Atom RPG, ett ryskt Fallout, är släppt på Steam

Robot
Atom RPG, ett ryskt Fallout, är släppt på Steam

Stilla dina cravings på isometrisk apokalyptiskt rollspelande från grannarna i öst.

#atom-rpg, #fallout, #nyhetstips, #wasteland


Medlem

Väldigt intresserad av detta!! Någon som testat?

Medlem

Oj vad budget det såg ut. Pass.

Medlem

Varför har alla trailers nuförtiden typ 30 sekunder intro? Är den 3-4 minuter, okay, men 1:15 ...
hur som, ser intressant ut, men jag avvaktar betyg tror jag.

Testpilot

Ser ju najs ut , hoppas resten håller. Särskilt storyn måste ju vara rolig också!

Inaktiv

Wasteland 2 var duktigt bra så håller det ungefär samma klass så är det säkert värt 150kr.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Varför har alla trailers nuförtiden typ 30 sekunder intro? Är den 3-4 minuter, okay, men 1:15 ...
hur som, ser intressant ut, men jag avvaktar betyg tror jag.

Väldigt positivt betyg på Steam, är väl dessutom ett kickstarter projekt så om det inte hade varit bra så hade de nog fått veta det. Blir ett köp under julrean för min del.

Medlem

Hoppas att det säljer bra, hade gärna sett många fler liknande spel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Väldigt buggigt sist jag spelade men det va några veckor sedan. Men förvånansvärt välgjort, lite störande när dialogen flippar över till ryska på vissa ställen. Kanske är fixa nu. Känns som en blandning av typ bioshock och senare Fallout-spelen.

Medlem

Inväntar att Bethesda stämmer dom över namnet "Atom" för att det är kopplat till ett Fallout liknande spel
Sånt folk gör nu förtiden liksom, "WE OWN THAT WORD"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av meowfive:

Väldigt buggigt sist jag spelade men det va några veckor sedan. Men förvånansvärt välgjort, lite störande när dialogen flippar över till ryska på vissa ställen. Kanske är fixa nu. Känns som en blandning av typ bioshock och senare Fallout-spelen.

Hur är humorn? Det var ju det bästa i fallout 1/2.

Medlem

Ser helt klart intressant ut, kommer nog köpas i mellandagarna

Medlem

Kostar inte så mycket (cirka 150) så tänkte också slå till efter julen. Läste några recensioner på Steam som sa att random encounters kunde ha väldigt hög svårighet och att de hoppades att de blev lite nedtonade i framtida uppdatering.

Medlem

Hade aldrig hört talas om spelet förrän jag såg det i förbifarten när jag slökollade efter reor på STEAM och Köpte spelet igår kväll kring klockan 19 och fastnade fram tills för en kvart sen typ. Bra skit med andra ord!

Visst, det är lite lågbudgetkänsla över spelet, rätt "meh" crafting, få menyval, man kan inte ändra keybindings, en riktigt taskig journal/questlog och dessutom lider spelet av mitt absolut största hat moment i rpg's - alldeles för lite bärkapacitet på karaktärerna. Jag verkligen avskyr att behöva ägna nästan lika mycket tid åt att göra mig av med saker i inventory't genom att ständigt springa och själva prylar som den tid jag använder till att faktiskt utforskar världen i sig. Men till skillnad från buggsheda så har jag inte råkat ut för en endaste lite bugg efter 8 timmars konstant spelande.

Känns spontant som en homage till de tidiga fallout spelen, som jag personligen inte var någon större fan av faktiskt, men detta spel är skitkul än så länge, riktigt skön grå moral i valen man kan göra och man behöver tänka till lite och kan absolut inte kötta sig igenom allt heller eller bara slentrianmässigt svara på frågor utan att verkligen läsa igenom vad karaktärerna säger till dig. Och för priset (dryga 150 kr), anser jag att det är det ett givet köp om man gillar den här typen av postapokalyptiska rpg's.

Medlem

Tror YT-streamaren NorthernLion körde en early-acess let's look at av det här. Ser riktigt lovande ut. Jag skulle ha svårt att vrida ner tempot till oldschool-hastigheten, men är bra sugen på det. F2 är ju fortfarande en måttstock, även om det är obsolet i dom flesta liknelsesammanhang.

Inaktiv
Skrivet av Chomag:

Hade aldrig hört talas om spelet förrän jag såg det i förbifarten när jag slökollade efter reor på STEAM och Köpte spelet igår kväll kring klockan 19 och fastnade fram tills för en kvart sen typ. Bra skit med andra ord!

Visst, det är lite lågbudgetkänsla över spelet, rätt "meh" crafting, få menyval, man kan inte ändra keybindings, en riktigt taskig journal/questlog och dessutom lider spelet av mitt absolut största hat moment i rpg's - alldeles för lite bärkapacitet på karaktärerna. Jag verkligen avskyr att behöva ägna nästan lika mycket tid åt att göra mig av med saker i inventory't genom att ständigt springa och själva prylar som den tid jag använder till att faktiskt utforskar världen i sig. Men till skillnad från buggsheda så har jag inte råkat ut för en endaste lite bugg efter 8 timmars konstant spelande.

Känns spontant som en homage till de tidiga fallout spelen, som jag personligen inte var någon större fan av faktiskt, men detta spel är skitkul än så länge, riktigt skön grå moral i valen man kan göra och man behöver tänka till lite och kan absolut inte kötta sig igenom allt heller eller bara slentrianmässigt svara på frågor utan att verkligen läsa igenom vad karaktärerna säger till dig. Och för priset (dryga 150 kr), anser jag att det är det ett givet köp om man gillar den här typen av postapokalyptiska rpg's.

Bra sammanfattning. Blir nog ett köp inom närmaste tiden faktiskt.

I väntan på Wasteland 3!

Medlem

@anon_326114:

Japp, rekommenderar det här spelet varmt. Men som sagt, det har ju givetvis en del negativa sidor också som jag nämnde.

Avstängd

En uppföljare ska släppas till Atom rpg.

Atom RPG: Trudograd; https://store.steampowered.com/app/1139940/ATOM_RPG_Trudograd...

1
Skriv svar