Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Över45:

Är du så ung? Jag har passerat 50. Men inte orkat ändra profilen på några år.😁 "Gamer forever"!!

Rena småpågarna ju 😜
En annan har fyllt 58!🤭

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

Rena småpågarna ju 😜
En annan har fyllt 58!🤭

Jag tänkte faktiskt på det. Men som man skall man ju inte kommentera en dams ålder. ☺ God Jul!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Är den nya fox trottern, har den på level 3 i bonding nu. Förresten måste fråga en sak men måste bli spoilervarning på den.

Vet du om man får behålla hästarna i som man har i stallet efter kapitel 6? Jag hade inga där då jag spelade ut spelet förra gången.

Fin den!

Nä, de försvinner allihop.


signatur

Jump in.

Medlem

Här är en bild på min arthur, stolt efter att ha bränt ihjäl en O'driscoll

Ambassadör
Xbox

@KeyserSoze: Haha, fint! Mysfarbrorn.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Onekligen haha, satsar fullt på skägg dricker hair tonic som om det vore julmust.

Medlem

Undrar om man spelat för mycket det sista när det rullar in ett telefonnummer från vänster upp på tvn och första tanken är "åh trophy"...

Blev inget spelande under kvällen nu då Bingolotto hägrar, får bli imorgon kväll efter julerier när barn sover och man kan ta sig några pilsner.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Undrar om man spelat för mycket det sista när det rullar in ett telefonnummer från vänster upp på tvn och första tanken är "åh trophy"...

Så länge du inte börjar strafe-jumpa när du är ute och går så är det ingen fara.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Så länge du inte börjar strafe-jumpa när du är ute och går så är det ingen fara.

Ja det är väl nog illa att man börjat med "howdy ma'am" och hota doktorn med hagelbrakare när man är ute på stan

God jul på Er!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd
Skrivet av N_micke:

Ja det är väl nog illa att man börjat med "howdy ma'am" och hota doktorn med hagelbrakare när man är ute på stan

God jul på Er!

Haha ja det händer ofta att man råkar dra vapen i stället för att prata eller säga hej. Konstiga kontroller i detta spel måste jag säga fast nu är man ju mer van dom.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Hey, mesters 'n mams.

Ya'll folks have a very merry christmas now ya hear.


signatur

Jump in.

Avstängd

Funderar på att köra klart kapitel 6 igen ikväll efter julfirandet. Har gjort det förr med ni som följt med i tråden. Kanske blir en tredje omspelning innan nyår är över.

Ändå kul att göra omspelningar, har försökt vara så god som möjligt denna gång. Funderar på att vara ond nästa omspelning!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Över45:

Är du så ung? Jag har passerat 50. Men inte orkat ändra profilen på några år.😁 "Gamer forever"!!

Jag instämmer helt ! Tror året var 1979 då jag spelade mitt första tv spel ,Pong. Jag kommer alltid att spela mina tv spel !

Medlem
Skrivet av breahl:

Funderar på att köra klart kapitel 6 igen ikväll efter julfirandet. Har gjort det förr med ni som följt med i tråden. Kanske blir en tredje omspelning innan nyår är över.

Ändå kul att göra omspelningar, har försökt vara så god som möjligt denna gång. Funderar på att vara ond nästa omspelning!

Låter som en kul grej! Kommer du att sätta upp lite "regler" för dryg-Arthur, typ att du måste i 9 fall av 10 välja Antagonize oavsett vem du pratar med, osv? Kan nog bli sjukt roliga scener.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Låter som en kul grej! Kommer du att sätta upp lite "regler" för dryg-Arthur, typ att du måste i 9 fall av 10 välja Antagonize oavsett vem du pratar med, osv? Kan nog bli sjukt roliga scener.

Själv hamnade jag på botten av honor skalan utan att sträva efter något särskilt, kanske borde uppsöka psykolog för min omvärlds skull


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Själv hamnade jag på botten av honor skalan utan att sträva efter något särskilt, kanske borde uppsöka psykolog för min omvärlds skull

Haha!

Förresten fick du några fördelar av att ha låg honor? Kan tänka mig att det kanske är lättare att råna folk. En del NPCer borde ju bli rätt nervösa när en sån ökänd superbandit dyker upp och skriker "Gimme your money!"

Medlem
Skrivet av Nemo:

Haha!

Förresten fick du några fördelar av att ha låg honor? Kan tänka mig att det kanske är lättare att råna folk. En del NPCer borde ju bli rätt nervösa när en sån ökänd superbandit dyker upp och skriker "Gimme your money!"

Hehe nja, det vettefasen, mest glåpord som jag antar inte kommer om man är på rätt sida av vågskålen.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Låter som en kul grej! Kommer du att sätta upp lite "regler" för dryg-Arthur, typ att du måste i 9 fall av 10 välja Antagonize oavsett vem du pratar med, osv? Kan nog bli sjukt roliga scener.

Jo ska ta det på alla. Men har inte spelat ut kapitel 6 ännu, var mer än jag minns.

Lätt att starta bråk på barer i alla fall, man behöver ju bara gå in i någon så vill den slåss.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@Över45:
Äsch...dam och dam
Och ålder är ju bara en siffra - själv funderar jag ofta på om det inte möjligen är så att det står fel i födelsedagsbeviset

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

@Över45:
Äsch...dam och dam
Och ålder är ju bara en siffra - själv funderar jag ofta på om det inte möjligen är så att det står fel i födelsedagsbeviset

Ja det kan vara svårt när man t ex inte får lika mkt godis som barnen på kalas. Jag brukar ofta smyga undan med barn på sådana här helger, de brukar oftast tillåta mig att spela TVspel. " Jag tar hand om barnen! (hit med kontrollen!) " 😜

Medlem

Nu har jag spelat klart storyn. Vilken resa! Definitivt GOAT-material för min del.

Äntligen kan jag läsa i RDR2-forumen utan att behöva bry mig om spoilers. Jag plöjde igenom den här tråden och läste alla spoilers bara för skojs skull!

Medlem

Ibland hittar man bra roliga grejer. Till exempel en vikingahjälm!

Hittade av en slump en gammal vikingagrav nordväst om Annesburg. I graven fanns den här hjälmen...

Jag tog på mig vikingahjälmen på huvudet och red förbi en hästvagn där det satt en man. Han tittade förundrat på Arthur.

Mannen: You look really strange!

Arthur: Not something for you to concern yourself with.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Nu har jag spelat klart storyn. Vilken resa! Definitivt GOAT-material för min del.

Äntligen kan jag läsa i RDR2-forumen utan att behöva bry mig om spoilers. Jag plöjde igenom den här tråden och läste alla spoilers bara för skojs skull!

Hehe, trevligt! Ja det var väldigt intressant att läsa allt när man inte behövde oroa sig för spoilers längre. Definitivt ett av de bästa spel jag någonsin spelat.
Jag har inte hunnit med så mycket spel på några dar nu, jädrans julstök som kommer i vägen. Men snart ska jag bita tag i det igen


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hehe, trevligt! Ja det var väldigt intressant att läsa allt när man inte behövde oroa sig för spoilers längre. Definitivt ett av de bästa spel jag någonsin spelat.
Jag har inte hunnit med så mycket spel på några dar nu, jädrans julstök som kommer i vägen. Men snart ska jag bita tag i det igen

Jag fortsätter att spela på...

!!SPOILER ALERT!! Läs bara om ni spelat klart kapitel 6!!

Har precis börjat epilog 1. Mjölka kor, kratta hästskit...

Spelet lugnar ned sig rejält efter allt som hände i kapitel 6. Men det känns rätt okej och det är ju fortfarande samma fantastiska Vilda västern-värld som jag stortrivs i.

Det verkar finnas en del förändringar här och där. Ska bli intressant att rida omkring och se alla ställen där man varit tidigare och se hur det ser ut nu.

Och nu har ju även södra delen av kartan blivit upplåst. Så jag har mycket kvar att utforska!

Medlem

När jag red igenom Valentine härom dagen så hörde jag lustiga ljud från ett av husen.

Jag gick dit och tittade genom ett fönster och såg det här...

Ett par som var höga som hus och som höll på med någon form av "kinky" aktiviteter...

Efter ett tags håll-i-gång så slocknade båda. Det var då jag tog bilden.

En lustig grej var att jag plötsligt fick -1 i honor, utan att jag gjort något.
Men jag antar att det var på grund av fönstergluttande!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Jag fortsätter att spela på...

!!SPOILER ALERT!! Läs bara om ni spelat klart kapitel 6!!

Har precis börjat epilog 1. Mjölka kor, kratta hästskit...

Spelet lugnar ned sig rejält efter allt som hände i kapitel 6. Men det känns rätt okej och det är ju fortfarande samma fantastiska Vilda västern-värld som jag stortrivs i.

Det verkar finnas en del förändringar här och där. Ska bli intressant att rida omkring och se alla ställen där man varit tidigare och se hur det ser ut nu.

Och nu har ju även södra delen av kartan blivit upplåst. Så jag har mycket kvar att utforska!

Haha, ja det är starka kontraster mellan kapitel 6 och epilogen. Men det är ändå helt rätt på något sätt, Arthur lyckades ändå ge John och hans familj en möjlighet att starta om. Fint på något sätt.

Jag har inte hunnit utforska allt, men jag är klar med epilogerna och har börjat free roama igen och det är häftigt att de lagt så mycket tid på att faktiskt få världen att kännas som om flera år passerat. Riktigt bra och känns rätt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Nemo:

När jag red igenom Valentine härom dagen så hörde jag lustiga ljud från ett av husen.

Jag gick dit och tittade genom ett fönster och såg det här...

Ett par som var höga som hus och som höll på med någon form av "kinky" aktiviteter...

https://i.imgur.com/G9dceXf.jpg

Efter ett tags håll-i-gång så slocknade båda. Det var då jag tog bilden.

En lustig grej var att jag plötsligt fick -1 i honor, utan att jag gjort något.
Men jag antar att det var på grund av fönstergluttande!

😁 Många underliga händelser. Jag undrar hur de spånat fram sådana småhändelser? Det har nog gått åt en hel del Whiskey på "möten".

Jag är inte klar med ch. 6. Det kom ju även fram lite fler "vita" uppdrag. De gör jag först, när det går. Fick även reda på hur det gått för mr Bl & mr Wh. Skriver så, blir ju inte direkt spoiler.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

😁 Många underliga händelser. Jag undrar hur de spånat fram sådana småhändelser? Det har nog gått åt en hel del Whiskey på "möten".

Jag är inte klar med ch. 6. Det kom ju även fram lite fler "vita" uppdrag. De gör jag först, när det går. Fick även reda på hur det gått för mr Bl & mr Wh. Skriver så, blir ju inte direkt spoiler.

Ja med tanke på alla sjuka grejer man kan stöta på så har de nog haft skoj vid brainstormandet på Rockstar

Ja, gör de vita när du kan!


signatur

Jump in.

Avstängd

För er som är på kapitel 7 och 8.

Om ni läser tidningar i epilogen så kan ni se vad som hänt med gamla gängmedlemmar med. Man kan även stöta på vissa på tågstationer och andra ställen.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Här har ni alla gravplatser efter kapitel 6 med.

https://www.youtube.com/watch?v=q1Ffh6D4Dcs


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar