The Outer Worlds – Obsidians nya rollspel släpps även till PS4!

Medlem

Fan va coolt!


signatur

Meep!

Gen
Medlem
Skrivet av onliner72:

Bähh... samma fula grafik som fallout spelen ... Nej Tack

Jag tycker det ser bättre ut än babybajset Fallout 76 iaf.

Backloggens befriare

Äntligen!


signatur

Ad hoc addendum

Testpilot

Många som säger att det är borderlands. Jag tycker mig se många influenser av Bioshock i spelet.

Medlem

“From the creators of Fallout New Vegas, and more importantly not Fallout 76...”

Medlem

Detta är inte MS värk ännu tyvärr det är take-two ...


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Grafiken var horribel, men annars såg det lovande ut.
Man är ju inte precis bortskämd med förstapersonsrollspel idag.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Bara att hoppas att de inte låser ner spelet på Microsoft Store för PC nu då.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Bara att hoppas att de inte låser ner spelet på Microsoft Store för PC nu då.

I slutet av trailern står det att spelet släpps på Playstation 4, Xbox One och Steam.

Medlem
Skrivet av KoP:

Fast det hade väl inte hindrat MS från att utesluta Sony om dom hade velat, oavsett hur länge spelet har varit i utveckling så äger dom ju Obsidian och deras produkter. Så även detta spel.

Om Obsidian redan har kontrakt med andra aktörer så gäller ju dessa oavsett om MS köper företaget.

Sony är till exempel fortfarande utgivare av PS-versionerna av Minecraft.

Medlem

Jag blir besviken om det inte lider av buggade animationer och roterande huvuden vid lansering


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Jajamänsan! Starka Firefly-känslor, som bonus är det från Obsidian också! Hoppas det inte är allt för lång väntan.

Medlem
Skrivet av Bennii:

I slutet av trailern står det att spelet släpps på Playstation 4, Xbox One och Steam.

Ja och jag hoppas det kommer bli så men det är ju Microsoft vi talar om så skulle inte bli förvånad om de i sista stund bestämmer sig för att låsa ner det till sin shop. Med lite tur är det försent att ändra sig och de redan har ett avtal med Steam som de inte kan bryta.

Medlem
Skrivet av KoP:

Fast det hade väl inte hindrat MS från att utesluta Sony om dom hade velat, oavsett hur länge spelet har varit i utveckling så äger dom ju Obsidian och deras produkter. Så även detta spel.

Ett uppköp består av förhandlingar och avtal, det är inte omöjligt att Obsidian bestämt vad som gäller angående Outer Worlds.

Medlem
Skrivet av onliner72:

Bähh... samma fula grafik som fallout spelen ... Nej Tack

Du får nog torka bort morgonbajset från ögonen och titta igen.

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Grafiken var horribel, men annars såg det lovande ut.
Man är ju inte precis bortskämd med förstapersonsrollspel idag.

Helt allvarlig med denna frågan men vad var det som var så horribelt? Jag personligen tyckte att det såg bra ut men å andra sidan så är inte grafiken så jävla viktig för mig.

Nyfiken.

Medlem

Den var fulare och såg mera lågupplöst ut än Fallout 4 och det vill inte säga lite.

Battlefield 5, Cyberpunk, Far Cry 5 osv har bra grafik som är snygg och ser påkostad ut.

The Outer Worlds grafik såg inte ut att vara ett medvetet designbeslut, det såg lågbudget ut.

MEN! Jag håller med dig om att grafiken inte är det viktigaste, hade jag tyckt annorlunda hade jag inte precis köpt en ZX Spectrum +2 med över 60 spel till så här lagom till julledigheten.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Västern i rymden huh..

BRAVESTARRRRRRR!!!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SID 6.7:

Den var fulare och såg mera lågupplöst ut än Fallout 4 och det vill inte säga lite.

Battlefield 5, Cyberpunk, Far Cry 5 osv har bra grafik som är snygg och ser påkostad ut.

The Outer Worlds grafik såg inte ut att vara ett medvetet designbeslut, det såg lågbudget ut.

MEN! Jag håller med dig om att grafiken inte är det viktigaste, hade jag tyckt annorlunda hade jag inte precis köpt en ZX Spectrum +2 med över 60 spel till så här lagom till julledigheten.

Känns ju lagom vanskligt att jämföra en mindre studio som Obsidians alster med de största AAA-titlarna du kan komma på. Att det ser "lågbudget" ut beror ju på att det ÄR lågbudget i jämförelse med de titlar du nämner.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Wolfkin:

Ja och jag hoppas det kommer bli så men det är ju Microsoft vi talar om så skulle inte bli förvånad om de i sista stund bestämmer sig för att låsa ner det till sin shop. Med lite tur är det försent att ändra sig och de redan har ett avtal med Steam som de inte kan bryta.

De kan inte göra det. Utgivningsrättigheterna ligger fortfarande hos Take-Two Private Division, som (tillsammans med Obsidian) väljer plattformar för spelet.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Känns ju lagom vanskligt att jämföra en mindre studio som Obsidians alster med de största AAA-titlarna du kan komma på. Att det ser "lågbudget" ut beror ju på att det ÄR lågbudget i jämförelse med de titlar du nämner.

Det må så vara, men jag kan ju inte säga att det är snyggt bara för att vara snäll mot mindre ekonomiskt bemedlade studios?
Det vore som att berömma barns teckningar... Oärligt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SID 6.7:

Det må så vara, men jag kan ju inte säga att det är snyggt bara för att vara snäll mot mindre ekonomiskt bemedlade studios?
Det vore som att berömma barns teckningar... Oärligt.

Du får tycka precis som du vill. Det var jämförelsen som var kass.

Medlem

Såg kanske lite väl lekfullt ut grafikmässigt, men om de bara har djupa system och mycket karaktärs-pill så blir det nog bra!

Medlem

@Gustav Höglund: Tack då känner jag mig lite lugnare.

Medlem

Se nu till att få Nathan Fillion, Adam Baldwin och resten av Firefly casten.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Du får tycka precis som du vill. Det var jämförelsen som var kass.

Tycker du. Själv tycker jag att man måste få jämföra alster mot alster oberoende av budget. Detta spel SER inte snyggt ut jämfört med giganterna. Att detta sedan är en naturlig följd av mindre budget förändrar inte fakta.

God natt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Allt jag kan säga är spelet har humor mer kan jag ej säga jag menar det är en jävla trailer och just som med filmer så kan man få vilken film/spel se för jävla bra ut men ofta brukar trailers ljuga så säger inget förens spelet är UTE och jag tänker inte göra som er andra muppar och hypa sönder skiten så det slutar ni blir besviken även om spelet blir skit bra för ni höjde era förväntningar till max. Plus detta spel kommer ändå inte funka på min skit dator så fan spelar det för roll om det kommer nya spel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SID 6.7:

Tycker du. Själv tycker jag att man måste få jämföra alster mot alster oberoende av budget. Detta spel SER inte snyggt ut jämfört med giganterna. Att detta sedan är en naturlig följd av mindre budget förändrar inte fakta.

God natt.

Jaha, du menar att det var Kapten Uppenbar som slog till? Fair enough.

Medlem

Som sagt, en del Borderlands-vibbar som gör mig lite nervös då jag inte alls gillade de spelen, men jag håller hoppet uppe! 😁

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Som sagt, en del Borderlands-vibbar som gör mig lite nervös då jag inte alls gillade de spelen, men jag håller hoppet uppe! 😁

Jag tycker som du fast tvärtom...
En fördel med borderland är ju att det laddar blixtsnabbt och att det aldrig laggar när det blir mycket av allt, typ.
En förutsättning för farming mm.

Super grafik och effekter i all ära men man kan ju undra hur bra flyt man kan få i en FPS med en STOR öppen värld med tung grafik och nutida HW.

123
Skriv svar