Rockstar börjar sälja guldtackor för pengar i Red Dead Online

Robot
Rockstar börjar sälja guldtackor för pengar i Red Dead Online
Medlem

Skamligt av dom. Nog för att Singelplayer delen är värt 600 kr för sig själv. Men att erbjuda guldtackor för riktiga pengar får mig att fråga vad dom kommer låsa bakom en paywall. Ska dom göra online delen likt ett f2p spel eller ska dom erbjuda DLC med och guldtackor i samma veva?


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Är någon det minsta förvånad efter hur GTA online har utvecklats? Bästa är ju att inte köpa skiten, rösta med plånboken.

Medlem

Det här är som att se bankrånare sälja guld till samma by de rånade.

Medlem

Tur att man inte spelar online delen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det mest hälsosamma vore om folk slutade köpa spel med dlc/micro transactions på ett tag.

Spel företag har blivit lite som snabbmatskedjor, dyrt, knappt något som får hjärnan må bra av, snabbt tillfredsställande, dåligt andedräkt. Hungrig ändå halvtimme efteråt.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Först vill dom att man ska betala 600 kr för spelet i sig och sen lägger dom till microtransactions. Nä mina pengar får det inte i alla fall!


signatur

AYY LMAO

Medlem

jag förstår om ett f2p mmo säljer comsetic items och så men när dom drar in loot boxes och microtransaction i vanliga spel bara för man kan spela online så är dom bara giriga.

Medlem
Skrivet av ThePeon:

jag förstår om ett f2p mmo säljer comsetic items och så men när dom drar in loot boxes och microtransaction i vanliga spel bara för man kan spela online så är dom bara giriga.

Det vore väl konstigt om det inte existerade i RDRO, med tanke på hur mycket de tjänat på GTAO?

Medlem
Skrivet av Haziza:

Först vill dom att man ska betala 600 kr för spelet i sig och sen lägger dom till microtransactions. Nä mina pengar får det inte i alla fall!

Spelet är lätt värt betydligt mer. Det finns dessutom inte någon som helst anlednibng till att spendera pengar på dessa så kallade "micro transactions".

Medlem

Vet inte vad jag ska med dessa micahtransactions till ändå. Online delen är så otroligt tom och tråkig. Så mycket som är borttaget som gjorde single delen underbar.

Önskar jag aldrig lämnat chapter 3...

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det vore väl konstigt om det inte existerade i RDRO, med tanke på hur mycket de tjänat på GTAO?

Nä är inte ett dug brydd jag menar jag förstår om f2p mmo´s gör det dom måste jag ha någon from av inkomst för att had råd ha folk anstäld för o göra nästa patch o expantion och så vidare. Rockstar är bara ett typiskt girigt företag som bör undvikas.

Avstängd

Nä detta blir det inget av. Har nog kul i singleplayer delen så det räcker. Är på andra genomspelningen så njuter av den, var mycket jag hade missat.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Är inte förvånande men kan tycka att det är dåligt att börja sälja när det fortfarande är i beta. Släpp det från betan innan man börjar implementera sånt här.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Är någon det minsta förvånad efter hur GTA online har utvecklats? Bästa är ju att inte köpa skiten, rösta med plånboken.

99,99% röstar på fel parti då, för det är egentligen ingen som bryr sig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det blir som i gta5. Spelar de för singleplayer och inget annat.

Medlem
Skrivet av ThePeon:

Nä är inte ett dug brydd jag menar jag förstår om f2p mmo´s gör det dom måste jag ha någon from av inkomst för att had råd ha folk anstäld för o göra nästa patch o expantion och så vidare. Rockstar är bara ett typiskt girigt företag som bör undvikas.

Så ett företag är girigt och bör undvikas, för att det är ett vinstdrivande företag? Jag tycker att Rockstar är ett fenomenalt spelbolag. De gör suveräna spel och de har alltid haft en låg profil. Jag förstår varför det finns dessa mikrotransaktioner i RDR, när det var en så extremt stor kassako i GTAO. Jag spelade det knappt, för att det var så kassa servrar och väldigt dålig koll på fuskare, men deras SP-spel är fantastiska.

Medlem

Don't you guys have money?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Zidious G:

Don't you guys have money?

Måste jag gilla konsumentfientliga hyss bara för att jag har pengar, eller vadå?

EDIT: Oops, missade skämtet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Måste jag gilla konsumentfientliga hyss bara för att jag har pengar, eller vadå?

Antar att han driver med Blizzards quote "Don't you guys have phones?" från senaste Blizzcon.

Medlem

Lurigt det här med DLCs. Spel kostsr lika mycket som när jag köpte dom till Super Nintendo (mindre då spelreoarna haglar).
Ska man säljs mycket måste de troligen fläska på rejält med folk som kodar,designar etc så tillverkningskostnaden lär ju bara öka. Nånstans måste kulorna in och DLC är väk ett sätt? Jag vet inte. Jsg vet bara att jag, personligen ,tycker att all form av kosmetisk DLC är okej (speciellt då de som skapar sånt ofta är klara långt före resten sv spelet är färdigt).
Jag tycker även att inte för dumsnålt sätt att spela in guld/poäng är kritiskt.

LoL. Gratis. spelade jag MYCKET. La 200 på hjältepack i början ,och kunde spela hundratals matcher. Väldigt få hjälrar jag kände att jag saknade.
Overwatch. Köpte för typ 400. Spelat upp mig till 3 bronsstjärnor. Allt är kosmetiskt,men man får skins och guld att klpa för dessutom .
PoE. Gratis . Köpte lite exttra förvaring . Många speltimmar per krona spenderad .
Hearthstone . Gratis. Spenderat noll kronor. Har 4000 vinster i Ranked+Arena (och förmodligen lika många förlusterl
Solo + tavern brawls ej inräknade.
Här är det faktiskt lite pay to win ,men jag brukar kunna bygga en meta-stark lek per expansion. Känner ibland att jag skulle vilja ha nått till kort, men jag skrotar aldrig mina gamla skit-kort för dust så får skylla mig själv som behåller värdelösa legends.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Så ett företag är girigt och bör undvikas, för att det är ett vinstdrivande företag? Jag tycker att Rockstar är ett fenomenalt spelbolag. De gör suveräna spel och de har alltid haft en låg profil. Jag förstår varför det finns dessa mikrotransaktioner i RDR, när det var en så extremt stor kassako i GTAO. Jag spelade det knappt, för att det var så kassa servrar och väldigt dålig koll på fuskare, men deras SP-spel är fantastiska.

Ja det bör undvikas för till slut går girigheten dom till skallen titta på EA,Ubisoft,Bethesda girighet gick dom till skallen och ja hur jävla mycket hat får inte dom bolagen nu hur många spel förstör dom inte genom rusha ut halv klara produkter för att casha in på. Jag säger inte Rockstar är så nu eller kommer att bli så men risken är där och finns där.

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Ambassadör
Xbox

Micah-transactions... haha

Nä fy fan, hutlösa priser till råga på allt. Lägg pengarna på riktigt guld i stället för det här tramset. En digital hästkrake för 150 spänn? Haha, eller hur. Jag förstår mig inte på folk.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Måste jag gilla konsumentfientliga hyss bara för att jag har pengar, eller vadå?

Det är ju såklart en lite syrlig hänvisning till Blizzards "Don't you guys have phones?"


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Avstängd

Vi äldre, mognare och spelare som har varit med i minst 3 decennier kan ju se igenom detta utan problem - inte så att du måste köpa guldtackor nu bara för att det går att göra det, eller hur?

Svårare blir det för curlade barn som nu ska tävla om vem som har störst "guldtacka-penis".

Curlade barn verkar i princip vara den största målgruppen inom spel idag med tanke på vad jag sett curlade barn blivit "över-ösade" med från oerfarna föräldrar som tappat stinget som man hade på gamla goda tiden som kärlekspantansvarig.

Medlem

Har inte det minsta sug efter rdr online, och detta hjälper ju inte direkt. Men singleplayer delen räcker gott och väl

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Micah-transactions... haha

Nä fy fan, hutlösa priser till råga på allt. Lägg pengarna på riktigt guld i stället för det här tramset. En digital hästkrake för 150 spänn? Haha, eller hur. Jag förstår mig inte på folk.

När jag var liten höll man på med pokemon kort som är ungefär lika bortkastat. De kostade typ 30kr för 11 kort.(man hade ingen aning om vilka 11 man fick) Och då jagade man efter sällsynta kort vissa hade typ en spegelblank yta.

Nu verkar barnen gått över till att jaga efter sällsynta skins och sånt istället. Bättre för miljön i alla fall.

Medlem

singleplayer enbart är värt pengarna. skit i online bara


signatur

//monster

Medlem

Singelplayer bäst 2018, Multiplayer..... NaH

Ju mer jag tänker på det vad himla konstigt det är, vem fan köper guldtackor? Det är ju något som banditer (vilket man i stort är i MP) stjäler inte fan köper ^^.

12
Skriv svar