Red Dead 2 vann flest priser på Game Awards, men God of War vann tyngsta trofén

Robot
Red Dead 2 vann flest priser på Game Awards, men God of War vann tyngsta trofén
Medlem

"Red Dead Redemption 2 Rocks" under "Best Action/Adventure Game".
Är det månne skribentens hint vilket spel som EGENTLIGEN skulle vunnit?

Medlem

Huh, brukar inte kolla på Esport så ofta nu för tiden men detta är inte en jag hade tippat på som vinnare av Årets bästa Esportare. Stort grattis till honom iaf ^^

Ambassadör
Xbox
Medlem

"Best Strategy Game"
The Banner Saga 3
Battlemech
Frostpunk
Into the Breach [WINNER]
Valkyria Chronicles 4

Hahahaha... suck.

Finns det någon annan game awards som vet vad strategispel är?

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Huh, brukar inte kolla på Esport så ofta nu för tiden men detta är inte en jag hade tippat på som vinnare av Årets bästa Esportare. Stort grattis till honom iaf ^^

Är det SonicFox du tänker på? Han är stor inom fighting. Verkar vara en väldigt öppen person. Brukar alltid vara på bra humör under turneringar vad jag har sett & skojar mycket med sina motspelare m.m. Så jag själv tycker också att han är en värdig vinnare.

Medlem

Blev fan tiltad över vissa saker RDR vann som jag verkligen inte förstod hur dom kunde ha gjort, men allt är subjektivt så.
Att GoW vann GOTY känns rätt och är nog den av dom stora kategorierna jag hade lättast att sätta min röst

Skrivet av Fulci:

"Finns det någon annan game awards som vet vad strategispel är?

På vilket sätt är det inte ett strategispel?

Medlem

Ja asså jag skrattade så hårt när SonicFox pratade. Å inte åt honom utan med honom, jädrar vilken härlig utstrålning å snacka om att bjuda på sig själv. Härligt att God of War vann GOTY för övrigt, värdig vinnare.

Edit: just det ja, var jag ensam om när den nya MK trailern kom å innan musiken började så satt man bara å väntade på MORTAL KOMBAT-techno. Men det kom hiphop istället?! Alltså inget ont om hiphop men där passade det INTE in. Besvikelsen blev total.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Oddjob:

"Red Dead Redemption 2 Rocks" under "Best Action/Adventure Game".
Är det månne skribentens hint vilket spel som EGENTLIGEN skulle vunnit?

Haha, konstigt, inte var det jag, för jag tycker att rätt låt spel vann: God of War. <3 Nu har jag visserligen inte hunnit till Red Dead Redemption 2 ännu, men något ska man ju i backloggen till 2019!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

"I slutändan fick Spider-Man inte ett enda pris."

Sade inte Keighley att det vann något Twitter-sponsrat pris för att dess photo-mode skapat mycket trafik på Twitter eller något dylikt?

Skrivet av Bulletblues:

Blev fan tiltad över vissa saker RDR vann som jag verkligen inte förstod hur dom kunde ha gjort, men allt är subjektivt så.
Att GoW vann GOTY känns rätt och är nog den av dom stora kategorierna jag hade lättast att sätta min röst

Jag tror att en del priser som musik och några andra är lättare att vinna för nya spel som de som röstar kanske fortfarande spelar och har i färskt minne. För spel som kom i början av året så har minnet av sådana saker börjat blekna men man minns att det var ett fantastiskt spel och det kan vinna "stora" kategorier.

Medlem

2018 var ett otroligt bra spelår! aldrig spelat så många spel som i år som skulle kunna vara mitt GOTY men God of War var så jäkla bra att det var svårslaget i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är det SonicFox du tänker på? Han är stor inom fighting. Verkar vara en väldigt öppen person. Brukar alltid vara på bra humör under turneringar vad jag har sett & skojar mycket med sina motspelare m.m. Så jag själv tycker också att han är en värdig vinnare.

Låter som en värdig vinnare då! Får hoppas att andra ser honom som ett föredöme och följer i hans fotspår

Medlem

Hahaha. Best sports/racing game!
Vad tycker era resencenter om det?

Medlem

1, SonicFox var brutalt störande.
2, Mortal Kombat musiken var helt bedrövlig? Passade inte alls in!

Medlem

Vad gör Monster Hunter World på listan över Best Role-Playing Game? Monster Hunter World är ett extremt bra spel och skulle till och med kunna placera det som Game of the year men tycker inte det platsar på RPG listan då det saknar mycket man förväntar sig av ett RPG. Storyn är inget vidare och karaktärsutvecklingen är inte vad man förväntar sig av ett RPG. Dragon Quest XI är en mer värdig vinnare inom RPG kategorin.

Medlem

RDR2 är ett fantastiskt spel, men har för många brister för att bli korad GOTY. God of War förtjänade verkligen vinsten. Storyn är en bland de bästa som spelvärlden någonsin skådat och röstskådespeleriet är i toppklass. Spelet gick dessutom att spela igenom utan tekniska problem, vilket jag inte kan säga om RDR2.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Låter som en värdig vinnare då! Får hoppas att andra ser honom som ett föredöme och följer i hans fotspår

Inte riktigt säker på varför du vill att andra också ska bli "furrys". Hoppas själv på att barn växer upp utan att ha några mentala problem och inte följer snubbens fotspår.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Skandalöst! Far Cry 5 som borde vunnit med ljusår tack vare kultens fantastiska radiokanal, var alltså inte ens nominerat i kategorin "Best Score / Music"?

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag tror att en del priser som musik och några andra är lättare att vinna för nya spel som de som röstar kanske fortfarande spelar och har i färskt minne. För spel som kom i början av året så har minnet av sådana saker börjat blekna men man minns att det var ett fantastiskt spel och det kan vinna "stora" kategorier.

Musiken i RDR är bra, men i jämförelse med den stämning musiken skapar i GoW....ehh, vette fan.
Och VAn skulle jag säga är bättre i både GoW och Spider-Man. Skulle nog ta Bryan Dechart före t.o.m.
Skulle bättre förstå att RDR fick GOTY över musik och VA

Medlem

SonicFox hade hög karisma och vågade bjuda på sig själv vilket uppskattas synd bara att han var tvungen att göra en politisk grej av det hela, hatar sånt, desutom var han rätt svinig på Twitter därefter av vad jag sett.

Mortal Kombat 11 trailern var super grym men vad tänkte dem med musiken? trodde nån annons började spela på nån flik jag hade uppe.

Glad GoW vann GOTY dem satte verkligen en hög ribba I början av året vilket var nästan ofattbart, RDR2 förtjänar också det priset jag ser det som en coinflip och skulle inte vara besviken om dem vann heller. Jobbigt för EA då dem påstår att microtransactions and loot boxes är ett måste för att lyckas och gå plus.

Medlem

Read Dead 2 var årets mest överhypade spel den saken är klar.
Enda 10/10 betyg det spelet förtjänar är för hypen haha.
Det är bra men absolut inget 10 av 10 spel, inte på långa vägar.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Inte riktigt säker på varför du vill att andra också ska bli "furrys". Hoppas själv på att barn växer upp utan att ha några mentala problem och inte följer snubbens fotspår.

Tror du missuppfatta vad jag syftade på, jag tänkte mer på den mentala inställningen för hur man agerar under tävlingar. Att du direkt tror jag vill att alla ska bli furries får det att låta som att du hyser agg mot dem.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av SunShine:

Read Dead 2 var årets mest överhypade spel den saken är klar.
Enda 10/10 betyg det spelet förtjänar är för hypen haha.
Det är bra men absolut inget 10 av 10 spel, inte på långa vägar.

Vik hädan, kättare!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Musiken i RDR är bra, men i jämförelse med den stämning musiken skapar i GoW....ehh, vette fan.
Och VAn skulle jag säga är bättre i både GoW och Spider-Man. Skulle nog ta Bryan Dechart före t.o.m.
Skulle bättre förstå att RDR fick GOTY över musik och VA

Det jag menar är att om Red Dead kommit i början av året och God of War i slutet så är det större chans att GoW vunnit även dessa kategorier. Det är lättare att komma ihåg musik och skådespeleri från spel man nyss spelat (eller fortfarande spelar) och då blir det större chans att man röstar på det.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vik hädan, kättare!

haha, en kättare på tallegren!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@Bulletblues:

Nu har jag varken spelat RDR:2 eller GoW, men trots det lär musiken i de spelen inte slå de fantastiska gospelsångerna i Far Cry 5, de är helt makalöst bra, men en känsla, inlevelse och texter som rör dagens värld och våra problem på ett sätt som den musik som kommer från de "riktiga" kyrkorna inte har en suck mot. Dessa sånger är alltså skrivna till en fiktiv domedagskult till ett underhållningsspel och fick mig som motståndare mot alla former av organiserad religioner på platt fall och jag är knappast den enda med de åsikterna.

Att de inte tog storslam på den galan inom musik/score/sound, är en skandal utan dess like!

Nu är ju som sagt vad som är bra musik jävligt subjektivt, men jag vägrar tro att musiken i ovannämnda spel slår sånger från FC:5 som den här eller den här eller varför inte denna? eller de två olika end credit versionerna av musiken i slutet av spelet? Just de två avslutande versionerna som spelas i slutet av spelet är dessutom en välriktad känga mot problemen med dagens samhälle. The cult was right!

Medlem

@Chomag: Bra sånger absolut, och utan ha spelat FC5 så kan jag inte säga så mycket mer än det eller vad det tillför till spelet (för bara sånger blir just bara sånger om jag inte ser vad det gör under gameplay/cutscenes), men av dom låtarna att gå på så skulle jag säga att musiken i GoW gör mycket mer för en djupare stämning i spelet. Där en scen är sorgsen men med musiken får man en tår.
Så det blir ju en viss skillnad mellan musiken, och vad man då ska prioritera i sin röst.

Finns låtar ifrån MGS-serien, där om jag lyssnar i 2sek ger mig rysningar då alla bilder av vad den musiken representerar fyller mitt huvud. Musiken är en del av berättandet av en scen. Utan scenen så faller det till att "bara" vara bra musik.

Har funderat på att skaffa FC5 ett flertal ggr men inte gjort av två anledningar: same old gameplay (blev less efter 2 timmar av FC4), och att storyn ska vara rätt kass med dåliga triggers osv. Synd, iom att jag gillar musiken.

Medlem

@SunShine: Håller helt med. Har svårt att ens hoppa in i spelet. Jag gillar det överlag, men det är rätt jäkla segt. Ingen aning om hur långt jag kommit än, men känner att jag måste klara ut det innan året....osäker på om jag lyckas

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

@SunShine: Håller helt med. Har svårt att ens hoppa in i spelet. Jag gillar det överlag, men det är rätt jäkla segt. Ingen aning om hur långt jag kommit än, men känner att jag måste klara ut det innan året....osäker på om jag lyckas

Detta är något du delar med många, många andra. Tittar man på nätet så är det så mkt kritik till det här spelet. Många som köpte hypen och blivit ordentligt besvikna verkar det som.
Jag trodde ju inte det skulle bli något super duper spel så jag kände inte mina förväntningar blev krossade. Precis som du så har jag också svårt att hoppa in i spelet. Jag känner inget direkt sug i att spela det, tyvärr. Men jag ska ta mig igenom det en dag absolut haha.

Jag tänker faktiskt vara så stursk och säga det här känns mer som en cowboy simulator än något annat. Cowboy sim 2018 kanske hade varit en bättre titel?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

@Chomag: Bra sånger absolut, och utan ha spelat FC5 så kan jag inte säga så mycket mer än det eller vad det tillför till spelet (för bara sånger blir just bara sånger om jag inte ser vad det gör under gameplay/cutscenes), men av dom låtarna att gå på så skulle jag säga att musiken i GoW gör mycket mer för en djupare stämning i spelet. Där en scen är sorgsen men med musiken får man en tår.
Så det blir ju en viss skillnad mellan musiken, och vad man då ska prioritera i sin röst.

Finns låtar ifrån MGS-serien, där om jag lyssnar i 2sek ger mig rysningar då alla bilder av vad den musiken representerar fyller mitt huvud. Musiken är en del av berättandet av en scen. Utan scenen så faller det till att "bara" vara bra musik.

Har funderat på att skaffa FC5 ett flertal ggr men inte gjort av två anledningar: same old gameplay (blev less efter 2 timmar av FC4), och att storyn ska vara rätt kass med dåliga triggers osv. Synd, iom att jag gillar musiken.

Själva storyn är ju domedagskulten som tar över ett område i Montanas obygder, de har en egen radiokanal som spelar de här underbara gospelsångerna, vilket klår motståndsrörelsens diton och propaganda med hästlängder. Minns ett par gånger när jag stannade bilen och bara lyssnade på den fantastiska musiken och njöt, varefter jag prompt blev ihjälskjuten när jag tappade fokus, då att vägarna givetvis trafikeras av kultens anhängare.

Som alla kulter/sekter vill de givetvis sälja och sprida sitt budskap och musik är ett enormt bra verktyg för att nå ut till de personer som är lättpåverkade och mår dålig och söker efter efter något som gör deras vardag och liv bättre. Jag skulle vilja påstå att det är ett medvetet vad med 4 ledare som har 4 olika personligheter för att passa in på människor som söker sig till en viss typ av "frälsare". Musiken spelas även i story-scener, där sångerna passar in i just den delen av handlingen. Rekomenderas faktiskt dig att köpa FC5 om du hittar det på någon bra rea, riktigt kul spel faktiskt, knappast perfekt, men enormt överdrivet i sann FC anda blandat med en del allvarliga scener och kommentarer om problemen i världen idag. Knappast något djupare story, men själva spelet i sig är som sagt riktigt roligt om man gillar den här typen av spel. Visserligen nådde FC seriens skurkar zenit i och med Vaas i 3:an, ingen annan antagonist kommer i närheten av Vaas Montenegros fantastiska instats i det spelet.

Se bara på den här kortfilmen de gjorde. Michael Mando som spelade rollen som Vaas är helt fantastiskt som skurk!

12
Skriv svar