Starbreeze ska fokusera på kärnverksamheten - vill göra sig av med VR-satsningar

Robot
Starbreeze ska fokusera på kärnverksamheten - vill göra sig av med VR-satsningar

Företaget har presenterat hur studion ska kunna räddas från konkurs.

#starbreeze


Medlem

Jag vet att ägarna av starbreeze läser fz (som alla goda män) så här kommer ett tips. Ta payday och släpp det på mobil för 5 dollar fyllt med (kosmetiska) inne-i-app-transaktioner. Garanterad succé.

Medlem

istället för göra payday till mobil kunde dom ha gjort rätt från början med spelet tycker jag Var grym musik och cool grund men sen gick det väldigt snett.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Jag vet att ägarna av starbreeze läser fz (som alla goda män) så här kommer ett tips. Ta payday och släpp det på mobil för 5 dollar fyllt med (kosmetiska) inne-i-app-transaktioner. Garanterad succé.

Starbreeze jobbar redan med Payday till mobila enheter. De testar marknaden i ett par länder nu. Går vid namnet Payday: Crimewar.

Medlem

Här kan ni läsa "Allt du behöver veta om Starbreeze: Från en stjärna till en stjärnsmäll"

Helt sjukt hur de har hållit på..

https://gamingaktier.com/allt-du-behover-veta-om-starbreeze/?...

Medlem

Det var så sjyst när vi gjorde Payday1, sitta back to back med en annan level designer (senare kom en till in), när det var klart så började det typ suga lite, för då kom den där saken när Sbz köpte Overkill, då visste man liksom vad som skulle ske och det skedde med, 60 producenter, managers, scrum(??!!), möten, etc... onödigt (man får en uppgift sedan löser man den - ingen snack, inga möten), då sa jag upp mig och började sova i ett dike utanför slottet, somnade till all den vackra musiken och snön som föll när Silvia skakade kungens kudde från fönstret ovanför.

Kan tilläggas att jag jobbade på sbz1, började på overkill som var asnice, sedan drogs jag in i sbz2 haha, så sämst. Dagen då man kom tillbaka till Uppsala och träffade dom man jobbat med innan på något sorts go-cart event, speciellt eftersom man lämnade "in disgrace" ett par år innan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Starbreeze jobbar redan med Payday till mobila enheter. De testar marknaden i ett par länder nu. Går vid namnet Payday: Crimewar.

Vad besviken jag blev när jag gick in på deras hemsida och såg coming soon. Hoppas de kan få ut spelet innan konkursen är ett faktum.

Medlem

Det är bara konstigt att Starbreeze inte under utvecklingen av senaste Walking Dead inte kunde förutse detta bättre. Ett spel utvecklas som bekant inte över en helg. Det är så fullt av bedrövligheter att vilken amatör som helst skulle förstå att det skulle tanka totalt.

Medlem

Var är alla sbz-människor som brukar vilja prata upp allt här på fz? Verkligheten kom ikapp?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Var är alla sbz-människor som brukar vilja prata upp allt här på fz? Verkligheten kom ikapp?

Oh det kommer göras igen nu när aktien är i botten, det finns alltid vinnare när andra förlorar!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gott, nedläggandet av VR-trams är välkommet. Kanske man ska investera en slant när aktien är såhär billigt.

1
Skriv svar