Bethesda begär uppsats för att återställa konton

Robot
Bethesda begär uppsats för att återställa konton
Medlem

Det är ju iofs en ganska kul idé. Men det gäller ju också att kunna säkerställa att personen faktiskt fuskat innan man stänger av en användare.

Medlem

Dom som har blivit bannade är dom som har använt cheat engine.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Även visuella moddar kan ju väldigt enkelt ge fördelar, så de borde inte gå under andra regler.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har aldrig förstått varför jag förväntas sympatisera med folk som åker dit för att fuska i onlinespel.

"Näää jag har inte använt fuskprogrammet som jag laddade ner och installerade på datorn! Ni har gjort fel. Ni har kränkt mig! Buu! Dåligt! Jag borde få ersättnig i spelet, typ autoaim och odödlighet!"

Skribent
Skrivet av rmpyro:

Dom som har blivit bannade är dom som har använt cheat engine.

Ja exakt, och åtminstone några påstår att de inte använt den, utan bara haft den liggandes på hårddisken (tydligen ska det vara användbart för vissa singleplayerspel). Sedan kan man ju fundera på om de talar sanning...

Skrivet av Troll1:

Har aldrig förstått varför jag förväntas sympatisera med folk som åker dit för att fuska i onlinespel.

"Näää jag har inte använt fuskprogrammet som jag laddade ner och installerade på datorn! Ni har gjort fel. Ni har kränkt mig! Buu! Dåligt! Jag borde få ersättnig i spelet, typ autoaim och odödlighet!"

Det låter särskilt drygt när de i samma andetag säger att utvecklarna ”inte har rätt att göra så” eftersom den bannade minsann lagt X pengar på spelet...

Medlem

Det roliga är att man skriver på att man accepterar utgivarens regler när man installerar spelet, och jag kan nästan lova att där står att utvecklaren har rätt att stänga av en om vissa 3epartsprogram återfinns på hårddisken, även om de inte används (för hur ska utvecklaren veta det?)


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Det roliga är att man skriver på att man accepterar utgivarens regler när man installerar spelet, och jag kan nästan lova att där står att utvecklaren har rätt att stänga av en om vissa 3epartsprogram återfinns på hårddisken, även om de inte används (för hur ska utvecklaren veta det?)

De kunde åtminstone kolla om processen körs eller inte. Att bara stänga av för att ettt program existerar på hårddisken känns skumt/slappt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Själv har jag alltid Cheat Engine installerat på min speldator för att tweaka single player-spel, och det är jag inte ensam om. Jeff Gerstmann på Giant Bomb t.ex. snackar ju ofta om att han gör detsamma.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Det roliga är att man skriver på att man accepterar utgivarens regler när man installerar spelet, och jag kan nästan lova att där står att utvecklaren har rätt att stänga av en om vissa 3epartsprogram återfinns på hårddisken, även om de inte används (för hur ska utvecklaren veta det?)

Det är förståeligt att du inte förstår hur detta fungerar. Jag har alltid Cheat Engine installerat, och inte ens de mest aggressiva kommersiella antifusk gör det som du säger (t.ex. BattlEye), just för att det skapat blåsväder förr. Antifusk scannar inte din hårddisk, de bryr sig om de processer som rotar runt i de minnesblock som spelet använder sig av.

Det är därför jag kan glömma Cheat Engine på och lira PUBG eller Overwatch, vilket stadigt händer, utan några konsekvenser, så länge jag inte accessar spelet i minnet. Om nu Bethesda gör annorlunda så är det ännu mer bevis på deras inkompetens och att de inte lärt sig av andras fel.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är förståeligt att du inte förstår hur detta fungerar. Jag har alltid Cheat Engine installerat, och inte ens de mest aggressiva kommersiella antifusk gör det som du säger (t.ex. BattlEye), just för att det skapat blåsväder förr. Antifusk scannar inte din hårddisk, de bryr sig om de processer som rotar runt i de minnesblock som spelet använder sig av.

Det är därför jag kan glömma Cheat Engine på och lira PUBG eller Overwatch, vilket stadigt händer, utan några konsekvenser, så länge jag inte accessar spelet i minnet. Om nu Bethesda gör annorlunda så är det ännu mer bevis på deras inkompetens och att de inte lärt sig av andras fel.

Du har säkert rätt, och jag säger inte emot, utan jag säger bara att Bethesda säkert har det inskrivet i de där användaravtalen. Sen om deras sätt att leta efter fusk är bra eller dåligt har jag ingen åsikt om.


signatur

Ducati Streetfighter 848

MEG
Medlem

Intressant OM det nu skulle visa sig att de kollar hårddisken och inte enbart vad som körs.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Intressant OM det nu skulle visa sig att de kollar hårddisken och inte enbart vad som körs.

Dom som har blivit bannad har haft programmet igång. Sen hävdar några av dom att dom inte har använt cheat engine men istället en mod som lyser upp plans och recept i spelet så det är lättare att se dom. Och någon har använt en reshade mod i spelet och har blivit bannad.

Sen hävdar dom också att dom inte har använt programmet till spelet, att det bara har varit igång för ett annat spel.

Dom borde göra som blizzard och lägga till en varning när man startar spelet att cheat engine är igång.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Gnällkuk
Skrivet av CliQue-SinneD:

Det roliga är att man skriver på att man accepterar utgivarens regler när man installerar spelet, och jag kan nästan lova att där står att utvecklaren har rätt att stänga av en om vissa 3epartsprogram återfinns på hårddisken, även om de inte används (för hur ska utvecklaren veta det?)

Är det inte utvecklarens jobb? Att ta reda på vad som använts och hur det påverkar spelet? Tycker det är märkligt att man på något sätt ger spelet/utvecklarna rätt att scanna igenom hela ens dator på jakt efter tredjepartsprogram, möjligt att man godkänner det men tycker ändå det känns jävligt shady.

Med det sagt så tror jag att mängden "false posetives" är relativt få. Tycker det dock är en smula märkligt att man ger tillbaka kontot, trots att man fuskat om man skriver en uppsats. Det borde vara stenhårt no-go på fusk.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Är det inte utvecklarens jobb? Att ta reda på vad som använts och hur det påverkar spelet? Tycker det är märkligt att man på något sätt ger spelet/utvecklarna rätt att scanna igenom hela ens dator på jakt efter tredjepartsprogram, möjligt att man godkänner det men tycker ändå det känns jävligt shady.

Med det sagt så tror jag att mängden "false posetives" är relativt få. Tycker det dock är en smula märkligt att man ger tillbaka kontot, trots att man fuskat om man skriver en uppsats. Det borde vara stenhårt no-go på fusk.

Inget säger att dom har scanat igenom hela datorn om cheat engine är installerat. Visst han säger det i början på videon att dom har haft cheat engine installerat på datorn.
Enligt juicehead så har dom som blivit bannade haft programmet igång i bakgrunden, samtidigt som dom har spelat fallout 76. Dom misstänker att spelets anticheat verktyg har scanat igenom processerna på datorn och sett att "cheatengine.exe" är igång. Det dom hävdar är att dom aldrig använde cheatengine till spelet, men att det var igång i bakgrunden i datorn bara.

Två av dom som blev bannade hade inte cheatengine på datorn, men dom hade mods installerade som gav dom fördelar i spelet.

Ingen av dom har fått veta vad det är som har fått dom bannade förutom att dom har använt något 3e parts verktyg till spelet.

http://www.youtube.com/watch?v=3vSTd10e8t0


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av MEG:

Intressant OM det nu skulle visa sig att de kollar hårddisken och inte enbart vad som körs.

Tror inte dom får söka igenom ens hårddiskar.
Handlar om identitetsskydd and stuff
kommer ihåg att blizzard var i blåsväder för länge sen när dom råkade göra så att sin anti-cheat sökte igenom wow foldern, och det var en big no no tydligen.

Sen speciellt nu när GDPR är aktivt här i EU så blir det hårdare straff om det visar sig att ett företag, t.ex. bethesda, söker igenom sina kunders datorer


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

MEG
Medlem
Skrivet av rmpyro:

Dom som har blivit bannad har haft programmet igång. Sen hävdar några av dom att dom inte har använt cheat engine men istället en mod som lyser upp plans och recept i spelet så det är lättare att se dom. Och någon har använt en reshade mod i spelet och har blivit bannad.

Sen hävdar dom också att dom inte har använt programmet till spelet, att det bara har varit igång för ett annat spel.

Dom borde göra som blizzard och lägga till en varning när man startar spelet att cheat engine är igång.

Ok, ja i så fall så blir det lite knepigare och jag håller med dig, det borde först gå ut en varning.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Är det inte utvecklarens jobb? Att ta reda på vad som använts och hur det påverkar spelet? Tycker det är märkligt att man på något sätt ger spelet/utvecklarna rätt att scanna igenom hela ens dator på jakt efter tredjepartsprogram, möjligt att man godkänner det men tycker ändå det känns jävligt shady.

Med det sagt så tror jag att mängden "false posetives" är relativt få. Tycker det dock är en smula märkligt att man ger tillbaka kontot, trots att man fuskat om man skriver en uppsats. Det borde vara stenhårt no-go på fusk.

Jag vet inte hur de går tillväga för att upptäcka om 3epartsprogram används. Men jag håller med om att scanna igenom hela disken i jakt på program är dåligt. Om de söker igenom aktiva processer i bakgrunden så kan jag förstå att man åker dit om programet är igång.

Visst borde det vara stenhårt mot fuskande, även om det är rena moddar som indirekt ger fördelar.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Använder man tredjeparts program som på något sätt ändrar ett spelet och inte stöds av utvecklarna så borde man bannas. Vad vet utvecklarna om ifall någon som kan programmera moddar in ett fusk eller något som ger fördelar inom spelet i dessa oskyldiga tredjepartsprogram? Ett spel är skapat för att se ut och spelas på ett visst sätt, att ändra/förbättra inställningar kan ändra saker i ett spel, vissa spel kan få osynliga väggar osv om du använder tredjepartsprogram som tar över spelets inställningar. Jag bryr mig inte om man moddar sönder ett singleplayer spel men det är annorlunda på spel där du inte spelar ensam, det ska inte vara möjligt att någon ska få fördelar för att denne kör ett program i bakgrunden.

Jag tycker att spelföretag borde få skanna vad som är öppet i Task Manager, nybörjare på att fuska kommer att bli bannade direkt när de öppnar ett känt fusk och det är så de ska tas! Har man något aktivt program man vill dölja så får man stänga av det innan man sätter sig och spelar. Task Manager visar inget speciellt och det du har på dina hårddiskar kommer fortsätta att vara privat. Att skanna task manager skulle ge utvecklarna möjligheten att ha en spion som köper fusk och installerar bara för att få reda på dess .exe namn och sätta den på en ban list, varje gång de ändrar .exe namnet så kan spionen se det nya namnet och banna igen.

Det finns fuskare som kan programmera egna fusk för eget bruk men det är stora fuskföretag som är det största problemet, då majoriteten av alla som fuskar inte har någon aning om hur man kodar ett fusk till att faktiskt fungera. Jag tror ärligt talat att majoriteten av alla som fuskar inte ens vet hur man bygger en egen stationär dator.

Jag ser sedan inte problemet i att företag skulle få skanna genom datorn efter namn på kända fusk mappar med filer, företag skannar miljontals datorer och kommer knappast att bry sig om du har en fil med ett namn på en porrstjärna.. Det är nästan 200 000 filer på C:\ hårddisken, inte fan bryr sig utvecklarna om filer som inte deras förprogrammerade anti-cheat program reagerar på.

Måste man använda tredjepartsprogram för att få fördelar i spel där inte du är ensam i världen så kan man spela spel som stöder tredjepartsprogram, och sluta klaga när man blir bannade av spelföretag som inte tillåter det.

Medlem
Skrivet av Joel OS:

Ja exakt, och åtminstone några påstår att de inte använt den, utan bara haft den liggandes på hårddisken (tydligen ska det vara användbart för vissa singleplayerspel). Sedan kan man ju fundera på om de talar sanning...

Majoriteten talar troligen inte sanning för att ingen jävel vill erkänna att de fuskat i ett spel som de vill fortsätta spela spelet. Många som blir bannade öppnar nog nyfiket ett fuskprogram och tänker att det inte gör något om de bara testar fusket i några minuter. Om cheat-engine är på eller bara öppnas i någon sekund när man spelar ett spel som inte tillåter fusk så borde man bannas direkt.

Jag har spelat fps spel sedan Return to Castle Wolfenstein och så gott som alla som fuskar vägrar att erkänna att de fuskar eller har fuskat, det finns vissa undantag men majoriteten erkänner inte.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Majoriteten talar troligen inte sanning för att ingen jävel vill erkänna att de fuskat i ett spel som de vill fortsätta spela spelet. Många som blir bannade öppnar nog nyfiket ett fuskprogram och tänker att det inte gör något om de bara testar fusket i några minuter. Om cheat-engine är på eller bara öppnas i någon sekund när man spelar ett spel som inte tillåter fusk så borde man bannas direkt.

Jag har spelat fps spel sedan Return to Castle Wolfenstein och så gott som alla som fuskar vägrar att erkänna att de fuskar eller har fuskat, det finns vissa undantag men majoriteten erkänner inte.

Snubben som erkände att han fuskade med cheat engine var den enda som blev unbannad ;D
Verkar som dom som använde grafikmods behövde inte skriva en uppsatts, men dom ska skriva till support iaf för att bli unbannade.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar