Funcom avtäcker nytt Conan-spel i morgon

Robot
Funcom avtäcker nytt Conan-spel i morgon

What is best in life? To crush your enemies. See them driven before you. And to hear the lamentations of their women.

#conan, #funcom, #nyhetstips


Medlem

Från Funcom's kvartalsrapporter vet vi dessutom att spelet utvecklas av Petroglyph games och att det ska släppas Q2 2019. Med titlar som bland annat "Star Wars: Empire At War" och "8-bit Armies" tillsammans med andra RTS och andra strategispel från Petroglyph kan vi nog vara ganska säkra på att det handlar om ett strategispel i Conan-universumet.

http://www.petroglyphgames.com/games
http://cdn.funcom.com/investor/2018/Funcom_3Q18_Presentation....

Medlem
Citat:

Förhållandet inleddes med MMO-liret Age of Conan: Hyborian Adventures för tio år sedan

Seriöst? Har det redan gått tio år..? 😐

Medlem

Skulle vara tufft med ett Conan spel i stil med ett spel från Fromsoftware.

Medlem

Conan <3!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

ELF
Medlem

@waeress: En nyversion på Empire att war eller mer av en tvåa?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag hade gärna sett Age of Conan 2,ett av mina favorit mmo all-time tillsammans med Eve, spelar båda fortfarande. Älskar även Conan Exiles.

Medlem

CONAN! Ge mig ett schysst solo-lir nu bara. Trött på halvdanna MMOs.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Älskade Age of Conan men det dog rätt snabbt när man inte hade nå kompisar att spela med
I came for Conan, but kept playing for the boobies.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ja ge mig mer Conan spel. Jag älskar conan exiles och age of conan, vilket är ett bra spel men behöver förbättrad combat.

Om det nya conan spelet har mp eller sp spelar igen roll, gör dom som Conan exiles så går det och spela skit bra solo än då tack vare mod support så är alla bossar solo vänliga. Men jag vet alltid att jag kan spela med mina polare så att ha MP är ej dåligt bra det finns en solo option.

En av anledningarna jag gillar fallout 76 är, äntligen kan jag spela typ, fallout 4 med mina bästa vänner vilket jag velat gjort länge. Men jag förstår folk som vill enbart vill ha singel player spel dom vill njuta av spelet i sin takt eller så är dom introvert.

Medlem

Ge mig ett riktigt snyggt open world RPG. Lite som Exiles fast inte exiled och såklart bättre tech.

Vad jag älskade mest i Age of Conan var utforskandet utav Howards värld, att utforska Old Tarantia, vandra i de grymma öknen i Stygia, överleva i Cimmerias kalla trälösa fjordar och iskalla berg och samtidigt besegra mytologiska varelser och möta Hyborias mörkaste magi i vitögat.

Jag hoppas på ett sann singleplayer RPG likt Witcher 3 och Skyrim.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Festligt med mobilspel eller battle royale ;]

Medlem

Undrar om Knut Avenstroup Haugen skulle få göra mer musik till Conan-spelen? Tycker han gjorde väldigt passande musik till Age of Conan. Att använda Helene Böksle som sångare till låtarna var ett bra val med, kraftfull röst.

Ett exempel, ignorera breakdansarna:

och ett annat:


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av ThePeon:

Ja ge mig mer Conan spel älskar conan exiles och age of conan mmo is okey just needs a reworked combat system then it could become rely good. Spelar ingen roll of det är solo eller MP jag spelar Exiles helt fint solo kan ta alla bossar solo men som sagt SP/MP inge problem jag är inte rädd för folk se bara till det finns en option för solo play om man nu ska ha MP om det nu inte är ett mmo .

Mina ögon blöder.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Mina ögon blöder.

Dags o köpa binda då.

Medlem

RTS time! Spännande att se vad C&C utvecklarna kan göra med Conan IP:t.

https://www.youtube.com/watch?v=aGC9uREas8o

Medlem

Age of Conana var riktigt nice I början innan man började komma till midgame ffanns knappt något content men dem kommer alltid ha en plats i mitt hjärta blir kul att se vad dem hittar på.

1
Skriv svar