Lunchlådor? Lootlådor!? Är Fallout 76 på väg att få pay to win-system?

Skrivet av Dunder:

Det märks ganska tydligt vem som är "cranky"

Jag gillar bara att ifrågasätta folk som enbart hoppar på åsiktståget, och diskutera intressanta spel. Inget av det jag sagt har varit "barnsligt tekniskt", det är objektivt inte ospelbart när mängder av folk spelar det. Svårare att inse det än så är det inte.

du ifrågasätter inte folk som hoppar på åsiktståget. du attackerar folk grammatik är vad du gör, och det e bara löjligt..
och det är åxå ren fakta och att just nu precis i detta tillfälle så är det spelet precis som alla spel objektivt ospelbart.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

du ifrågasätter inte folk som hoppar på åsiktståget. du attackerar folk grammatik är vad du gör, och det e bara löjligt..
och det är åxå ren fakta och att just nu precis i detta tillfälle så är det spelet precis som alla spel objektivt ospelbart.

Okej, du har bevisligen hoppat över det mesta av diskussionen. Jag råder dig att gå tillbaks och läsa
Du tycker att jag attackerar folks grammatik, men jag har inte sagt ett ord om grammatiken i dina inlägg, hur gärna jag än hade velat.

Spelet är per definition inte ospelbart, tolka det hur du vill.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Dunder:

Okej, du har bevisligen hoppat över det mesta av diskussionen. Jag råder dig att gå tillbaks och läsa
Du tycker att jag attackerar folks grammatik, men jag har inte sagt ett ord om grammatiken i dina inlägg, hur gärna jag än hade velat.

Spelet är per definition inte ospelbart, tolka det hur du vill.

Du attackerar folks grammatik genom att genom att påpeka hur fel dom har hella tiden med när dom säger att det är
Ospelbart utan att ta i åtanke på att dom pratar inte för alla andra utan dom menar för sej själv Det är ett ospelbart spel för vissa vare sej du vill eller inte, sen skriver dom bara inte att det är Ospelbart för mej i sina inlägg. Men det borde vem som helst fatta dom menar för sej själv och därför onödigt att skriva att det är objektivt fel. För det ändrar inte det faktum att dom tycker det är ett dåligt spel.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

eld
Medlem
Skrivet av Dunder:

...
Monster beter sig på samma sätt som i tidigare Bethesda-titlar. Inte för att det betyder att det är bra, Bethesda är värdelösa på AI, men inget som är specifikt för Fo76.
"Performance" funkar bra, kan inte minnas några särskilda dippar. Kraschar har det inte gjort heller efter patcherna. Även loading screens som aldrig tar slut är borta nu.

Köper du allt i vanliga butiker som är på rea också? Varför ska man kunna köpa allting? Himla konstigt argument för att klaga på ATOM-shoppen, när det finns många andra saker att klaga på.

Vet inte vad du menar med att man måste gå in i shoppen för att kolla kartan, det har jag aldrig behövt.
Långt ifrån hälften är låst till shoppen.

Performance handlar om att man måste ha ett 1080ti för att det ska flyta bra, det är inte bra.

På en 970gtx bredvid mig flyter det inte på bra, latency är även uppe i taket. inställningar blev sänkta och nu flytar det på "okej" men inte fantastiskt.

Själv körde jag senast idag och hade en krash, en disconnect utan anledning, ett monster som inte reagerade på jag sköt på den tills den dog, ett annat monster som blev förvirrat och stog still för evigt, instant-död utan anledning, halva mitt hus som bestämde sig att det var utanför frustrum och gömde sig själv om jag tittade fel på det.

Med atom-shop så hörs helatiden argumentet att man inte behöver spendera riktiga pengar, men det är ju inte hela sanningen som sagt. Man kommer inte ens kunna få hälften av sakerna via ingame-atoms.

Medlem
Skrivet av eld:

Performance handlar om att man måste ha ett 1080ti för att det ska flyta bra, det är inte bra.

På en 970gtx bredvid mig flyter det inte på bra, latency är även uppe i taket. inställningar blev sänkta och nu flytar det på "okej" men inte fantastiskt.

Okej, det handlar alltså om att prestandakraven är för höga, snarare än att något sviktar
Är de högre än Fallout 4, menar du? Eller är det kanske nätverksproblem som spökar? De är ju inga mästare på nätverkskod, direkt.

Skrivet av eld:

Själv körde jag senast idag och hade en krash, en disconnect utan anledning, ett monster som inte reagerade på jag sköt på den tills den dog, ett annat monster som blev förvirrat och stog still för evigt, instant-död utan anledning, halva mitt hus som bestämde sig att det var utanför frustrum och gömde sig själv om jag tittade fel på det.

Skumt, har inte sett dessa problem själv efter patcherna, och inte heller på alla de streams jag kollat på. Antar att det är samma buggar Bethesda alltid haft i sina spel.

Skrivet av eld:

Med atom-shop så hörs helatiden argumentet att man inte behöver spendera riktiga pengar, men det är ju inte hela sanningen som sagt. Man kommer inte ens kunna få hälften av sakerna via ingame-atoms.

Det är hela sanningen om man förutsätter att man inte behöver köpa allting i butiken. Det brukar man sällan göra
Att få hälften av sakerna är nog inga problem. Jag har flera tusen (efter att redan ha köpt flera saker) utan att ha tittat en sekund på dailies och weeklies.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Verkligen inte, men du får gärna ge en källa på det.

enkelt! där 3476 negativa 984 positiva. du tillhör således den MINORITET som tycker det är ett bra & mysigt spel.
https://www.metacritic.com/game/pc/fallout-76/user-reviews

Skrivet av Dunder:

Nej, detta är också fel. På Twitch har det ungefär samma siffror som BF5, går kräkreflexerna igång på de flesta där också?

kommer aldrig spela BF5 för mycket SJW från Dice ect. skriva om historiken om (tungt vatten raiden i Norge)

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

enkelt! där 3476 negativa 984 positiva. du tillhör således den MINORITET som tycker det är ett bra & mysigt spel.
https://www.metacritic.com/game/pc/fallout-76/user-reviews

Du använder åsiktstågets hemsida för att argumentera mot åsiktstågets existens? Alright!

Skrivet av Xcalibur:

kommer aldrig spela BF5 för mycket SJW från Dice ect. skriva om historiken om (tungt vatten raiden i Norge)

I lol'ed....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Du använder åsiktstågets hemsida för att argumentera mot åsiktstågets existens? Alright!

har du nånting som bevisar motsatsen ?

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

har du nånting som bevisar motsatsen ?

Det är många reviews där, av snubbar som inte ens har spelat spelet. Så nä, man ska inte ta den sidan seriöst.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

har du nånting som bevisar motsatsen ?

Verkligheten, t.ex... Här är ett exempel: https://www.twitch.tv/directory/game/Fallout%2076

Eller att det skrivs mycket av spelare i forum, skapas videos, finns redan mängder med guider och tutorials... Allt som kräver mer än att man bara satt sig och skrivit ett negativt inlägg utan att ha satt sig in i vad man skriver om.

Bara det att critic reviews är dubbelt så högt som user score säger en hel del.... Metacritic är totalt värdelöst.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Verkligheten, t.ex... Här är ett exempel: https://www.twitch.tv/directory/game/Fallout%2076

Eller att det skrivs mycket av spelare i forum, skapas videos, finns redan mängder med guider och tutorials... Allt som kräver mer än att man bara satt sig och skrivit ett negativt inlägg utan att ha satt sig in i vad man skriver om.

Bara det att critic reviews är dubbelt så högt som user score säger en hel del.... Metacritic är totalt värdelöst.

Vad är det twitch länken bevisar?? Undrar seriöst! För hur många som kollar på ett spel kan ha mer att göra med den som sänder spelet än spelet själv och avgör inte hur bra ett spel är.

Medlem
Skrivet av bleken:

Vad är det twitch länken bevisar?? Undrar seriöst! För hur många som kollar på ett spel kan ha mer att göra med den som sänder spelet än spelet själv och avgör inte hur bra ett spel är.

Du menar att folk spelar och tittar på ett spel de inte gillar, och att de skulle göra det mer för Fo76 än för andra spel?

Sen bevisar det ingenting, precis lika lite som att länka till Metacritic bevisar någonting.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Du menar att folk spelar och tittar på ett spel de inte gillar, och att de skulle göra det mer för Fo76 än för andra spel?

Sen bevisar det ingenting, precis lika lite som att länka till Metacritic bevisar någonting.

Absolut så suger metacritic som hänvisning till ett spel.. Och ja jag menar att där finns många (inte alla) som kollar för att kolla på streamaren och och inte bryr sej om spelet alls, som då gör att kvalité avgörandet på spelet e lika dålig som metacritic. Kanske såfall mer hur många det e som streama spelet är en bättre hänvisning för det visar ju folk som faktiskt spelar det.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Verkligheten, t.ex... Här är ett exempel: https://www.twitch.tv/directory/game/Fallout%2076

Eller att det skrivs mycket av spelare i forum, skapas videos, finns redan mängder med guider och tutorials... Allt som kräver mer än att man bara satt sig och skrivit ett negativt inlägg utan att ha satt sig in i vad man skriver om.

Bara det att critic reviews är dubbelt så högt som user score säger en hel del.... Metacritic är totalt värdelöst.

behöver ja gå in på varje video & läsa alla kommentarer för att bilda mig en uppfattning? eller hur gör jag?

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

behöver ja gå in på varje video & läsa alla kommentarer för att bilda mig en uppfattning? eller hur gör jag?

Att kolla på lets plays, verkar va det bästa. Sen får man använda sin egna uppfattning hur spelet verkar vara. 90% av alla reviewers har inte ens kommit förbi lvl 10 ens...


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Att kolla på lets plays, verkar va det bästa. Sen får man använda sin egna uppfattning hur spelet verkar vara. 90% av alla reviewers har inte ens kommit förbi lvl 10 ens...

ja har spelet & är väl uppe i 30 timmar. jag tycker det suger. finns alldeles för många buggar/glitch för att fungera.
ja försöker däremot få en uppfattning hur många som gillar/ogillar FO76 verkar inte finnas den funktionen att ge betyg på twitch.

Avstängd

@CliQue-SinneD:
Går dock att lösa gratis via mods, iaf på pc

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

ja har spelet & är väl uppe i 30 timmar. jag tycker det suger. finns alldeles för många buggar/glitch för att fungera.
ja försöker däremot få en uppfattning hur många som gillar/ogillar FO76 verkar inte finnas den funktionen att ge betyg på twitch.

Kvittar hur många som älskar eller hatar det. Vissa spel är mainstream och andra är inte. Survival RPG är inget för alla.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Kvittar hur många som älskar eller hatar det. Vissa spel är mainstream och andra är inte. Survival RPG är inget för alla.

har varit gamer i runt 25-30år RPG är nånting jag älskar,
det är FO76 som är ett buggigt, spel där det ända som fungerar är mikrotransaktionerna.
alla snubblande försök som Bethesda gjort hör ju mer hemma på nån amatörs kickstarter/indigogo spelsida.

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

har varit gamer i runt 25-30år RPG är nånting jag älskar,
det är FO76 som är ett buggigt, spel där det ända som fungerar är mikrotransaktionerna.
alla snubblande försök som Bethesda gjort hör ju mer hemma på nån amatörs kickstarter/indigogo spelsida.

Det mesta fungerar. Vi har förstått att du inte gillar spelet, men dina överdrifter är ganska lustiga.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det mesta fungerar. Vi har förstått att du inte gillar spelet, men dina överdrifter är ganska lustiga.

låt "oss" ändra på den texten

Ingenting fungerar. Vi har förstått att du gillar spelet, men dina överdrifter är ganska lustiga.

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

låt "oss" ändra på den texten

Ingenting fungerar. Vi har förstått att du gillar spelet, men dina överdrifter är ganska lustiga.

Det är många buggar, men inte jätte många gamebreaking buggar just nu. New Vegas när det släpptes så var det mycket buggigare än detta. Fallout 4 var man tvungen att använda console command för att komma förbi mainquesten.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

låt "oss" ändra på den texten

Ingenting fungerar. Vi har förstått att du gillar spelet, men dina överdrifter är ganska lustiga.

Du har fått bevis på att det är fel, men ignorans kan vara svårt att bli av med.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Du har fått bevis på att det är fel, men ignorans kan vara svårt att bli av med.

detsamma, dito, likaledes.

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

detsamma, dito, likaledes.

Nej, du har länkat metacritic som enbart är subjektiv. Bevis bör vara objektiva.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, du har länkat metacritic som enbart är subjektiv. Bevis bör vara objektiva.

så twitch kanaler är objektiva?
och hur du har kommit underfund att det är fler som gillar spelet pga att det finns Fallout76 "kanaler"
om man ser på försäljning av fallout 76 är det objektivt?

Medlem

Dåliga försäljningssiffror, dåliga betyg, en upprörd grupp med såväl spelare och kritiker som inbitna fans. Buggar som funnits kvar sedan Fallout 4 och inte har åtgärdats på flera år tyder bara på att stora delar av spelet är reskinnat från annat.

Det kanske inte är rättvist att säga att spelet är "ospelbart" eftersom det fortfarande finns de som tycker det är fullt dugligt. Det känns dock fullt rimligt att påstå att spelet inte är i närheten av den standard som förväntas av ett AAA-spel. Inte heller av en spelstudio med så mycket erfarenhet i bagaget. Fallout 76 känns mer trasigt än Pubg och det säger inte lite.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Dåliga försäljningssiffror, dåliga betyg, en upprörd grupp med såväl spelare och kritiker som inbitna fans. Buggar som funnits kvar sedan Fallout 4 och inte har åtgärdats på flera år tyder bara på att stora delar av spelet är reskinnat från annat.

Det kanske inte är rättvist att säga att spelet är "ospelbart" eftersom det fortfarande finns de som tycker det är fullt dugligt. Det känns dock fullt rimligt att påstå att spelet inte är i närheten av den standard som förväntas av ett AAA-spel. Inte heller av en spelstudio med så mycket erfarenhet i bagaget. Fallout 76 känns mer trasigt än Pubg och det säger inte lite.

Lite orättvist att jämnföra ett multiplayer spel med ett singleplayer spel med multiplayer. Hur var pubg vid launch på konsol?

Spelet är mycket bättre nu än vad det var vid launch iaf. Dom buggarna jag har märkt är mest bara från scorched då deras animationer blir helt buggade ibland. Säkert någon typo på koden eller något, för det verkar bara va dom fienderna som är muppade.

Annars är det bara lite balanseringar på vapnen som behövs göras.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@rmpyro: ja pugb ser ju ut att vara ett ofärdigt spel, fast det rättfärdigar inte att andra gör likadant.

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

@rmpyro: ja pugb ser ju ut att vara ett ofärdigt spel, fast det rättfärdigar inte att andra gör likadant.

Nä, men fallout 76 är inte ens i närheten så buggigt och ospelbart som pubg var på konsol vid release. Oftast är det bara animationer på olika saker och monster som buggar ibland.

Dom har fixat ganska mycket nu efter alla patcher.

Visst det finns säkert buggar som andra spelare får som jag aldrig får. Ser videor på folk som spelar och grafiken buggar ur totalt för dom, terräng och sånt försvinner, men dom kanske har en jättegammal dator som inte klarar av spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skriv svar