Steams Vinter Rea 2018

Releasehästryttare
Steams Vinter Rea 2018

Så denna veckan återkommer Steams årliga vinter rea.

Troligtvis börjar den kl 19.00 på torsdag, men som vi såg med höst rean för en månad sen som började på en onsdag så skall jag inte utesluta att det kan hända igen.

Vilka spel kommer ni plocka upp denna rean om det är tillräckligt med rabatt?

Edit: Nu ut annoncerat av Vavle https://steamcommunity.com/games/593110/announcements/detail/...

Medlem

inga alls. Tänkte införskaffa RDR2 till xbox one.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Quarantine Circular, Headliner: NoviNews, This is the Police 2, Crossing Souls, Thief of Thieves

Medlem

Har precis rensat min backlogg så ska vänta till nästa år för då blir det några nya spel xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag vet inte riktigt om det blir något, som så många andra är spel-backlogen ganska stor.

Men är det riktigt bra priser på NieR: Automata & Nioh så kanske det blir ett köp.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Väntar till January Madness sale eller eventuellt February short month sale.

Redaktör
Ponny

Jag kommer inte köpa någonting, för backloggen är redan så tung.

(Fritt översatt: jag kommer impulsköpa 5–10 spel, för så tung är väl ändå inte backloggen?)


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox

Om jag bara spelade spel från min backlogg i mitt normala tempo så har jag spel till år 2025. Nu handlar jag ju inte så mycket på PC, men lite Paradox-spel vore ju inte dumt.


signatur

Jump in.

Medlem

Dags för valve att göra något nytt, deras reor har inte varit superbra senaste åren.

Medlem

Total war Warhammer 2 och Street fighter 5, kommer det garaterat att bli. Kanske också det nyaste Ghost recon (Wild lands?)

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Total war Warhammer 2 och Street fighter 5, kommer det garaterat att bli. Kanske också det nyaste Ghost recon (Wild lands?)

Street Fighter 5 är ju på rea nu.

Releasehästryttare
Skrivet av totamish:

Street Fighter 5 är ju på rea nu.

Precis, 60% av atm och lär inte bli billigare under rean!

Medlem

Har personligen helt tappat intresset för Steams reor. De känns uddlösa numera tyvärr.

Med tanke på hur ofta det är rea verkar det som titlar aldrig går ner i normalpris. Kolla på No Man's Sky t ex. 50% rea och det är fortfarande relativt dyrt. (Dyrare med rea två år efter release än jag varit villig att betala på releasedagen.)

Det kanske blir ett eller två spontanköp, men backloggen är stor redan nu.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av totamish:

Street Fighter 5 är ju på rea nu.

Aha, tack. Ska kolla direkt.

Medlem

blir inget köp alls, har gott om spel jag inte ens har tid att spela för.. o steams reor bryr jag mig inte så mycket om längre..

Medlem

Pillars 2


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Finns ju GoG rea redan nu

Medlem

Har redan de intressanta spelen i steambiblioteket.

Väntar med spänning på de nya spel som kommer att utannonseras under nästa år.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag kommer inte köpa någonting, för backloggen är redan så tung.

(Fritt översatt: jag kommer impulsköpa 5–10 spel, för så tung är väl ändå inte backloggen?)

Jag har slutat tänka på mina spel som en "backlog". Köper ibland spel som jag inte spelar, men inte speciellt ofta.

Jämför det med ett Spotify eller Netflix abonnemang där man betalar per månad för att få tillgång till allt. Måste jag se en viss quota på Netflix för att uppfylla min månadskostnad? Nej, jag kollar bara det jag vill se - en månad kanske det knappt är något alls. En annan månad är det rätt mycket.

Jag har i och för sig en högre månadskostnad på Steam, men det är ok.

Medlem

Inget för är Ganska nöjd med spelen man kör nu.
Min "backlogg" består mest av spel jag fått "gratis" och är inget jag känner nått sug att spela.
Just nu rullar super smash bros ultimate och battlefield v, tar upp nog med tid


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det blir alltid något även om listan över spel som ännu inte spelats är lång

Mitt nästa köp blir Atlas, det vet jag, men tvivlar att den finns med på rean.

Medlem

Nä, det blir nog inget. Som många andra sitter man på en redig backlog och mellan God of War, Smash Ultimate och en jäkla massa Echo Combat så har jag nog att göra fram till RE2R och Anthem framåt februari.

Måste medge att jag är sugen på Edge of Eternity dock, någon som har provat det? Ser spontant ut som en mix av Star Ocean och Dragon Quest och efter besvikelsen som var Star Ocean 5 så vill jag gärna fylla det tomrummet i min själ med något...


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag har en handfull spel på önskelistan, om något av dem kommer upp på rean blir det nog ett köp åtminstone.

Releasehästryttare

Nu är det officiellt, på torsdag den 20e så börjar rean!

https://steamcommunity.com/games/593110/announcements/detail/...

Kommer PUBG vinna årets spel? Vi får se.

Releasehästryttare

Rean är live nu!

Medlem
Skrivet av Devan:

Rean är live nu!

Nice. Två spel jag hade på önskelistan har rea, så blir att slå till.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag kommer inte köpa någonting, för backloggen är redan så tung.

(Fritt översatt: jag kommer impulsköpa 5–10 spel, för så tung är väl ändå inte backloggen?)

Många spelare just nu;

// edit:

Själv införskaffade jag just precis Northgard, fast inte från Steam utan från Komplett där den var hela 5 kr (!) billigare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag kommer inte köpa någonting, för backloggen är redan så tung.

(Fritt översatt: jag kommer impulsköpa 5–10 spel, för så tung är väl ändå inte backloggen?)

Det där känner jag igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar