Sista säsongen av Telltales The Walking Dead blir Epic Store-exklusiv

Robot
Sista säsongen av Telltales The Walking Dead blir Epic Store-exklusiv

Epic gör allt för att göra sin digitala spelaffär till en attraktiv plattform.

#epic-store, #the-walking-dead


Medlem

Då är mitt första köp på Epic Store säkrat...

Inaktiv

Inb4 något i stil med: happ då kommer man inte spela sista säsongen ändå.

Medlem

Då fåre fan va.

Medlem

Definitionen av att pissa på hela seriens fans för pengar. Då vet man var de står!

KoP
Medlem

Ashen är väl inte så värst exklusivt då det finns att köpa digitalt både på Xbox One och PS4?

Medlem

Vilken tur att jag inte köpte det direkt den här gången. När dom gör såhär blir det lättare att ladda ner spelet istället

Medlem

A: Sista säsongen av Telltales The Walking Dead blir Epic Store-exklusiv

B: kommer du bara att kunna avsluta Telltales The Walking Dead genom dem.

C: Därför kommer du kunna få tag i resten av säsongen via dessa plattformar om du köpte dem

So pick one!
A: sista säsongen säljes endast i epic store
B: sista säsongen säljes endast i epic store
C: Sista säsongen finns att köpa på de plattformar där du köpte tidigare säsonger

Medlem
Skrivet av Allexz:

A: Sista säsongen av Telltales The Walking Dead blir Epic Store-exklusiv

B: kommer du bara att kunna avsluta Telltales The Walking Dead genom dem.

C: Därför kommer du kunna få tag i resten av säsongen via dessa plattformar om du köpte dem

So pick one!
A: sista säsongen säljes endast i epic store
B: sista säsongen säljes endast i epic store
C: Sista säsongen finns att köpa på de plattformar där du köpte tidigare säsonger

Vad är det som är svårt att förstå? Det säljes endast i Epic store men finns tillgängligt på andra plattformar för dom som köpte innan Telltale gick i konkurs.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Fan vilka raggar schwein alltså. Giriga lud**. Går att hitta säsongen till Steam via Kinguin för 250:- ungefär.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Helt okej att det finns på epic store, däremot fattar jag inte varför man skulle vara glad för att ett spel blir exklusivt, speciellt inte när det finns 0 logistisk anledning - inte designat till ett system osv. Alla konsumenter förlorar på det, så den biten tycker jag är tråkig.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vad är det som är svårt att förstå? Det säljes endast i Epic store men finns tillgängligt på andra plattformar för dom som köpte innan Telltale gick i konkurs.

Så du menar att det inte endast säljs via Epic, då det finns tillängligt via andra plattformar?

ELF
Medlem

Hoppas det släpps på andra plattformar igen. Vill inte ha det utspritt. Fattade dessutom precis att New Frontier är säsong 3. Varför ska studior ha så korkade namnscheman ibland....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Usch. Vad besviken jag blir...

Konkurrens har jag tidigare konstaterat är bra. Men exklusivitet. Ska vi behöva dras med mer sån skit nu... suck.

Medlem

Nej tack, nu dog serien för mig.

Medlem
Folk fokuserar HELT fel

Tycker folk gör fel som bojkottar. Ja,Epic exclusiv suger. Men jag tänker FAN inte straffa det företag som med stor möda lyckats rädda serien! Om det här är enda sättet för dem så får det vara så.

Jag orkar ta de tre minuter det kommer ta att registera sig på sidan .

Medlem
Skrivet av Evilof:

Tycker folk gör fel som bojkottar. Ja,Epic exclusiv suger. Men jag tänker FAN inte straffa det företag som med stor möda lyckats rädda serien! Om det här är enda sättet för dem så får det vara så.

Jag orkar ta de tre minuter det kommer ta att registera sig på sidan .

Nu tycker jag du har fel. Som konsument har du rätt att skippa spelet oavsett av orsak. Om vissa människor inte tycker om att Epic Games köper exklusiviteter, varför ska dessa människor vara med och stödja den utvecklingen? Det bidrar ju bara till att Epic köper fler exklusiviteter.

eld
Medlem
Skrivet av wallde:

Definitionen av att pissa på hela seriens fans för pengar. Då vet man var de står!

Seriens fans har redan köpt säsongen, så de kan spela det på steam.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Nu tycker jag du har fel. Som konsument har du rätt att skippa spelet oavsett av orsak. Om vissa människor inte tycker om att Epic Games köper exklusiviteter, varför ska dessa människor vara med och stödja den utvecklingen? Det bidrar ju bara till att Epic köper fler exklusiviteter.

Ganska gråskalig fråga helt enkelt, speciellt dp vi PC spelare är vana att kinna göra lite som vi vill,medan konsoller nog är mer vana exclusives. Det är värre för dem dock. Där KAN man inte spela.
Vad är det värsta som händer här? Att utvecklarna får högre andel och att man måste registera sig på en till sida.
Sån Steam-älskare är jag inte... Men visst. Hade jag fått välja hade jag köpt på GOG.
Jag tycker I vilket fall att det vore orättvist att efter vad som närmast bör liknas vid en bragd ha räddat serien direkt bli straffade. Jag kommer köpa. Sen kanske det blir enda spelet jag nånsin köper på Epic...

1
Skriv svar