Tävling – Vinn en Playstation Classic!

Medlem

Fick ett PS1 av min morbror i julklapp, med RE1. Vi spelade det från bakom soffan så vi kunde gömma oss när vi öppnade en ny dörr!

Medlem

Mitt första minne/spel till ps1 var twisted metal, jag ville så jäkla gärna köra den där clown bussen :oD


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem

För min första och enda trisslotssvinst á 500 kronor köpte jag ett okänt spel med fint omslag, julen -97. Det stod Final Fantasy VII. Mitt liv blev aldrig det samma.

Medlem

Final Fantasy VII förstörde mitt första seriösa förhållande. Hon bad mig välja henne eller spel och jag valde spel. Min nästa flickvän (och blivande fru) blev en gamer. Tack PS1!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Plejsteshjon med riiidge racer. Jag lärde mig att drifta med de snyggaste polygonbilar jag sett för spel i hemmiljö.alltså inte arkadhall.

Medlem

Playstation 1 var konsolen som fick mig att släppa in fler konsoler än de som bar namnet Nintendo. Crash Bandicoot var namnet som vann över mig.

Medlem

Barndomen = Playstation. En kanal som sköt mig in i spelvärlden med underbara spel, men ett speciellt.. Incredible Crisis! Spelade med en kompis och har aldrig haft så kul! Evigt minne.

Medlem
Kan ju vara nåe

Den har ju funnits med i uppväxten.
Man skulle vilja komma tillbaka till nostalgin...


signatur

//Obs mina åsikter
Vengeance

Medlem

Jag och min lillebror gömde vår veckopeng i garderoben för att spara ihop till ett Playstation och sen blev det många timmar Theme Hospital, GTA och Soul Reaver bland annat.

Medlem

Spelade tecken 3 hos en kompis när man var liten men själv har jag lirat ps 1 spel på min ps3a så som tomb raider 2 och micromachine v3 med flera bra spel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Första Spelkärleken

Ps1 är första kärleken, ff7, Crash bandicoot , och det brinnande hatet heihachi i tekken 3 präglade min barndom

Medlem

Jag fick PS med tillhörande FF7 i julklapp för herrans många år sedan och det har format mig till den jag är idag. finns bara ett ord: OVÄRDERLIGT.

Medlem

Fick ett PS2 och NHL04, blev början på ett ohälsosamt förhållande till både gaming och ishockey. Idag sitter man pga det med både ett ps4 och säsongskort till Brynäs.

Medlem

GT1! Ett av spelen som jag har starkast minnen ifrån, pappa satt som klistrad och körde alla stora loppen som kunde ta timmar, och jag tog de kortare, Team Work!

Medlem

En mycket otydlig bild, som bara en yxig 90-talspolygonbild kan vara. Resident Evil, smygtitt, Super Play. Tre bröder.

Vi skrev speltidsschema om när man fick spela, för att undvika bråk.

Medlem

Spelade 100 tals ps1 spel men de som man spela mest va nog tekken 3 så kul o utmana polarna o vinna flesta gångerna för man nörda spelet .

Medlem

Ps1 car den flrsta riktiga kontakt jag hade med min styvpappa vi hadd i princip ignorerat varandra i flera år innan jsg fixk mott psone med ff9 sol vi kunde enas runt


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Det var sommar 1998, moppe skulle åkas och det skulle partas. Gick in i den lilla lokala spelhandlaren och såg ett begagnat playstation och även ett fodral med fin logga, final fantasy 7 vad är det för något? Var inte ute något den sommaren...

Skriv svar