Ark-skaparnas pirat-MMO Atlas spelbart i morgon

Robot
Ark-skaparnas pirat-MMO Atlas spelbart i morgon
Medlem

Med tanke på ARKs storlek på sin installationsfil, så vill jag inte ens tänka mig hur stor filen kommer bli på detta spel..... Hade kanske varit bra ändå att köpa en 1tb SSD under black friday rean


signatur
Medlem

Ser ut att kunna bli makalöst roligt det där.
Får slänga ut realism etc genom fönstret men spelet verkar gjort utifrån att man ska ha roligt på många olika sätt. Rida häst mellan båtar i strid, designa sina egna skepp och ha eldkastarkanoner tyder på en förmåga att tänka utanför mainstreamspelen även om det förstås finns influenser.
Ska bli väldigt intressant att se hur det utvecklas och vad som faktiskt blir roligt. Hur världen är med motspelare vs utan och hur man lyckas balansera allt och hur inträde in i en värld med 40000 spelare hanteras. Får nu lust att kolla igenom det man har hemma med pirattema för att nostalgispela lite.

Releasehästryttare

Lär ju vara 30 euro under early acces och sen höjer de priset till 60 euro när fullversionen kommer som de gjorde med Ark.

Geeks Gaming
Skrivet av Zordian:

[...]Rida häst mellan båtar i strid[...]

Är det bara jag som får en väldigt konstig bild av detta? 🤔😉

Ser inte ut som ett hardcore mmo direkt men kan nog bli riktigt underhållande

Redaktör
Skrivet av NordhNet:

Är det bara jag som får en väldigt konstig bild av detta? 🤔😉

Ser inte ut som ett hardcore mmo direkt men kan nog bli riktigt underhållande

Det ÄR konstigt.


signatur
Medlem

Har svårt att lita på wildcard igen, Ark var fantastiskt i början sen kändes det som dom gjorde allt för att förstöra det med att kunna flytta hela din tribe till ny server och till och med flytta drakar och andra varelser från expansioner till grund spelet. Men man kan ju hoppas dom har lärt sig av sina misstag.

Medlem

Jo håller med att det är konstigt men hoppas att det är konstigt roligt.
Och det är ju många spel som kan ansetts detsamma titta bara på Mario en rörmokare som springer runt i en sagovärld och äter svamp osv.
Håller tummarna tills jag får se mer Lets play osv.

Medlem

Jag e skeptisk, får lite samma vibbar som av Ark's Early access trailer. det såg fantastiskt ut, men själva spelet var inte ens i närheten gameplaymässigt.

Sen så släppte de betal-dlc till ett spel som fortfarande var i early access, sedan dess bojkottar jag dom.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Gen
Medlem

Ser roligt ut men animationerna är sjukt stela och ryckiga.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Med tanke på ARKs storlek på sin installationsfil, så vill jag inte ens tänka mig hur stor filen kommer bli på detta spel..... Hade kanske varit bra ändå att köpa en 1tb SSD under black friday rean

Spelet är 100GB, hade det varit på skiva hade det känts som förr i tiden när det krävdes en hel hög för att installera ett spel.

Det lanseras vid midnatt, gott om tid för alla streamers att spela några timmar innan jag vaknar på morgonen och tar ställning till om det är spelbart eller inte!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Från officiella Discord:

Pre-launch FAQ

We'll expand further on ATLAS and ATLAS Discord FAQ post-launch.

When is launch?

The countdown timer can be found here: https://www.playatlas.com/

But Steam shows a different time!?

We know! They're working on fixing that. PlayATLAS will always show the accurate timer.

How much is it?

$25 USD on sale at launch, $30 USD during Early Access and $60 USD out of Early Access.

How big is it?

The game will need about 100GB on your SSD/HDD and the dl will be approximately 30GB - please keep in mind that this is an approximate and may be updated come launch.

What about servers?

There will NA and EU servers upon launch with more to follow in the future. These servers will not be region locked.

Can I pre-order/pre-download the game?

ATLAS will be launching as an Early Access title and as such won't be available for pre-download or pre-order

Ambassadör
Xbox

Det här ser vansinnigt knasigt ut! Kommer till Xbox game preview också någon gång efter årsskiftet.


signatur

Jump in.

Medlem

Vilken smörja. Dålig grafik, helkassa animationer, drakar, demoner och riddare, skepp som ser ut som badkar med 6 master utan någon som helst rimlig eller logisk rigg.

Nä tack, Sea of Thieves sparkar stjärten på denna knasiga fantasy wannabe.

Medlem

Hade det bara vart pirat, båtbyggande osv hade det varit intressant.
Nu känns det som för mycket är med och dålig kvalitet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Vilken smörja. Dålig grafik, helkassa animationer, drakar, demoner och riddare, skepp som ser ut som badkar med 6 master utan någon som helst rimlig eller logisk rigg.

Nä tack, Sea of Thieves sparkar stjärten på denna knasiga fantasy wannabe.

Om SoT haft innehåll hade Atlas inte ens varit på kartan.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Geeks Gaming

Nehepp, försenat igen då... GG :/

Medlem

Interfacet är ritat i pain, eloge.

Medlem

Jag krävde återbetalning av detta spel direkt. Såg lite halv trevlig ut men visade sig vara helt annat än vad jag förväntade mig. Rekommenderas EJ

Medlem

Kört runt 60 timmar. Idag tog mitt tålamod slut.
Kör solo på PvE byggde en brig för några dagar sen. Stockat på med sjukt mycket resources
Lvl 43 på karaktären.
Idag när jag loggar in är briggen sänkt och allt är borta. För att några jä $#$. Skitungar har sänkt den av en bug. Som gör att dem plockar på sig sjukt mycket resources klättrat ombord för att sedan sänka fartyget med hjälp av sin egna vikt.

Och devsen verkar ha noll koll samt inga logs eller dylikt.
Detta har tydligen blivit ett nytt nöje för folk som bara spelar för att förstöra för andra men som är såpass dåliga på spelet så att dem gör det på en pve server.
För dem dör väl direkt på en pvp server kan man tro.


signatur

Skitfiske

1
Skriv svar