Intressanta spelsläpp Januari -19

Releasehästryttare
Intressanta spelsläpp Januari -19

God Jul till er alla!

Men nu redan är det dags att blicka framåt och se om vi har nått roligt att se fram emot i januari!

Obligatoriskt:
Detta är spel som jag har lagt till på min wishlist av olika anledningar, bara för att spelet är med här betyder inte att det automatiskt kommer bli bra.

Jag kör lönedag till lönedag 25-25 i stället för kalender månad, men om ni vill länka spel så får ni göra hur ni vill.

Alla spel är på Steam om inget annat sägs.

Volcanoids - Inget exakt datum

"Volcanoids is a first-person, base building survival game set in the steampunk era where humans and technology meet. Explore a volcanic island, operating giant drills and enduring eruptions triggered by mechanical beings. "

Pikuniku - Inget exakt datum

"Pikuniku is an absurdly wonderful puzzle-exploration game that takes place in a strange but playful world where not everything is as happy as it seems. Help peculiar characters overcome struggles, uncover a deep state conspiracy, and start a fun little revolution in this delightful dystopian adventure!"

Dungeon Of Dragon Knight - Inget exakt datum

100% en ripof av legends of grimrock.

"Dungeon of Dragon Knight is a dungeon crawler RPG game, based on grid system. You will lead your team to continually discover clues, solve the puzzles that surround you, and survive in dangerous dungeon."

Rehtona - Inget exakt datum

"Rehtona is an old-school platforming pixel puzzle game. In the game, player will play the role of Rehtona, using various original mechanisms and her "phantom mark" ability to travel between the two worlds and collect Fragment of “Heart of World”."

Unsung Warriors - Prologue - 15 Jan

"Unsung Warriors is a 2D action-adventure game set in Iron Age inspired Europe. Fight your way past enemies and traps, while exploring the secrets of an ancient crypt. "

Forager - Inget exakt datum

"The highly popular and quirky "idle game that you want to actively keep playing". Explore, craft, gather & manage resources, find secrets and build your base out of nothing! Buy land to explore and expand!"


Little Imps: A Dungeon Builder - 24 Jan

"Establish yourself as a feared ruler of the underworld! Create your own dungeon, conquer cities, subjugate menacing creatures and make them to your bidding. Start excavating your lair now in "Little Imps: A Dungeon Builder"! "

RESIDENT EVIL 2 - 25 jan

"A deadly virus engulfs the residents of Raccoon City in September of 1998, plunging the city into chaos as flesh eating zombies roam the streets for survivors. An unparalleled adrenaline rush, gripping storyline, and unimaginable horrors await you. Witness the return of Resident Evil 2."

Vad tror ni, kommer Re2:remake leva upp till hypen?

Kommer uppdatera tråden om det är fler spel som får januari release.

Som vanligt känner ni som läser att det är nått spel ni vill visa upp för andra Fz läsare som ni är intresserade av så länka dem gärna!

Inaktiv

Resident Evil 2 Remake! Drömspel!

Även, förstås, Kingdom Hearts 3 och Tales of Vesperia.

(Helsikte vilken spelmånad Februari 19 blir förövrigt)

Releasehästryttare
Skrivet av anon_326400:

Resident Evil 2 Remake! Drömspel!

Även, förstås, Kingdom Hearts 3 och Tales of Vesperia.

(Helsikte vilken spelmånad Februari 19 blir förövrigt)

Jag tror att re2:r kommer slå alla Capcoms gamla säljrekord, sitter och funderar på om man skall spela igenom re1:r nu i mellandagarna, men fasiken man kan ju det spelet utan och innan tyvärr

Angående februari så kollade jag på fzs releaselista och ja, grymt många AAA spel där, kollar igenom min wishlist och det är betydligt tunnare än så länge på indie släppen i feb, det enda som står ut och ser ut att kunna bli riktigt grymt är dock Eagle island.

Medlem

VART ÄR KINGDOMHEARTS 3? #kränkt DET ÄR JU DET ENDA SPELET SOM RÄKNAS I JANUARI!!!!

Nej men helt ärligt så var det en intressant lista, kanske tar och kikar på vissa av titlarna.

Medlem

Resident Evil 2 får det bli! Var säker på att jag skulle hinna klart med RDR2 tills dess, jag är inte längre lika säker på detta så får se om det blir direktköp eller avvakta lite.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Det blir REmake 2 utan att blinka! Bokade Delux direkt de la ut det på xbox shoppen. Århundradets spel!!!

Medlem

Är supersugen på RE2, men är fortfarande inte klar med RDR2. Började satsa på platinum och sen blev jag trött på spelet istället för att bara ta mig genom storyn...

Releasehästryttare
Skrivet av Welo:

VART ÄR KINGDOMHEARTS 3? #kränkt DET ÄR JU DET ENDA SPELET SOM RÄKNAS I JANUARI!!!!

Nej men helt ärligt så var det en intressant lista, kanske tar och kikar på vissa av titlarna.

Kingdomhea.. vadå?

Skämt åsido, det är med på Fz:s officiella releaselista: https://www.fz.se/artikel/278564-releaselistan-2019

Mening med denna tråden är att visa upp spel som jag hittat på Steam som ser lovande ut och som annars drunknar i mängden skräp som släpps på Steam dagligen.

Nu är ju långt ifrån alla spel som är med på mina listor guldklimpar, så rekommenderar alltid att vänta till spelet är släppt och se vad andra tycker innan man plockar upp det själv, men givetvis så kan man använda Steams retur policy att testa spel om man nu så vill.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har alldeles för stor backlog. Inte ens lirat God of War än. Nästa nya spel jag köper blir väl Cyberpunk....

Medlem

Då RE2 ligger bland top 3 av spel någonsin för min del är hypenivåerna för remaken orealistiskt höga.
Jag hade nog också varit hype på KH3 om det inte var för den ultrakrångliga storyn som jag helt tappat tråden i. Gillade dock ettan och tvåan!

Releasehästryttare
Releasehästryttare
Releasehästryttare

Två till spel som har januari release, det ena ser ut som en billig Nioh kopia och det andra vetefaskien vad det liknar.

Releasehästryttare

My time at portia lämnar EA den 15e jan

Medlem
Skrivet av Devan:

Två till spel som har januari release, det ena ser ut som en billig Nioh kopia och det andra vetefaskien vad det liknar.

https://www.youtube.com/watch?v=mQx6zZZ6RSY

https://www.youtube.com/watch?v=pCjJiqlWNCE

Nioh-kopian "Bloody Spell" ser vid första anblick ganska lovande ut. Men det faktum att det utvecklas av en liten indie-studio på fem personer som jobbat med spelet i (endast?) två år, och att det nu släpps på Steam som "eraly access", får mig att tro att det på sin höjd kan nå upp till just en blek Nioh-kopia.

Nej, detta spel skippar jag såvida det inte skulle få väldigt bra omdömen när det släpps.

Releasehästryttare

@Guybrush82: Mm, det som jag tänker på när jag ser trailern är att strids systemet och grafiken är likt Nioh men miljöerna ser grymt tomma ut.

Releasehästryttare

Bright Memory - Episode 1 / 光明记忆:第一章 Släpptes inatt och det verkar vara en top hit än så länge, 97% positivt med 275 recensioner redan.

https://store.steampowered.com/app/955050

Medlem

Volcanoids, Pikuniku och Dungeon Of Dragon Knight såg rätt feta ut men bara early access. Av princip köper jag inte sådant, jag vill ha betalt om jag ska agera testare.

Releasehästryttare

@baxtex: Pikuniku är hela spelet, och det har nu fått ett datum: 24 jan.

Medlem
Skrivet av Devan:

@baxtex: Pikuniku är hela spelet, och det har nu fått ett datum: 24 jan.

Oh, trevligt, blir ett köp för mig!

Medlem
Skrivet av Devan:

Bright Memory - Episode 1 / 光明记忆:第一章 Släpptes inatt och det verkar vara en top hit än så länge, 97% positivt med 275 recensioner redan.

https://store.steampowered.com/app/955050

Ser ut som ett intressant FPS-koncept. Dock så är jag som vanligt lite skeptisk när en indie-studio släpper ett så pass "avancerat" spel. Men jag ska hålla ögonen på detta och ev. testa det. Episode 1 kostar ju knappt 60:-. Men jag är osäker på om mitt grafikkort pallar att köra detta spel.

Releasehästryttare

@Guybrush82: Mm, ännu mer sjukt är ju att enligt va de skrivit på Steam så skall det vara en kille som gjort spelet på sin fritid.

"《Bright Memory:Episode 1》is developed by an independent game developer FYQD in his spare time."

Kollade nu igen och spelet ligger fortfarande på 97% men nu är det över 600 pers som recenserat det

60:- ja, kollar man hur länge folk spelat så ligger de flesta på en timma.

Medlem
Skrivet av Devan:

60:- ja, kollar man hur länge folk spelat så ligger de flesta på en timma.

Ja jag ser det nu, medeltiden folk spelat ligger på endast ca 1 timme, så det är ett väldigt kort spel. På det viset så är ju spelet ganska dyrt om vi räknar speltid per krona.

Jag är, precis som du, förvånad över de överväldigande positiva recensionerna, vilket ändå gör mig lite nyfiken på spelet.

Men jag har redan en hel hög av bra oavklarade spel, och en backlog som heter duga, s¨detta får vänta.

1
Skriv svar