Nedräkningen gav oss Conan Unconquered

Robot
Nedräkningen gav oss Conan Unconquered

Första strategispelet med den arga barbaren i täten.

#conan, #conan-unconquered, #funcom, #petroglyph


Medlem

Petroglyph har många personer från tidigare stängda Westwood Studios. Det vill säga de som gjorde C&C och Red Alert för EA. De har verkligen gjort sitt för att hålla RTS genren vid liv, de har släppt en bunt olika RTS-spel sen de bildades. Utöver detta Conan RTS är de också ansvariga för C&C och RA remastern från EA.
https://www.ea.com/news/details-command-and-conquer-remastere...

Medlem

När det gäller Conan vill jag se en uppföljare på spelet Conan från THQ 2007 (kom enbart till 360/PS3). Det är ett underskattat spel enligt mig, och en speltyp som passar Conan-världen väldigt bra.
https://en.wikipedia.org/wiki/Conan_(2007_video_game)

Medlem

Som superfan av Conan vill jag se ett klassiskt rpg i dess värld. Gärna med reglerna från Modiphius fantastiska p&p rpg. Ett spel som jag förövrigt greps med och köpte allt de gett ut för inte så länge sedan.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Som superfan av Conan vill jag se ett klassiskt rpg i dess värld. Gärna med reglerna från Modiphius fantastiska p&p rpg. Ett spel som jag förövrigt greps med och köpte allt de gett ut för inte så länge sedan.

Jag var faktiskt lite sugen på att köpa Modiphious fulla Conan paket i PDF-version. Gillar det jag sett av det.

Gameplay or it didn't happen ... ^^


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför inte enbart bussa "jätte-koppar-statyn" på horden? några svep med foten=hordmos. X)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

@Fulci: Jag tror jag har samtliga böcker (det blev rätt dyrt). 7st + gm screen.
Dock har jag inte spelat p&p rpg på 20 år..men jag har kvar alla från min ungdom. Roligt att läsa. Började köpa upp allt från senaste Cthulhu utgåvan nu med.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

@Ruskendrul: Tackar. Det ser bra ut det där.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Fulci:

När det gäller Conan vill jag se en uppföljare på spelet Conan från THQ 2007 (kom enbart till 360/PS3). Det är ett underskattat spel enligt mig, och en speltyp som passar Conan-världen väldigt bra.
https://en.wikipedia.org/wiki/Conan_(2007_video_game)

Skrivet av Ankh:

Som superfan av Conan vill jag se ett klassiskt rpg i dess värld. Gärna med reglerna från Modiphius fantastiska p&p rpg. Ett spel som jag förövrigt greps med och köpte allt de gett ut för inte så länge sedan.

Angående andra typer av Conan spel så är det ett single player Conan spel i pre-production. Funcom's Oslo studio som ska utveckla det. Inga detaljer än förutom att det är single player och Conan; men ett action/adventure eller rpg är nog inte så osannolikt.

Men det är väl åtminstone ett par år bort

Medlem

Personligen sträcker sig min upplevelse av Conan till Arnold och hans version. Jag har svårt att se hur det finns en tillräckligt stor publik för att fortsätta släppa spel i denna världen. Finns det ett dolt sällskap som jag inte vet något om, vad är grejen med Conan egentligen?


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

@Belfry: Den var ju väldigt populär som serietidning. Och nästa år kommer serietidningen tillbaka då Marvel köpt licens för att göra nya. Så tror Conan som varumärke är i början på en revival.

Kanske även betyder att vi får nya Conan filmer snart. Med tanke på hur många Marvel filmer det görs.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av waeress:

@Belfry: Den var ju väldigt populär som serietidning. Och nästa år kommer serietidningen tillbaka då Marvel köpt licens för att göra nya. Så tror Conan som varumärke är i början på en revival.

Kanske även betyder att vi får nya Conan filmer snart. Med tanke på hur många Marvel filmer det görs.

Vad är det du säger? Kommer serietidningen tillbaka? Nu blev jag glad!


signatur

Jump in.

Medlem

Oh vad spännande.

Eller inte.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Personligen sträcker sig min upplevelse av Conan till Arnold och hans version. Jag har svårt att se hur det finns en tillräckligt stor publik för att fortsätta släppa spel i denna världen. Finns det ett dolt sällskap som jag inte vet något om, vad är grejen med Conan egentligen?

Howards Conan the Barbarian är en av grundarna till fantasy-genren och är för sk. low fantasy vad Tolkiens Sagan om ringen är för high fantasy. Conan bygger dessutom på Lovecrafts Cthulhu-mythos, vilket har bidragit ytterligare till populariteten i modern tid.
R. Howard skrev liksom Tolkien inte bara romaner utan skapade en rik och detaljerad värld som de utspelade sig i.

Skillnaden mellan Tolkien och Howard var dock att Tolkiens utgångspunkt var att skapa en mytologi för Storbritannien medan Howard försökte föreställa sig hur världen var före istiden, alltså innan vi började skriva vår historia så allt i Howards böcker har förankring i platser och kulturer i den riktiga världen.

Schwarzeneggers Conan är en bra film men den har egentligen ganska lite med Howards böcker att göra mer än några få gemesamma nämnare. Den nyare filmen försökte vara mer trogen Howard och är det också men även där misslyckades man med att gå hela vägen.
Funcom's spel är dock faktiskt väldigt respektfulla gentemot Howard's beskrivning av forntiden och därför flockas fansen i regel till dem.

Medlem

Conan + Petroglyph, det blir köp så fort möjlighet finns.

Medlem

En barbar med en sköld...?

Medlem

Så det blir typ stronghold?

Medlem

Får lite Age of Mythology känsla när jag ser screenshotsen från spelet på Steam. Speciellt där man ser den stora statyn.

1
Skriv svar