Lunchlådor? Lootlådor!? Är Fallout 76 på väg att få pay to win-system?

Robot
Lunchlådor? Lootlådor!? Är Fallout 76 på väg att få pay to win-system?

Förhoppningsvis är lådorna inte av nylon.

#bethesda, #fallout-76


Medlem

Misstänker att det blir ett freemium-spel snart

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Misstänker att det blir ett freemium-spel snart

Något måste de ju göra för att få folk att spela spelet. Det verkar ju ha sålt urdåligt.

Medlem

Låter lite tråkigt, förhoppningsvis går det inte att köpa dem om de nu boostar stats på olika sätt. Återstår att se, nu har de i alla fall fixat FOV slider och Push to talk som alla gnällde på

Medlem

Tur att man inte köpte skiten.

Medlem

Jag tror inte ens att det här är ett spel längre. Det är bara ett förklätt internet-troll.

Ambassadör
Xbox

Dessutom detta...


signatur

Jump in.

Medlem

Det mest rätta jag sett någon posta på riktigt länge. "Like" x2

Medlem

Vilken värdelös nyhet. Är ju inte tillgängligt i spelet "än". Kanske borde avvakta att döma innan det finns konkret information.

Skulle inte förvåna mig alls om de faktiskt lade till det, men finns inga definitiva bevis än.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Vilken värdelös nyhet. Är ju inte tillgängligt i spelet "än". Kanske borde avvakta att döma innan det finns konkret information.

Skulle inte förvåna mig alls om de faktiskt lade till det, men finns inga definitiva bevis än.

Det vore näst intill tjänstefel av FZ att inte rapportera all spelrelaterad skit som kommer i deras väg, även om det inte är bekräftat ännu. Så länge man är tydlig med vad som är fakta och vad som inte är det så är det helt ok. FZ har dessutom ingen skyldighet att vara snäll mot spelutgivare och det finns verkligen ingen anledning i världen att vara snäll mot Bethesda just nu.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Vilken värdelös nyhet. Är ju inte tillgängligt i spelet "än". Kanske borde avvakta att döma innan det finns konkret information.

Skulle inte förvåna mig alls om de faktiskt lade till det, men finns inga definitiva bevis än.

Trollbete-nyhet


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Vilken värdelös nyhet. Är ju inte tillgängligt i spelet "än". Kanske borde avvakta att döma innan det finns konkret information.

Skulle inte förvåna mig alls om de faktiskt lade till det, men finns inga definitiva bevis än.

FZ borde ge monetära alternativ för att kunna utöka nyhetsvärdet. Ge möjligheten privilegiet för användare att betala för t.ex. en annan artikelbild, ett annat teckensnitt, en TLDR sammanfattning "läs förstärkare" om man så vill. Möjligheterna är oändliga.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Det vore näst intill tjänstefel av FZ att inte rapportera all spelrelaterad skit som kommer i deras väg, även om det inte är bekräftat ännu. Så länge man är tydlig med vad som är fakta och vad som inte är det så är det helt ok. FZ har dessutom ingen skyldighet att vara snäll mot spelutgivare och det finns verkligen ingen anledning i världen att vara snäll mot Bethesda just nu.

Förvisso, men det här är bara rykten och lite skit från reddit, som inte alls borde betraktas som en acceptabel källa för sig själv.
Såga röven av dem när det väl är bekräftat 100% att det ska dyka upp i spelet, men det här är löjligt.

Skrivet av Sapiens:

FZ borde ge monetära alternativ för att kunna utöka nyhetsvärdet. Ge möjligheten privilegiet för användare att betala för t.ex. en annan artikelbild, ett annat teckensnitt, en TLDR sammanfattning "läs förstärkare" om man så vill. Möjligheterna är oändliga.

Haha, för att låsa upp en till källa, 50 kr...

Frilansare
Skrivet av Sapiens:

FZ borde ge monetära alternativ för att kunna utöka nyhetsvärdet. Ge möjligheten privilegiet för användare att betala för t.ex. en annan artikelbild, ett annat teckensnitt, en TLDR sammanfattning "läs förstärkare" om man så vill. Möjligheterna är oändliga.

För 10 500 "gibs" kommer Gurra hem till dig och läser upp nyheten på Skelleftemål.

Medlem

I fallout shelter kan man väl köpa lunchboxes för riktiga stålar så varför inte här också...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

För 10 500 "gibs" kommer Gurra hem till dig och läser upp nyheten på Skelleftemål.

Vänta nu, hade ni inte "fragz" som valuta? Eller både och? Köp fragz för riktiga dolans, sedan måste dessa lösas in via 1:4 ratio för att få gibs?

Btw, jag kan erbjuda mig att läsa nyheterna med Carl Bildt-imitation för runt 12 700 gibs dvs ca 50 800 fragz. Eller 500 dolans om ni vill pröjsa direkt via PayPal/Swish.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Misstänker att det blir ett freemium-spel snart

Med tanke på att priset verkar vara nere på 230 spänn är det nästan där. Snacka om botchad release.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

För 10 500 "gibs" kommer Gurra hem till dig och läser upp nyheten på Skelleftemål.

Hur mycket för Lennart Jähkel?

Medlem
Skrivet av Juel91:

Med tanke på att priset verkar vara nere på 230 spänn är det nästan där. Snacka om botchad release.

Men för Blizzard har Fallout 76 varit en räddare i nöden =D

(snodde bilden från Devans inlägg i humortråden)

Medlem

Buffar som dessa går redan att få genom mat och chems. Begreppet pay-to-win börjar bli väldigt urvattnat nu...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Låter lite tråkigt, förhoppningsvis går det inte att köpa dem om de nu boostar stats på olika sätt. Återstår att se, nu har de i alla fall fixat FOV slider och Push to talk som alla gnällde på

Det fixades förra patchen.

Detta är bara rykten, inget säger att man kan köpa lunchboxes. Jag tror att det kommer va quest rewards senare eller något som fallout shelter hade. Dock tycker jag att dom borde sänka priserna på atoms.

Sen har dom sagt innan att det är bara consmetics man kan köpa för atoms.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Fallout 76 årets flopp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gillar hur de säljer saker på "rea" i deras shop men de har ju aldrig sålt grejorna för utgångspriset(Tomtedräkt m.m.). Undrar hur lagligt det är i många länder eftersom det finns rätt mycket regler kring när man får säga att det är en rea/nedsatt.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Jag tror att det kommer va quest rewards senare eller något som fallout shelter hade.

När jag spelade Fallout Shelter så kunde man köpa lunch boxes, är detta något de plockat bort menar du?

Medlem

Är detta vad fallout fansen ville ha?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är detta vad fallout fansen ville ha?

Man fick det som rewards med. Fast inget säger att man kan köpa dom i fallout 76. Det är bara något som har grävts fram av dataminers. Inget är officiellt ännu. Skulle gissa på att det är dom nya quest rewardsen från dom nya valven som öppnas senare.

Fick alla legendary followers i fallout shelter, utan att köpa en enda lunchbox. Visst man kunde köpa lunchboxes, fast det kändes inte som att man behövde det för man fick dom hela tiden när man spelade spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Jag blir ju inte chockad om dom gör det till ett P2W spel. Men det återstår att se...


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Haha...

Faktum är att hela originalspelet the Witcher 3 Wild Hunt kostar 199kr på GoG.com just nu! xD


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Tur de lägger energin på det viktiga!

Inaktiv
Skrivet av TheJudge:

Tur att man inte köpte skiten.

Det handlar inte om tur. Eller jo, tur att det genetiska lotteriet tilldelade oss (som inte köpt det) en tillräckligt hög IQ att inte förboka spel utan att avvakta och se om det är värt eller inte att köpa.

Skriv svar