Vad siktar du på mellandags rean?

Medlem
Vad siktar du på mellandags rean?

Har du siktat in dig på mellandags rea?

Söker lite tips då jag redan köpt allt jag hade planer på köpa. Kan vara nån cool gameingpryl , collectors edition av något eller nått mmorpg med pvp bomba på.

Tack på förhand

Skägg.
10 Chambers

Är ute efter bra pris på Scanpan CTX. Kör kålstålspannor men skulle vilja ha en vettig nonstick.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Är ute efter bra pris på Scanpan CTX. Kör kålstålspannor men skulle vilja ha en vettig nonstick.

Hur är kolstål till vardagsanvändning? Funderar själv på en sådan alternativt gjutjärn.
Har en Scanpan CTX som köptes i oktober 2017, nonstickbeläggningen är i dagsläget helt slut. Själva pannkonstruktionen är toppen men att nonsticken inte håller längre än vilken ICA-panna som helst gör den inte prisvärd för mig.

edit: Vill bara förtydliga att vi har varit försiktiga med beläggningen och det finns inte en repa i den, den har blivit helt matt och tappat all "nonstickighet".

Medlem
Skrivet av Mauk:

Hur är kolstål till vardagsanvändning? Funderar själv på en sådan alternativt gjutjärn.
Har en Scanpan CTX som köptes i oktober 2017, nonstickbeläggningen är i dagsläget helt slut. Själva pannkonstruktionen är toppen men att nonsticken inte håller längre än vilken ICA-panna som helst gör den inte prisvärd för mig.

edit: Vill bara förtydliga att vi har varit försiktiga med beläggningen och det finns inte en repa i den, den har blivit helt matt och tappat all "nonstickighet".

Jag tycker de funkar bra men de är förtvivlat tunga och jobbiga att diska om man inte är noggrann och diskar direkt efter användning.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mauk:

Hur är kolstål till vardagsanvändning? Funderar själv på en sådan alternativt gjutjärn.
Har en Scanpan CTX som köptes i oktober 2017, nonstickbeläggningen är i dagsläget helt slut. Själva pannkonstruktionen är toppen men att nonsticken inte håller längre än vilken ICA-panna som helst gör den inte prisvärd för mig.

edit: Vill bara förtydliga att vi har varit försiktiga med beläggningen och det finns inte en repa i den, den har blivit helt matt och tappat all "nonstickighet".

Åfan, har verkligen fått intrycket att Scanpan ät bättre än gemene nonstick, har tidigare köpt just ICAs då de brukar få bra i i tester.

Kolstål är toppen, just av den anledningen att de i princip blir nonstick med rätt, kärleksfull behandling. Som en älskad gjutjärn, fast lättare. Sen har jag en fetisch för kökstrender som ser rejält använda ut och kolstål blir ju verkligen ”ingrodda”. Dock behöver de ju vårdas, inte diskas med diskmedel och inte stå i blöt.


signatur
Medlem

Kan bara instämma i kritken mot scanpan. De är precis som icas finare pannor fast med en betydligt häftigare prislapp

Själv håller jag utkik efter ett mekaniskt tangentbord med mx red som inte är alltför gamerinriktat.

Medlem

Ny mobiltelefon då min nuvarande blivigt välvd pga ett fall och batteriet inte är att lita på


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kommer jaga 40-43" tv till min grabbs nya rum, har ni nåt tips så lämna gärna ett PM, vi ska shoppa på typ torsdag el fredag.


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Är ute efter bra pris på Scanpan CTX. Kör kålstålspannor men skulle vilja ha en vettig nonstick.

Skrivet av Mauk:

Hur är kolstål till vardagsanvändning? Funderar själv på en sådan alternativt gjutjärn.
Har en Scanpan CTX som köptes i oktober 2017, nonstickbeläggningen är i dagsläget helt slut. Själva pannkonstruktionen är toppen men att nonsticken inte håller längre än vilken ICA-panna som helst gör den inte prisvärd för mig.

edit: Vill bara förtydliga att vi har varit försiktiga med beläggningen och det finns inte en repa i den, den har blivit helt matt och tappat all "nonstickighet".

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Åfan, har verkligen fått intrycket att Scanpan ät bättre än gemene nonstick, har tidigare köpt just ICAs då de brukar få bra i i tester.

Kolstål är toppen, just av den anledningen att de i princip blir nonstick med rätt, kärleksfull behandling. Som en älskad gjutjärn, fast lättare. Sen har jag en fetisch för kökstrender som ser rejält använda ut och kolstål blir ju verkligen ”ingrodda”. Dock behöver de ju vårdas, inte diskas med diskmedel och inte stå i blöt.

Skrivet av superlim:

Kan bara instämma i kritken mot scanpan. De är precis som icas finare pannor fast med en betydligt häftigare prislapp

Själv håller jag utkik efter ett mekaniskt tangentbord med mx red som inte är alltför gamerinriktat.

Beläggningen är inte slut, jag fick rådet att dra över den med stålull( ja du läser rätt) och pannan funkar hur bra som helst.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Beläggningen är inte slut, jag fick rådet att dra över den med stålull( ja du läser rätt) och pannan funkar hur bra som helst.

Värt ett försök! (ska googla lite först) Tack för tipset.

SoL
Medlem

Nintendo switch!

Medlem

Funderar själv på en stol till datorbordet som är bra för ryggen. Spelar en del och pluggar på universitet så blir en hel del timmar framför datorn så tänkte att man kan faktiskt skaffa en stol som är bra för ryggen också. De brukar dok inte vara på så mycket rea men någon procent är mer än ingen. Blir nog enatigen en lite bättre ”gaming stol” eller en ergonomisk kontorsstol, om det nu är någon större skillnad annat än att gaming stolar har lustiga färger på sig.

Medlem

Xbox one x hade jag tänkt, var ju bra rea på black friday men har inte hittat nåt nu. Nån som sett?

Medlem

RDR2 för under 400kr till Xbox (kommer nog inte hända på några år)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Quake-konnässsör
Medlem
Skrivet av Mauk:

Hur är kolstål till vardagsanvändning? Funderar själv på en sådan alternativt gjutjärn.

Kan i alla fall rekommendera gjutjärn, använder en sådan dagligen. Tycker den både är enklare att steka med (är nog vanesak) och att det blir bättre smak. De är även enkla att rengöra. När du stekt klart så på med varmt vatten och rör runt med diskborste UTAN diskmedel så är den ren på en minut. Om det fastnat i pannan så häll lite vatten i ca. 15 minuter och diska sen som vanligt.
Bör nog nämna att jag har induktionshäll och inte gamal hederlig spis vilket gör att jag kan reglera värmen enklare. Kan vara lite obekvämare att använda på ”vanlig” spis.

Skrivet av adfactory:

Kommer jaga 40-43" tv till min grabbs nya rum, har ni nåt tips så lämna gärna ett PM, vi ska shoppa på typ torsdag el fredag.

Är väll kanske mer generella tips men ack så viktiga att tänka på: Kolla upp vad alla flashiga tech termer betyder och snacka om vad ni vill ha med TVn, finns så många funktioner som antigen är förkortningar av samma sak eller som man inte behöver. Sen är det ofta smart att sikta på förra årets modeller, brukar inte vara någon större teknologisk skillnad men priset som skiljer är tusenlappar.

Medlem
Skrivet av Mauk:

Värt ett försök! (ska googla lite först) Tack för tipset.

Väntar med spänning på rapport med resultatet! För egen del kör jag Fiskars All Steel. Är oförsiktig med dom men håller länge ändå. ICA Maxi där jag bor brukar ha bra kampanjer på dom så och då.

Inaktiv
Skrivet av Atilaa:

Funderar själv på en stol till datorbordet som är bra för ryggen. Spelar en del och pluggar på universitet så blir en hel del timmar framför datorn så tänkte att man kan faktiskt skaffa en stol som är bra för ryggen också. De brukar dok inte vara på så mycket rea men någon procent är mer än ingen. Blir nog enatigen en lite bättre ”gaming stol” eller en ergonomisk kontorsstol, om det nu är någon större skillnad annat än att gaming stolar har lustiga färger på sig.

Sitter precis och kollar på samma sak. Blir en del spelande samt att jag haft problem med ryggen så vill ha en stol med tiltbar rygg/sittdyna. Stolen jag har idag är låst i vinkel bakåt (?!) vilket är allt annat än bra för ryggen. Funderar typ på Arozzi Vernazza alt. Arozzi Torretta.

Om någon har erfarenhet från någon av dessa stolar så hade jag uppskattat input!

Quake-konnässsör
Skrivet av anon_326114:

Sitter precis och kollar på samma sak. Blir en del spelande samt att jag haft problem med ryggen så vill ha en stol med tiltbar rygg/sittdyna. Stolen jag har idag är låst i vinkel bakåt (?!) vilket är allt annat än bra för ryggen. Funderar typ på Arozzi Vernazza alt. Arozzi Torretta.

Om någon har erfarenhet från någon av dessa stolar så hade jag uppskattat input!

Hur mycket planersr ni lägga ut för en stol? Kan rekommendera kinnarp stolar, kanske lite dyrare, men man sitter riktigt bra i dem och de håller riktigt länge. Har haft min i 12 år nu.

Medlem

Subnautica gratis på Epic games egna steam-variant. Jag är inte mkt för överlevnadsspel men att köra detta i läget "freedom", dvs utan att behöva äta och sånt tråkigt, gjorde att jag fastnade igår i sisådär 8 timmar i sträck!

Medlem

Letar alltid kläder i mellandagsrean. I år kommer jag nog också försöka hitta en begagnad PS4 Pro:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Skönt att ingen (än) kännt sig tvungen att skriva att de inte skapa köpa något alls. Själv letar jag bra trådlösa gaminghörlurar till tjejen samt hjälper en kompis leta efter en bra gamingskärm. Har hittat många lovande på NoN och Mediamarkt samt Elgig hade bra priser på några.

Medlem

Jag kommer att spana efter AC: Odyssey och RDR2 till bra pris - tror dock inte att de kommer sjunka till sådant pris att det blir aktuellt för köp. Har trots allt alla min Black Friday-spel ospelade fortfarande.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Sitter precis och kollar på samma sak. Blir en del spelande samt att jag haft problem med ryggen så vill ha en stol med tiltbar rygg/sittdyna. Stolen jag har idag är låst i vinkel bakåt (?!) vilket är allt annat än bra för ryggen. Funderar typ på Arozzi Vernazza alt. Arozzi Torretta.

Om någon har erfarenhet från någon av dessa stolar så hade jag uppskattat input!

Kudde som svankstöd, alltså en som är byggd för att vara just svankstöd. Tar med min mellan bil och datastol och ryggen är bättre än på flera år

Backloggens befriare
Skrivet av Jaasii:

Väntar med spänning på rapport med resultatet! För egen del kör jag Fiskars All Steel. Är oförsiktig med dom men håller länge ändå. ICA Maxi där jag bor brukar ha bra kampanjer på dom så och då.

@Calle Johansson-Sundelius

Jag kör också med Fiskars All Steel och de är riktigt fina, kan verkligen rekommenderas. Nästan lika goa som de vi kör med på jobbet.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Är ute efter bra pris på Scanpan CTX. Kör kålstålspannor men skulle vilja ha en vettig nonstick.

Skulle rekommendera Scanpan CTX 28cm från Kitchentime eller dylikt, strax under 900kr. Personligen anser jag att alla hushåll bör ha en riktigt bra teflonpanna och en riktigt bra panna i gjutjärn(Köp en bra så håller de i 30 år eller så med bra skötsel).

I övrigt skulle jag vilja ha något bra för min datorstol, använder en DXRacer men den är lite väl hård i sitsen, så jag får ont i svanskotan. Lutar jag mig bakåt ordnar det sig men då blir det ont i ryggen istället. Har funderat på en sån där kudde som pensionärer använder med hål för svanskotan. Någon med liknande problem och tips, allt utom en ny datorstol för 10k eftersöks.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Skönt att ingen (än) kännt sig tvungen att skriva att de inte skapa köpa något alls. Själv letar jag bra trådlösa gaminghörlurar till tjejen samt hjälper en kompis leta efter en bra gamingskärm. Har hittat många lovande på NoN och Mediamarkt samt Elgig hade bra priser på några.

Jag ska inte köpa något alls. 🙄


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag kommer att spana efter AC: Odyssey och RDR2 till bra pris - tror dock inte att de kommer sjunka till sådant pris att det blir aktuellt för köp. Har trots allt alla min Black Friday-spel ospelade fortfarande.

Till vilken station? Om det är till ps4 skulle jag starkt rekommendera att kolla playstationsstore Dom har väldigt fin rea just nu på alla möjliga spel.. Köpte själv spindelmannen, AC: Odyssey och god of war Så har man lite skoj att göra framöver.

Medlem

@Nomman: Blir inte mycket billigare

Odysses

Medlem

Hade hoppats på en bra deal på ett Nintendo switch-paket. Inte hittat tillräckligt nedsatt för min smak så det får vänta. Annars köpt original-Doom 1&2 på gog.com. Har inte planerat något annat.


signatur

Ducati Streetfighter 848

12
Skriv svar