CS:GO får 14000 negativa recensioner

Ambassadör
Xbox

Det är ju värre med spel som Battlefield V... 50% efter 2 veckor. Hade varit småsur om jag köpt det vid release. Men jag tackar och tar emot, hehe.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_119148:

@Mortaigne: Vart är det 50%?

Om du redan äger BF 1, BF 4 (övriga titlar är jag osäker på) så får du erbjudande via ingame-menyer att köpa BF V (både standard och deluxe) till 50% rabatt. Jag slog till igår.


signatur

Jump in.

Geeks Gaming
Skrivet av Mortaigne:

Om du redan äger BF 1, BF 4 (övriga titlar är jag osäker på) så får du erbjudande via ingame-menyer att köpa BF V (både standard och deluxe) till 50% rabatt. Jag slog till igår.

Enbart på xbox. Och har mer att göra med att Microsoft vill att folk köper till deras plattform.

Inaktiv

@Mortaigne: Inte illa! Jag hoppa in på Origin nu och såg att man får 40% rabatt om man har Origin Access (basic) vilket jag har i 12 dagar till.

Ambassadör
Xbox

@Jinxswe: Tror inte att det har något med Microsoft att göra. Erbjudandet är ingame från EA/DICE där de pratar om lojala och återvändande Battlefield-spelare etc etc.

Via Xbox-store är det fullpris.


signatur

Jump in.

Medlem

Efter att ha funderat lite så tycker jag själva modellen de kör nu är helt OK.
MEN! Prime är alldeles för billigt. 13 euro kostar det nu om du inte vill levla samt lägga till telefonnumret. Borde kosta typ 50 euro.

Medlem

Spelet var ju inte dyrt till att börja med så jag förstår inte vad människor klagar över. Att det kommer fler fuskare kan nog vara ett problem men Valve behöver nog inte vara lika rädda för att banna människor utan varken speltid eller skins när spelet är gratis. Spelet är sedan riktigt gammalt, är det inte dags för ett nytt Counter-Strike snart?

Medlem

Är det typ samma jämförelse att jag börjar gnälla på att min bil sjunker i värde? skämt å sido...

Är väl inte så konstigt att ett spel kostar pengar vid release (fullt pris) för att försöka ta igen utvecklingskostnad osv.

Betala och få njuta av en bra upplevelse förhoppningsvis, sen hamnar det i rea-backen, ska man få en kompensation då efter ett år? Och sen när spelet inte går att sälja längre, de ger det gratis och hoppas få sälja microtransactions, vad är det som är fel?

Är väl fel om de släpper spelet och sen 24 timmar efter release släpper det gratis, jo då kan jag förstå att folk är arga eller känner sig lurade. Annars handlar det om vad, cirka 100-150 SEK? Vafan skaffa ett jobb, dela ut tidningar eller panta burkar om det svider så jävligt i plånboken....

Medlem

Men gamers är ju inte alls "entitled" brukar det ju låta. Är detta fake news?

Moderator | Testpilot
Skrivet av ScorchPipe:

Efter att ha funderat lite så tycker jag själva modellen de kör nu är helt OK.
MEN! Prime är alldeles för billigt. 13 euro kostar det nu om du inte vill levla samt lägga till telefonnumret. Borde kosta typ 50 euro.

50 euro om något skulle vara för dyrt. Det skulle vara mer pengar än vad själva spelet kostade när det inte var gratis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Även de som kör free2play kan få Prime-status. Krävs att man når rank 21.

Avstängd

Vi säger att 1 miljoner spelare köpte spelet under tiden det kostade och fortfarande spelar det idag. 14 000/1000000 = 0,014 så cirka 1,4% är det som blir så till sig att de "recensionbombar". Låter som en rimlig andel som alltid kommer att reagera på oavsett vad.

Personligen köpte jag spelet, men aldrig skins eller sånt (wtf skins i CS?! LEL!), och är ej en av dessa hypotetiska 1,4% som gråter över dryga 200 kr. Seriösa spelare borde vända sig till FaceIt, Spelarenan eller liknande 128-tickrate sidor om de vill spela riktigt seriöst.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

50 euro om något skulle vara för dyrt. Det skulle vara mer pengar än vad själva spelet kostade när det inte var gratis.

Ja det är ju bra. Det ska ta emot att köpa det. Det är ju gratis om man väljer att grinda istället.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ScorchPipe:

Ja det är ju bra. Det ska ta emot att köpa det. Det är ju gratis om man väljer att grinda istället.

Då borde det ju ändå kosta precis som originalspelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

@Jinxswe: Tack för infon. Är lite dåligt insatt i hur det fungerar i CS:GO numera.

Inaktiv
Skrivet av hansen:

Valve har något som kallas "Trust" som ser till att människor som uppför sig spelar till större del med människor som uppför sig. Det hjälper spelarbasen som inte fuskar.
Har du Gratisversionen då spelar du till största del inte heller med köparna, så du saknar Prime-status. Detta gör också att du slipper fuskarna.

Överlag är inte fuskare ett så stort problem i CS om man har prime samt ok trust-score.
Inte mera än i andra spel. Det är en himla bandwagon att alltid säga att det är många fuskare.

Varför blir man ledsen över att flera spelar spelet?
Dom absolut flesta har fått ut ett otroligt stort värde per spelad timme. Låter mera som en "REEEEEE, GE MIG NÅGOT GRATIS"-mentalitet.

Slutade spela CS precis innan Prime blev ett faktum så är lite dåligt insatt, men det låter bra om det resulterar i att det blir mindre fuskare oavsett, kanon bra!

Vet inte varför folk gråter, kan väl vara något seglivade 'cry'-mentatlitet som vägrar släppa greppet. Ungefär som LOL vägrar dö ut..

Medlem

Tycker det är en larv uppdatering, communityt har frågat efter 128 tick servrar och bra anti-cheat, man får f2p och battle royale.

Där någonstans dog cs go för mig helt, dags med en nytt counterstrike tycker jag. Spelet är över 5 år gammalt.

Medlem

Snälla lyssna på vad folket säger.

Jag har 3000 timmar i spelet och spelat sen 2014.

Idag fick ett 1 år account med 18 timmar speltid PRIME gratis av valve och han fuskade sönder gamet och förstörde för dom andra 9 spelarna.

Att ge ALLA account prime som köpt spelet innan det blev free 2 play var det dummaste beslutet Valve någonsin har gjort.

Speciellt när dom vet hur många MILJONER fuskare som bannas.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Då borde det ju ändå kosta precis som originalspelet.

Av vilken anledning?

Medlem

ovanligt att folk gnäller, verkar vara en hobby nuförtiden.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Slutade spela CS precis innan Prime blev ett faktum så är lite dåligt insatt, men det låter bra om det resulterar i att det blir mindre fuskare oavsett, kanon bra!

Vet inte varför folk gråter, kan väl vara något seglivade 'cry'-mentatlitet som vägrar släppa greppet. Ungefär som LOL vägrar dö ut..

Prime hjälper ju inte. Det är ju som att köpa spelet. Kostade 12-13 euro innan också.
Det är fuskare i princip varje/varannan match. Och när Steam har haft en steam-sale, ja då jävlar
finns det fuskare kvar i minst ett par månader spelet dör ut, nog dags för ett nytt snart.

Medlem

Hoppar Vavle rensar bort troll recensioner!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av hansen:

Kul att se den onödiga och felaktiga meme'n "LOL DED GAME" även på svenska.

Kul att kunna bidraga med nått


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Haziza:

Hoppar Vavle rensar bort troll recensioner!

Nej, det gör dom inte men det går att filtrera automatiskt om man vill. Att ta bort dom hade varit emot vad Valve står för, även om det är "troll recensioner" så är där någon bakomliggande anledning till varför sånt här händer... och det kan vara information som en köpare vill ha. Inte upp till Valve att bestämma vad som är okej eller inte, då hade recensionerna varit meningslösa.

Medlem

Fasen vad alla klagar på fuskare, jag möter uppenbara fuskare kanske 1 av 20 matcher. Men det är väl standard att kalla folk för fuskare när man förlorar

Medlem
Fuskare

Jag tycker å andra sidan att ha uppenbara fuskare i 1 av 20 matcher är för mycket redan där. Och om man då tror att det kommer att öka markant vilket jag inte ser som en omöjlighet så är det lite beklämmande.

Skrivet av legendofkarl:

Fasen vad alla klagar på fuskare, jag möter uppenbara fuskare kanske 1 av 20 matcher. Men det är väl standard att kalla folk för fuskare när man förlorar

Moderator | Testpilot
Skrivet av ScorchPipe:

Av vilken anledning?

Varför inte? Av vilken anledning ska det kosta dubbel så mycket som det gjorde innan?

Det är inte direkt värt valutan att betala nästan fullpris för att man ska få "bästa match-making" för ett online-spel, helst när CSGO kostade cirkus 19,99 eller något innan det här.

Förstår att din synvinkel är att man ska få så lite fuskare som möjligt, men med den prislappen så kommer knappt någon köpa det till att börja med heller. Det funkade fint innan så finns ingen anledning att dubbla priset. Innan så köpte man iaf spelet, i ditt exempel ska man betala för att få matchas med folk som inte fuskar för mer än dubbla summan.

Förlåt men det är troligen en av de sämsta spelaffärerna någonsin.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför inte? Av vilken anledning ska det kosta dubbel så mycket som det gjorde innan?

Det är inte direkt värt valutan att betala nästan fullpris för att man ska få "bästa match-making" för ett online-spel, helst när CSGO kostade cirkus 19,99 eller något innan det här.

Förstår att din synvinkel är att man ska få så lite fuskare som möjligt, men med den prislappen så kommer knappt någon köpa det till att börja med heller. Det funkade fint innan så finns ingen anledning att dubbla priset. Innan så köpte man iaf spelet, i ditt exempel ska man betala för att få matchas med folk som inte fuskar för mer än dubbla summan.

Förlåt men det är troligen en av de sämsta spelaffärerna någonsin.

Man behöver inte betala för prime. Det är helt gratis att levla upp till 21 samt koppla ett mobilnummer (som alla som ville ha prime behövde göra innan patchen). Detta är ett bra sätt för den legitima spelaren samtidigt som det blir omständigt för smurfs och fuskare.

För den som däremot vill ha en genväg så är 13 euro för bekvämt och överkomligt. Det ska inte vara en bra affär.

Medlem

"Främst verkar kritikerna vara irriterade på att ett spel de har lagt pengar på nu är helt gratis och att kompensationen inte varit tillräcklig."

kompensation för vad ? för att du köpte spelet och har kanske ägt det 1-6 år ? Man vill ha kompensation för att ett spel är gratis nu men inte när det kom ut. Folk ska fan vara glad dom kan spela spelet bara för du betala för spelet för 6 år sedan och valve bestämt sig för göra det f2p så ska fan folk inte kompenseras vad fan är det för jävla dynga förbannade gnällande snor ungar.

Skriv svar