Vad siktar du på mellandags rean?

Medlem

Är på jakt efter en FZ-mugg.

Medlem

Hade gärna hittat en switch för under 3000, funderar på en fz mugg för å matcha fz supporter musmattan.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

@Calle Johansson-Sundelius

Jag kör också med Fiskars All Steel och de är riktigt fina, kan verkligen rekommenderas. Nästan lika goa som de vi kör med på jobbet.

Haha trodde att du var Calle bara för att du citerade honom. Så jag undrade varför "ni" sitter med superstekpannor på FZ-redaktionen.

***

Tack @Atorak! Kanske blir ett köp! Även om jag är en riktig reatorsk just när det gäller spel. Har säkert tusen speltimmar i backloggen, så att köpa spel till fullpris blir liksom lite dumt. Men det här var å andra sidan långt från fullpris


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Backloggens befriare

@Nomman
Hehe De bästa dagarna på jobbet är när man får nya pannor. Vilket blir ungefär en gång i kvartalet(beroende på hur många man tar in, vi brukar ta en 6 stora, dvs typ 56cm i diameter eller vad de kan vara och 6 små på ca 28cm), de slits så sjukt snabbt när man använder dem nonstop mer eller mindre ca 16h om dagen... Spelar som ingen roll hur försiktig man är..


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Frugan siktar på en ny mobil. Tyvärr verkar det som att Sony inte kan tillverka mobiler heller. Skönt att Playstation Classic ny är rea:d 500kr på, om inte, alla ställen.

Själv är jag på jakt efter en ny hårddisk 2tb för NAS:en.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Frugan siktar på en ny mobil. Tyvärr verkar det som att Sony inte kan tillverka mobiler heller. Skönt att Playstation Classic ny är rea:d 500kr på, om inte, alla ställen.

Själv är jag på jakt efter en ny hårddisk 2tb för NAS:en.

Om hon inte är helt inne på Apple eller Samsung, spana in Nokias nya telefoner. Köpte en Nokia 7 Plus tidigare i år och är väldigt nöjd, mycket mobil för pengarna. De släppte nya ".1"-generationen nyligen, men jag tror inte att någon av dom är på rea nu dock.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av keffkebab:

@Calle Johansson-Sundelius

Jag kör också med Fiskars All Steel och de är riktigt fina, kan verkligen rekommenderas. Nästan lika goa som de vi kör med på jobbet.

Jag har två gamla riktiga gjutjärn hemma, och 2-3 på landet (brukar göra deepdish-pizza i dem på grillen), plus tre De Buyer (20, 28 & 32) kolstånspannor. Så egentligen behöver jag ju inga andra pannor, men är man lite matnördig går man ju igång på sånt. Sneglat åt Hard Face-hållet när det gäller Fiskars...


signatur
Backloggens befriare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har två gamla riktiga gjutjärn hemma, och 2-3 på landet (brukar göra deepdish-pizza i dem på grillen), plus tre De Buyer (20, 28 & 32) kolstånspannor. Så egentligen behöver jag ju inga andra pannor, men är man lite matnördig går man ju igång på sånt. Sneglat åt Hard Face-hållet när det gäller Fiskars...

Det som är så skönt med att vara kock, man slipper liksom matnörda så hårt på fritiden


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av adfactory:

Kommer jaga 40-43" tv till min grabbs nya rum, har ni nåt tips så lämna gärna ett PM, vi ska shoppa på typ torsdag el fredag.

Antar att TVn skall användas till någon konsoll? Kolla efter tv apparater med låg MS (responstid/input lagg)
Helst under 25 skulle jag säga och Enn uppdateringsfrekvens på åtminstone 60hz, så kontrollerna känns snabba vid responsen när man trycker på knapparna.

Modeller har jag dålig kolla på.


signatur
Medlem
Skrivet av Davwve:

Antar att TVn skall användas till någon konsoll? Kolla efter tv apparater med låg MS (responstid/input lagg)
Helst under 25 skulle jag säga och Enn uppdateringsfrekvens på åtminstone 60hz, så kontrollerna känns snabba vid responsen när man trycker på knapparna.

Modeller har jag dålig kolla på.

Nja, det blir nog mest netflix & youtube (så smart tv är ett krav), grabben har tillgång till ett helt rum med konsoller inkl. proj el 55tum, så inputlagget på rums-tvn är inte helt viktigt men ser det inte som omöjligt att "nån" släpar in xbox el ps4 in i sitt rum.
Kanske ska kolla lite större monitorer istället och komplettera med cromecast el appletv.


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Det fick bli en billig nätverksswitch samt en SSD på 500gb. Ingen aning dock om de var billigare på mellandagsrean.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Fortfarande ute efter en 27" (eller lite större) 1440p skärm med 100+Mhz.

Edit: Det blev denna.


signatur

I drank what?

Medlem

denna: https://www.webhallen.com/se/product/266726-Philips-32-LED-TV...

eller en större, och 4k (lite väl stort kanske)
https://www.webhallen.com/se/product/286546-Philips-43-LED-TV...

Äh vafan, 4k och 43" är väl taget för några hunkor extra?


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

@adfactory: 32" känns lite väl smått, lika bra att du tar den större.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Inaktiv

Köpte en årspremunation av O365 Personal, köpte först en vid black friday, men nu när de va billigt igen så passade jag på att dra ännu en till, så slipper jag förnya detta först 2021.

Inaktiv
Skrivet av Richter:

Hade gärna hittat en switch för under 3000, funderar på en fz mugg för å matcha fz supporter musmattan.

Gamestop (av alla ställen..) har Switch för 3 290 kr just nu. Visst är det fortfarande över 3 000 men billigast nu enligt Prisjakt. Jag tycker Nintendo överlag är riktigt usla på reor och prissänkningar.

Medlem

Kan kränga en gammal HP Procurve 2510 billigt om det är Switch ni är ute efter. (skojja bara)


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

PS4 slim för 2595kr på webhallen.

God of war för 257kr digitalt om man har PS-plus.

Annars 299kr fysiskt på webhallen.

Ni no kuni 2:king edition för 549kr, även det på webhallen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Belfry:

@adfactory: 32" känns lite väl smått, lika bra att du tar den större.

Bokat/beställt 43" -aren på Webhallen


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Slog till på en ny jacka från Fjällräven. Ordentligt nedsatt pris. https://se.zoovillage.com/fjallraven/greenland-winter-parka-m...

Medlem

Webbhallen hade bra rea på C64 mini så jag slog till på den!

Medlem
Skrivet av Belfry:

Skulle rekommendera Scanpan CTX 28cm från Kitchentime eller dylikt, strax under 900kr. Personligen anser jag att alla hushåll bör ha en riktigt bra teflonpanna och en riktigt bra panna i gjutjärn(Köp en bra så håller de i 30 år eller så med bra skötsel).

I övrigt skulle jag vilja ha något bra för min datorstol, använder en DXRacer men den är lite väl hård i sitsen, så jag får ont i svanskotan. Lutar jag mig bakåt ordnar det sig men då blir det ont i ryggen istället. Har funderat på en sån där kudde som pensionärer använder med hål för svanskotan. Någon med liknande problem och tips, allt utom en ny datorstol för 10k eftersöks.

Skippa gaming tramset och köp en bekväm och ergonomisk stol istället.
Ikeafavorit för 1500:-
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/?query=M...

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fortfarande ute efter en 27" (eller lite större) 1440p skärm med 100+Mhz.

Edit: Det blev denna.

Den här är för billig för att man inte kan hålla sig. Ska ge den en chans.
32 tum, 144hz, 1440p 3490:-
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm...

Medlem

@e3henri: Har haft en sådan stol från Ikea, även den är riktigt dålig.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Freakon:

PS4 slim för 2595kr på webhallen.

God of war för 257kr digitalt om man har PS-plus.

Annars 299kr fysiskt på webhallen.

Ni no kuni 2:king edition för 549kr, även det på webhallen.

Hittade även God of War för 299:- på cdon.com när jag beställde skärmen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hittade även God of War för 299:- på cdon.com när jag beställde skärmen.

Värt varenda krona


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Beläggningen är inte slut, jag fick rådet att dra över den med stålull( ja du läser rätt) och pannan funkar hur bra som helst.

Ursäkta att jag väcker en konstig (för årstiden) tråd till liv men jag ville bara återkoppla mitt eget resultat.

Som jag skrev tidigare i tråden kändes det som min Scanpan CTX tappade nonstickförmågan efter ca 1år.
Har läst instruktioner och användarråd från Scanpan och skrubbat pannan med både bikarbonat samt ättika. Detta har gett ett visst resultat men inte mycket.

Idag så tröttnade jag (pannan fyller 2år i dagarna) då hela pannkakor fastnade.
Med lite att förlora gick jag efter ovanstående tips loss på pannan med stålull för glatta livet. Skummet från stålullen blev nästan svart.
Pannan är nu nästan i nyskick, pannkakorna halkar omkring som på en skridskobana.

Känns som ett lifehack, är så nöjd!

Medlem
Skrivet av Mauk:

Ursäkta att jag väcker en konstig (för årstiden) tråd till liv men jag ville bara återkoppla mitt eget resultat.

Som jag skrev tidigare i tråden kändes det som min Scanpan CTX tappade nonstickförmågan efter ca 1år.
Har läst instruktioner och användarråd från Scanpan och skrubbat pannan med både bikarbonat samt ättika. Detta har gett ett visst resultat men inte mycket.

Idag så tröttnade jag (pannan fyller 2år i dagarna) då hela pannkakor fastnade.
Med lite att förlora gick jag efter ovanstående tips loss på pannan med stålull för glatta livet. Skummet från stålullen blev nästan svart.
Pannan är nu nästan i nyskick, pannkakorna halkar omkring som på en skridskobana.

Känns som ett lifehack, är så nöjd!

Hade en non-stick panna, men den blev crap efter några veckor.
Numera kör jag endast gjutjärn. Fyfan vad bra det är. Om man oljar in och tar hand om den, fastnar ingenting !
Kan rekommenderas.

Medlem
Skrivet av Mauk:

Ursäkta att jag väcker en konstig (för årstiden) tråd till liv men jag ville bara återkoppla mitt eget resultat.

Som jag skrev tidigare i tråden kändes det som min Scanpan CTX tappade nonstickförmågan efter ca 1år.
Har läst instruktioner och användarråd från Scanpan och skrubbat pannan med både bikarbonat samt ättika. Detta har gett ett visst resultat men inte mycket.

Idag så tröttnade jag (pannan fyller 2år i dagarna) då hela pannkakor fastnade.
Med lite att förlora gick jag efter ovanstående tips loss på pannan med stålull för glatta livet. Skummet från stålullen blev nästan svart.
Pannan är nu nästan i nyskick, pannkakorna halkar omkring som på en skridskobana.

Känns som ett lifehack, är så nöjd!

Najs, javisst blir man glad att en sådan sak kan funka.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Hade en non-stick panna, men den blev crap efter några veckor.
Numera kör jag endast gjutjärn. Fyfan vad bra det är. Om man oljar in och tar hand om den, fastnar ingenting !
Kan rekommenderas.

Jag håller med, gjutjärn is the shit!

Helt överlägset allt annat. Jag är så sjukt nöjd med min.

12
Skriv svar