Analytikern Pachter: VR med Playstation 5

Robot
Analytikern Pachter: VR med Playstation 5

Och menar att Microsoft kan komma att satsa på streamade spel.

#5, #Playstation


Medlem

Världen är inte mogen nog för streaming.
När farmor börjar rocka gigabit internet i sin stuga ute i skogen då är nog resten av världen redo


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Xbox: XBOXERRRR


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Världen är inte mogen nog för streaming.
När farmor börjar rocka gigabit internet i sin stuga ute i skogen då är nog resten av världen redo

Min farmor och farfar rockar GIGABIT i stugan faktiskt. Själv sitter jag på 50MBIT ADSL här hemma.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skribent
Skrivet av Pretorian24:

Min farmor och farfar rockar GIGABIT i stugan faktiskt. Själv sitter jag på 50MBIT ADSL här hemma.

De tål inte lagg i onlinesolitaire, gissar jag?

Flakmonkey
Skrivet av Godofcheese:

Världen är inte mogen nog för streaming.
När farmor börjar rocka gigabit internet i sin stuga ute i skogen då är nog resten av världen redo

Världen är inte mogen med några delar av den är det nog. Sen kommer det ju alltid finnas de (jag inkluderad) som vill kunna spela helt offline inte bara för att jag inte vill streama utan för att bara vetskapen om att du är offline är behaglig. Sen har vi ju hela den här saken med ägandeskap. Vad händer när de inte längre vill ha ett spela uppe för streaming?

Men då är det ju oavsett alla tiders att MS ger båda alternativen. Om nu detta påstående stämmer, men det kan ju ligga någonting i det iom att Pachter knappast är ensam eller först med att hävda det. Att bara släppa en streamingvariant hade varit hål i huvudet eftersom det är en minoritet av alla gamers där det skulle fungera öht, men att doppa tån i vattnet har ingen (eller ja kanske någon) dött av.

Medlem

Jag är nöjd med ps4 pro prestanda och PSVR, men är sjukt taggad på nästa gen!

Medlem

Det kommer nog finnas vr på båda konsolerna.
240FPS? menar ni 140 så fattar jag men jag har inte sett någon som propagerat för ännu högre bildfrekvens.

Tror även att MS satsningen på streamat kan vara en hit. Det är inte för mig men det är många som vill ha en lite billigare konsol så så är det ett alternativ. typ om nån av barnen ska ha en konsol i sitt rum, eller om man helt enkelt inte tycker man har råd.
Nvidia ska ju börja med nån streamingtjänst som finns i beta just nu.

Så länge det finns alternativ så inte alla tvingas köpa streaming versionen så ser jag absolut inget negativt med det.

Medlem

Det känns som om de gör lite konstiga prioriteringar. Spel som rullar i 60fps bör väl vara ett första steg, gärna i riktig 4k. Personligen skulle jag tycka det fantastiskt med högupplöst VR som använder högre bildfrekvens men det känns fortfarande som om spelutbudet är ganska undermåligt.

I övrigt kanske detta är ett ypperligt tillfälle för Sony eller Microsoft att köpa upp VR-satsningen från Starbreeze.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

VR är dött. Sedan är jag väldigt skeptisk till streaming av spel. Har testat på det innan med bra internetuppkoppling och det märks av att spelet streamas.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Belfry:

Det känns som om de gör lite konstiga prioriteringar. Spel som rullar i 60fps bör väl vara ett första steg, gärna i riktig 4k. Personligen skulle jag tycka det fantastiskt med högupplöst VR som använder högre bildfrekvens men det känns fortfarande som om spelutbudet är ganska undermåligt.

I övrigt kanske detta är ett ypperligt tillfälle för Sony eller Microsoft att köpa upp VR-satsningen från Starbreeze.

Ta det med en grabbnäve salt det Pachter brukar förutspå har väl ungefär en hit rate på 25 % om ens det, 2006 förutsåg han att wii skulle floppa totalt, alla skulle hata wii-motes och att nintendo skulle sluta göra konsoler liksom.
Men wii är idag nummer fyra i världens mest sålda konsoler med nästan 100 miljoner sålda enheter.

Så ta inte hans spådomar för sanning.

Förstår faktiskt inte varför spel-journalist världen gillar honom.
FZ hade kunnat snoka reda på dom rykten som pachter rider på och förmodligen dragit en bättre slutsats.

Medlem

Hej. En sak är viktig att förstå. VR har precis börjat. Det kommer alltid ramla omkull, ta sig upp och bli bättre på det det gör. Jag tror det finns en framtid för det, speciellt om saker och ting blir av som det ryktas. Det har en enorm fördel att du avskärmar dig från världen, och det är så mycket lättare att förlora sig in i det. PS5 kommer att stödja streaming, VR, och 4K, men vad jag undrar är med konsoler som är dedikerade för spel, om de kan göra mer än så.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Troligtvis kommer nästa xbox utan optisk läsare.
Fast det skulle också kunna vara dumt.

Om MS är vågad kanske de gör en Apple TV med lite enklare hw (enklare >= Nintendo hw). Ingenting tyder på att detta skulle hända.

I Sverige har vi idag mycket bra infrastruktur (streaminghall i närhet till stora isp:er skulle kunna funka). Men det rör sig fortfarande om en betydande kostnad i datacentrum.

På andra ställen, med potentiellt mer kunder, är det nog en skakigare upplevelse. Så blir säkert bara bättre hw nästa generation också.

Att Sony skulle våga sig på nått nytt är nog inte så troligt.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Ta det med en grabbnäve salt det Pachter brukar förutspå har väl ungefär en hit rate på 25 % om ens det, 2006 förutsåg han att wii skulle floppa totalt, alla skulle hata wii-motes och att nintendo skulle sluta göra konsoler liksom.
Men wii är idag nummer fyra i världens mest sålda konsoler med nästan 100 miljoner sålda enheter.

Så ta inte hans spådomar för sanning.

Förstår faktiskt inte varför spel-journalist världen gillar honom.
FZ hade kunnat snoka reda på dom rykten som pachter rider på och förmodligen dragit en bättre slutsats.

En huvudlös höna har nog bättre odds än Patcher.

Medlem

Ryktena för PS4 Pro och Xbox One X stämde ju. Så jag väljer att tro igen på ryktena, samma källa, som är nu. Med 3 st Xbox's från Microsoft. Den stream/hybrid konsolen. Den typ vanliga liknande S för Xbox One S konsolen. Och sedan en X liknande konsol precis denna generation med Xbox One X. Men också det som Sony satsar på. VR. PS5 kommer att vara designad, byggd, utvecklad för just VR där handkontroll är komplement till VR. Det är det, Sony, de vill.

Inaktiv

För läsförståelsens skull är det alltså inte rykten utan en spekulation av Pachter, det är det han jobbar med.

Avstängd

Kan i alla fall hoppas på att dom fortsätter sin VR satsning.

Microsoft borde också försöka våga testa nya grejer.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar