Hur hanterar ni haters?

Avstängd
Hur hanterar ni haters?

Hejsan! Som titeln säger: Hur gör ni med haters som skriver negativa saker till er? Jag äger ju en Youtube-kanal där jag gör musikvideos. Massor av folk älskar det jag gör och kommenterar så fina saker. Men nu idag så kom en liten jävel till hater och skrev någonting som liknade: Du är fan sämst, gå och dö. Jag bryr ju mig inte, tog bort kommentaren och blockerade honom. Han hade inte ens videos på sin kanal så jag kan räkna med att han gör så bara för uppmärksamhetens skull. Så jag kommer till er med frågan: Vad är era tips för att ignorera haters? Kommentera nedan!


signatur

Why so serious?

Megadelux

Om jag vore en "officiell person" Youtube, Skriver i tidning eller vadsomhelst där jag utrycker mig och folk skulle kunna kommentera om det. Skulle jag seriöst hyra folk för pengar, som satt och modererade bort det. Jag personligen skulle inte kunna ta det i långa loppet så lika bra att börja tidigt.

Konstruktiv kritik är inga som helst problem. Men somsagt som tråden säger, folk som bara vill hata. Sånt ska bort.

Skägg.
10 Chambers

Det är ju något vi stöter på då och då, och som du är inne på så märker man ofta snabbt om personen skriver kritik eller bara söker uppmärksamhet. I det senare fallet är det sällan någon idé att gå i klinch, bara att fimpa. I det förstnämnda fallet försöker jag ofta möta det med en god ton och saklig argumentation för mina egna tankar och känslor, snarare än att angripa den andras.


signatur
Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Håller helt med Calleman här. Man har bara att tjäna på att vara lugn när man bemöter någon, både haters och inte diskussioner/argumentationer istället för att brusa upp. Sen också som Calle säger så tycker jag man ganska fort kan identifiera om någon skriver för att den har mörk energi att bli av med eller för att den faktiskt har sakliga problem denne vill ta upp. I det första fallet tycker jag man ganska lätt kan hoppa över sådana kommentarer utan ta till sig med den vetskapen.

Off topic men varför skrev du hela inlägget i bold?

Medlem

Bara ignorera. Svara inte, ta inte bort, bemöt inte. De är oväsentliga i ditt liv och deras åsikter om dig och ditt arbete saknar betydelse.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Bara ignorera. Svara inte, ta inte bort, bemöt inte. De är oväsentliga i ditt liv och deras åsikter om dig och ditt arbete saknar betydelse.

+ 1

Noterar du deras existens har du per automatik låtit de vinna

Skribent

Bara att ignorera. Det kommer dessvärre alltid finnas personer som är så sorgliga, osäkra och missnöjda med sig själva att de desperat försöker få andra att må lika dåligt.

Buddha sade en bra sak angående detta. I grund och botten går den ut på frågeställningen: Om någon kommer med en gåva till dig, men du inte accepterar den, vems är då gåvan? Personen som kom med den, givetvis.

Så låt alla mobbare komma med hat, fula ord, ilska och frustration – om du inte accepterar deras "gåva" så kommer de stå där med all sin skit.

Medlem

Det finns gott om människor som lever ett mållöst liv, utan mening och ansvar för varken sig själva eller för någon annan.

Dessa individer anser inte sällan att orsaken till varför de är arga, känner sig omsprungna eller ensamma beror på andra människor, de vill sällan beakta skulden i själva verket ligger i hur de själva sätter upp sina mål, tar ansvar och sedan arbetar för att nå framåt.

Dessa personer som lägger all skuld på andra utvecklar alla slags lögner för att slå bort ideer som det är deras egna mållöshet och bristande självutveckling som kan utgöra det största hotet mot deras framgång. En konsekvens av detta är att se på andras framgång med nollsumme-tänkande - deras framgång är min motgång. Avundsjuka uppstår och en kritisk kommentar yttras i hopp om att återställa den upplevda förlusten. En kommentar som mottagaren fullkomligt kan strunta i.

Medlem

Jag kan tänka mig att det blir mer personligt om kommentaren handlar om något kreativt som man lagt ner hjärta och själ i att skapa, som musiken du har på din kanal. Personligen tar jag däremot inte åt mig av såna kommentarer. Som flera redan nämnt, den enklaste lösningen är att strunta i personen.

Avstängd
Skrivet av Bennii:

Jag kan tänka mig att det blir mer personligt om kommentaren handlar om något kreativt som man lagt ner hjärta och själ i att skapa, som musiken du har på din kanal. Personligen tar jag däremot inte åt mig av såna kommentarer. Som flera redan nämnt, den enklaste lösningen är att strunta i personen.

Precis min tanke.


signatur

Why so serious?

Medlem

Min grabb (nu 9år) la upp lite minecraftvideos på YT för nåt år sen eller så, det var ju knappt någon som kollade men en kommentar var typ: "Du suger, din mic suger du är en bitch, loser!" tyvärr så hade kommentatören inte helt dolt sin identitet så efter lite googlande, kollande på andra Youtubes, spionerat på instagram etc hittade jag killens farsa, mailade en screenshot och med vänliga ord bad honom konfrontera sin son (11år) och fråga hur han uppför sig på nätet. Pappan svarade mig med tacksamhet, och med ursäkt om att det inte går att hålla koll på allt, killen skickade ett förlåt till min grabb och vi prenumererade på varandras kanaler. Killen var också enligt sin farsa, utan internet/telefon/padda i ett par dagar.


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

En svår fråga. Vet själv om hur det känns från en annan site. En del kan man ju "skölja" bort, man har fått hård hud. Man ignorerar det helt enkelt. Man sjunker inte ner till deras nivå med att svara. Men, som sagt, ibland så blir det så att man svarar. Gör man det måste man försöka vända deras åsikter emot dem. Få dem att känna sig som idioter. Att få dem att förklara för sig varför de är så.

Medlem

Ignorera dem helt, gör ingenting som ger dessa personer uppmärksamhet som att blocka dem eller ta bort deras kommentarer så kommer de tröttna. Dessa personer är ute efter uppmärksamhet, när de inte får detta kommer de gå efter andra "mål".

Om man väljer att bemöta dessa personer med argumentation så kan det funka men i de flesta fall leder det bara till mer problem. Det beror även på hur stor man är, ju mindre "tittare" man har desto färre är dessa personer men om man är bland de större kommer detta vara helt meningslöst, många har försökt få, om ens någon, har lyckats.

Medlem

@jamaha121: skrev för en spelsida som hette GameZone för några år sen (innan VDn bestämde att det bästa var att sparka alla och lägga sidan på is 6 månader innan han anställde en 16 åring som nu skriver 2 nyheter varannan dag. smart kille) och titt som tätt kom det lirare som bestämt skulle vara negativa och hata utan anledning. vi hade som policy att bara ignorera allt. om det behövdes en motkommentar för att sätta trollet/hataren på plats så skötte alltid en annan det (oftast vår main editor), inte den som skrev nyheten. allt som oftast hjälpte vår community till med att tysta hatare. det enda vi aktivt tog bort from kommentatorfälten var när någon uppmuntrade någon att ta livet av sig eller liknande för de som redan går i sådana tankar behöver inte folk som säger åt dem att dö.

minns dock själv när jag var runt 12-15 år, då gick jag in på forum och sånt och bara trollade runt lite för det var roligt att skapa kaos, finns nog en del sådana idag också på youtube som bara vill få en reaktion från dig. bästa sättet att få mig at sluta var att ingen reagerade. så ignorera det du kan, radera det som är för grovt, och framför allt, fokusera på det possitiva och den kritik som kan hjälpa dig att bli bättre.

1
Skriv svar