Kassandra vs Alexios – vem har spelats mest i Assassin's Creed Odyssey?

Robot
Kassandra vs Alexios – vem har spelats mest i Assassin's Creed Odyssey?

Alexios må inte vara kanonisk, men vinner klart ändå.

#assassins-creed-odyssey, #ubisoft


Medlem

Avstår från att rösta då jag inte spelat det, men hade valt Alexios.

Medlem

Verkligen intressant. Man omger sig säkert med folk med samma smak och behag, för jag känner ingen som spelat som Alexios, och i alla spelpodcasts som jag lyssnar på är ju Kassandra övervägande dominant.

Inaktiv

@Kyraal: Hur kommer det sig?

Gen
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Avstår från att rösta då jag inte spelat det, men hade valt Alexios.

Jag hade valt Kassandra

Skribent

Valde Kassandra. Såg ett par gameplay-klipp innan släppet med Alexios, och gillade inte hur högfärdig och "polerad" han lät.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Min femöresgissning är att många väljer en avatar med samma kön som en själv, när valet ges. Å andra sidan hade nog ingen saknat Alexios, om Ubisoft valt att bara köra på Kassandra.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Jag började med Alexios, men förlorade sparfilen efter en del datakrångel. När jag skulle börja om valde jag Kassandra. Tycker nog den senare är en bättre röstskådis, även om dialogvalen är identiska.

Medlem

Kassandra! En av de coolaste karaktärerna jag spelat...

Dessutom var Alexios ingen vidare skådespelare.

Medlem

Vet inte varför men valde Alexios.

Medlem

Körde igenom som Kassandra. Blir Alexios i omgång två när väl new game+ osv finns ^^ Valet från början var mest baserat på rösterna, föredrog "Kassandras" insats.

Verkar hittills som att fz är rakt emot resten då... ^^

Medlem

Valde Kassandra då det är roligare att spendera tid med en kvinnlig karaktär än en manlig, när jag körde igenom AC Syndicate så körde jag så mycket med Evie som det gick.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Kyraal: Hur kommer det sig?

Beror lite på vilket av mina uttalande i inlägget du frågar om Har influensa och feber just nu så orkar inte gå inom allt

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Beror lite på vilket av mina uttalande i inlägget du frågar om Har influensa och feber just nu så orkar inte gå inom allt

Aha du får krya på dig Det jag undra var om du vet/ har nån teori varför folk hellre spelar som Kassandra än Alexander?

Medlem

Alexios all the way! Tycker det var intressant att höra, baserat på faktisk statistik från spelet, att Alexios har spelats mest. Vem bryr sig om kanoniska karaktärer när man kan välja utefter sitt egna behag.

Men ja, Alexios!

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Min femöresgissning är att många väljer en avatar med samma kön som en själv, när valet ges. Å andra sidan hade nog ingen saknat Alexios, om Ubisoft valt att bara köra på Kassandra.

Helt fel, jag är en av dem som gillar att spela som en man i spel. Jag hade verkligen saknat det! Precis som jag saknade det när jag var tvungen att spela som Evie i Syndicate. Personligen så gillar jag att "komma in i rollen" när jag spelar, och har alltid haft svårt att få samma genuina känsla när jag spelar som kvinna. Så det finns folk som mig där ute, allt är inte alltid så svart eller vitt.

Medlem

@anon_119148: Tack Ja du, vet inte riktigt vad jag ska svara. För mig var det för jag hade hört från de som spelat previews att Alexios är mer "bro", tuff, cool, etc, och hade en föga imponerande röstskådis, medan Kassandra verkade ha en mer nyanserad personlighet, och bättre röstskådis, plus att det snackades om att Kassandra's story är den som är "canon". Hon är ju fortfarande badass som fan, men just i Assassin's Creed känns det fräscht och nytt att spela kvinna.

Sen är det ju det klassiska svaret att, "jo, men om jag spelar som tjej så har jag något intressant att se på under alla 100 timmar!", vilket jag inte kan neka är en av orsakerna

Medlem

Klart man spelar som Alexios. Kassandra spelar man bara om man är tjej eller oskuld, haha! Eller olyckligt gift.!

Medlem

Gillar inte kvinnor så därför spelar jag alexios.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av caene:

Helt fel, jag är en av dem som gillar att spela som en man i spel. Jag hade verkligen saknat det! Precis som jag saknade det när jag var tvungen att spela som Evie i Syndicate. Personligen så gillar jag att "komma in i rollen" när jag spelar, och har alltid haft svårt att få samma genuina känsla när jag spelar som kvinna. Så det finns folk som mig där ute, allt är inte alltid så svart eller vitt.

Då är vi ju i så fall inne på samma spår?


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av nils45:

Klart man spelar som Alexios. Kassandra spelar man bara om man gillar att titta på tjejer istället för håriga män.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Ambassadör
Xbox

Har inte spelat än men det kommer att bli Kassandra, grym VA och kanon. Alexios känns mest inslängd som köttben åt 'murica bro squad-klientelet. Känns beige jämte Kassandra.


signatur

Jump in.

Medlem

Är det någon skillnad i gameplay beroende på vem man väljer? T ex slut och vägval man kan göra? Eller är allting identiskt?

Medlem

Körde som Alexios. Vet inte varför, men jag störde mig lite på Kassandras röst, även om jag uppfattade den som generellt högre kvalite än Alexios. Kanske för att man ville leva ut sina Spartan drömmar, även om det slogs i sank när man inte kunde ha en sköld, alla andra spartaner kan ju ha sköldar, varför inte jag?

Ett intressant sidospår, som man iofs inte skall dra allt för höga växlar på, är att man kanske kan utläsa lite av en "disconnect" mellan utvecklarna och spelarna här. Ubisoft hade förväntat sig 50-50, med kanske lite överslag åt Kassandra. När spelarna fick tag på det, blev det kraftigt överslag åt Alexios. Nu skall man kanske inte hänga upp sig för mycket på detta, men det kan tyda på att beslutet att ha Kassandra som det kanoniska valet, eller att överhuvudtaget ha ett kanoniskt val, kanske inte var helt smart.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Valde Kassandra då det är roligare att spendera tid med en kvinnlig karaktär än en manlig, när jag körde igenom AC Syndicate så körde jag så mycket med Evie som det gick.

Samma här

Medlem

Ser ut som FZ:a Calle

Medlem

Intressant, med tanke på att Kassandra var mycket roligare att spela och mycket bättre röstskådespel.

Avstängd

spelar aldrig som kvinna, går inte att sätta sig in i rollen.

Medlem

När jag skaffar spelet i framtiden så kommer det bli Kassandra! För ärligt talat så är det tråkigt att kvinnor inte får samma rampljus som män. Blir sådan rabalder om man kör endast kvinna i något AAA-franchise till exempel i AC: Odyssey.

Horizon Zero Dawn & Life is Strange (season 1 & before the storm) är två spel som ligger varmt om hjärtat och gör spelet rättvisa med kvinnliga karaktärer. Vill ha mer kvinnor i större spel för det finns mycket talang därute och ärligt talat så är kvinnor mer badass i spelvärlden, när man verkligen känner för dem. Enda spelet man verkligen känner för en manlig karaktär var Lee Everett i Telltales The Walking Dead Season 1.

FM-guru
F.d. Sisyr

Väldigt väntat.

Vad gäller "karaktärerna" kan jag inte påstå att jag bryr mig. Det är ju exakt samma karaktär med exakt samma personlighet vare sig man spelar som Alexios eller Kassandra. Röstskådespelarna var det ingen nämnvärd skillnad på kvalitetsmässigt, av det jag hört.

Skrivet av Piraten88:

När jag skaffar spelet i framtiden så kommer det bli Kassandra! För ärligt talat så är det tråkigt att kvinnor inte får samma rampljus som män. Blir sådan rabalder om man kör endast kvinna i något AAA-franchise till exempel i AC: Odyssey.

Horizon Zero Dawn & Life is Strange (season 1 & before the storm) är två spel som ligger varmt om hjärtat och gör spelet rättvisa med kvinnliga karaktärer. Vill ha mer kvinnor i större spel för det finns mycket talang därute och ärligt talat så är kvinnor mer badass i spelvärlden, när man verkligen känner för dem. Enda spelet man verkligen känner för en manlig karaktär var Lee Everett i Telltales The Walking Dead Season 1.

Ja usch vad skit Tomb Raider, NieR: Automata, Bayonetta, Alien: Isolation etc etc eller för all del Horizon som du själv nämner får ta för att man har kvinnliga huvudkaraktärer. Eller hur var det nu?

Enda gångerna jag över huvud taget ser folk klaga på kvinnliga huvudkaraktärer så är det antingen feminister som är förbannade för att de tycker att karaktären är sexualiserad, eller så är det arga miner för att man menar att karaktärsporträttet är historiskt inkorrekt.

Att du inte klarar av att känna med manliga karaktärer får nog för övrigt stå för dig.

12
Skriv svar