att du ser detta som en ursäkt för något. Vad får dig att tro det? Det är juletider och flera företag ger bort gratis spel och föremål. Även om vi utgår ifrån att det var tänkt som någon form av kompensation, förstår jag inte varför det gör er sura. Att det varit gratis tidigare är ju inget argument. Det är som att klaga när Company of Heroes 2 är gratis på steam för 100:e gången. Bara för att DU redan fått det gratis betyder inte det att alla andra tog del av erbjudandet.

Ska ni klaga på Bethesda kan ni väl fokusera på de dåliga sakerna du redan tagit upp? Förstår inte varför det ska klagas bara för klagandets skull. Som sagt; ni klagar på att de ger bort spel utan extra kostnad.

Nja jag tycker allas gnäll faktiskt är relevant givet målgruppen fallout 76 blev inblandad.

Flera sajter har gett bort packet, sannolikt för att dom fått det gratis eller till vansinnigt lågt pris. Bethesda själva ger nu bort det men riktar det till svikna, snudd på bedragna, Fallout 76 köpare som gärna redan har det eller fick med det till spelet när dom köpte det.

Det är inte snålt av dom, det är faktiskt rätt schysst att ge bort spel. Det är bara just det packet, tajmingen och valet av målgrupp som är så hilarious från ett PR-perspektiv när man precis fått årets skampåle rätt upp i pruppen och helst bara ska sitta i källaren och se över sina synder. Dom hade bara kunnat skippa målgruppen Fallout 76 köpare så hade det varit ett rätt okej move.

Inaktiv
Skrivet av sCaz:

Nja jag tycker allas gnäll faktiskt är relevant givet målgruppen fallout 76 blev inblandad.

Flera sajter har gett bort packet, sannolikt för att dom fått det gratis eller till vansinnigt lågt pris. Bethesda själva ger nu bort det men riktar det till svikna, snudd på bedragna, Fallout 76 köpare som gärna redan har det eller fick med det till spelet när dom köpte det.

Det är inte snålt av dom, det är faktiskt rätt schysst att ge bort spel. Det är bara just det packet, tajmingen och valet av målgrupp som är så hilarious från ett PR-perspektiv när man precis fått årets skampåle rätt upp i pruppen och helst bara ska sitta i källaren och se över sina synder. Dom hade bara kunnat skippa målgruppen Fallout 76 köpare så hade det varit ett rätt okej move.

100% this. Från ett PR-perspektiv med tanke på omständigheterna just nu (då) att ge bort 20 år gamla spel till målgruppen som spelar/spelat FO76 är skrattretande, oavsett om det var tänkt som ett plåster eller inte.

12
Skriv svar