Xbox-supporten svarar brutalt ärligt på varför folk bannats

Medlem
Skrivet av Leffe76:

@Chomag Yttrandefrihet betyder inte att det är fritt fram att skrika kuk åt andra. Allmänt hyffs är något annat och är något vi borde uppnått 2018.

Ja hyfs i onlinespelen är lika vanligt som giraffer på Antarktis, men att bli avstängd för en sån simpel sak är enormt överdrivet.

Skrivet av Pjotor:

Höh? Nu var det ju inte någon big fart jag syftade på, utan inläggen gjorda av ”Larsen550” och ”Handlebars”. Men snyggt försök att stämpla mig som en larvig, tramsig nymoralist. Ta dina begrepp och kila iväg till Flashback istället.

Tack för förolämpningarna, kanske du som borde ta och ge dig till flashback?

Jag syftade givetvis på de av MS icke tillåtna användarnamnen och inte rassarna, som jag inte har några problem alls med om de stängs av. Jag stör mig på den allt mer nitiska, kvävande censuren, som inte verkar göra någon distinktion mellan ett plumpt användarnamn och ren rasistisk dynga.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Ja hyfs i onlinespelen är lika vanligt som giraffer på Antarktis, men att bli avstängd för en sån simpel sak är enormt överdrivet.

Tack för förolämpningarna, kanske du som borde ta och ge dig till flashback?

Jag syftade givetvis på de av MS icke tillåtna användarnamnen och inte rassarna, som jag inte har några problem alls med om de stängs av. Jag stör mig på den allt mer nitiska, kvävande censuren, som inte verkar göra någon distinktion mellan ett plumpt användarnamn och ren rasistisk dynga.

Du misstolkade min ursprungskommentar med flit för att ha något att bli upprörd över. Gotcha.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

@Pjotor:

Nej, jag misstolkade ditt inlägg, vilket jag ser nu. Vad jag blev upprörd på var själva censuren i sig.

12
Skriv svar